Rok akademicki:
2017/18
Jednostka prowadząca:
Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej  WNS 
Kierunek:
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Poziom:
studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne
Nazwa przedmiotu:
Język nowożytny (drugi) 
 ((Modern Foreign Language (the second)) )
Nazwa szczegółowa przedmiotu:
Język francuski F_B1.3_zo_30/20_2 
Język:
PL
Typ przedmiotu:
przedmiot kształcenia ogólnego
Przedmiot obieralny:
tak
Rok studiów/semestr:
I/zimowy
Wymiar:
ćwiczenia: 30 godz.
Punkty ECTS:
ćwiczenia: 2
Forma zaliczenia:
ćwiczenia: zaliczenie z oceną
Prowadzący:
ćwiczenia:  mgr Magdalena Tatara;
Koordynator sylabusa:
 mgr Magdalena Tatara
Sylabus dostępny w ramach przedmiotu:
- Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny lek [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język obcy - fakultatywny [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język obcy - fakultatywny [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język obcy - fakultatywny [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny I [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny I [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny I [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny I [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo+e/3ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny II [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny II [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny II [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny II [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] kanon fakultatywny*, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] kanon fakultatywny*, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] kanon fakultatywny*, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, V rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] teologia katechetyczno-pastoralna, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] teologia katechetyczno-pastoralna, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] teologia katechetyczno-pastoralna, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] teologia katechetyczno-pastoralna, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] teologia katechetyczno-pastoralna, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:20h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:20h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:20h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Języki nowożytne [na kierunku:] Języki obce, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
 - Język nowożytny [na kierunku:] teologia systematyczna, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] teologia systematyczna, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Prawo kanoniczne, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Prawo kanoniczne, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] Prawo kanoniczne, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 - Język nowożytny [na kierunku:] prawo kanoniczne (studia do licencjatu kościelnego - do naboru 2015/2016), studia do licencjatu kościelnego, stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/0ECTS]:  Magdalena Tatara;
 
 
Wymagania wstępne:
Znajomość materiału objętego programem nauczania dla semestru ósmego (poziom wewnętrzny B1.2)
Cele:
1.	Doskonalenie u studentów umiejętności językowych w celu mówienia o wyglądzie zewnętrznym, charakteryzowania, opisywania wyglądu, dawania porad.
2.	Doskonalenie u studentów umiejętności językowych w celu robienia zakupów przez Internet, negocjowania ceny, pisania reklamacji.
3.	Rozwijanie u studentów umiejętności używania trybu łączącego subjonctif w opozycji do trybu oznajmującego indicatif.
Treści kształcenia:
1.	Komunikacja i sprawności językowe:
	Mówienie o swoim wyglądzie zewnętrznym oraz wyrażanie opinii nt. swojego stosunku do wyglądu zewnętrznego.
	Pisanie e-maila z pytaniem o informacje i o radę.
	Charakterystyka osób i ich zachowania.
	Wyrażanie pochwał, sugestii i zarzutów.
	Dawanie porad i rozkazywanie.
	Wyrażanie uczuć – c.d.
	Mówienie o swoim sposobie robienia zakupów.
	Charakteryzowanie przedmiotu i usługi.
	Pisanie e-maila z reklamacją.
	Negocjowanie ceny.
	Przytaczanie opinii i słów innej osoby.
	Zwracanie uwagi.
	Czytanie ze zrozumieniem fragmentów literatury francuskiej. 
2.	Gramatyka:
	Zaimki względne proste – utrwalenie, uwypuklanie treści zdania za pomocą tych zaimków.
	Użycie trybu oznajmującego indicatif oraz łączącego subjonctif.
	Wyrażenia służące porównywaniu – utrwalenie.
	Zaimki względne złożone.
	Mowa zależna w czasie przeszłym i zgodność czasów.  
3.	Słownictwo:
	Cechy charakteru.
	Nazwy ubrań i dodatków.
	Terminy związane z wyrażaniem uczuć.
	Chirurgia plastyczna.
	Cechy zawodowe dobrego pracownika.
	Terminy związane z zakupami i konsumpcją.
	Używanie internetu.
Efekty kształcenia:
WIEDZA
W efekcie przeprowadzonych zajęć student:
1.	Posługuje się odpowiednimi wyrażeniami oraz strukturami gramatycznymi w celu wyrażania swojej opinii nt. wyglądu zewnętrznego swojego i innej osoby.
2.	Przytacza opinie i słowa innej osoby zachowując przy tym zasadę zgodności czasów w języku francuskim.
3.	Rozumie oryginalne teksty (artykuły prasowe) dotyczące opinii związanych z wyglądem zewnętrznym, sposobami robienia zakupów oraz posługiwania się Internetem.
UMIEJĘTNOŚCI
W efekcie przeprowadzonych zajęć student:
1.	Redaguje krótkie teksty argumentacyjne i informacyjne w tym wiadomości e-mail.
2.	Dyskutuje na temat przeczytanego artykułu dotyczącego opinii związanych z wyglądem zewnętrznym, sposobami robienia zakupów oraz posługiwania się Internetem.
3.	Rozumie i interpretuje krótkie fragmenty literatury francuskiej.
Metody i narzędzia dydaktyczne:
1.	Ćwiczenia audytoryjne, 
2.	praca w małych grupach lub parach: czytanie dialogów lub krótkich tekstów ze zrozumieniem, 
3.	rozumienie ze słuchu, 
4.	ćwiczenia fonetyczne, 
5.	zadawanie pytań i odpowiadanie na pytania lektora lub innych studentów, 
6.	krótkie wypowiedzi na zadany temat, 
7.	dyskusja, 
8.	oglądanie krótkich filmów i słuchanie nagrań, 
9.	wykonywanie ćwiczeń gramatycznych 
10.	wykonywanie ćwiczeń leksykalnych, 
11.	gry językowe.
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
Sposoby sprawdzania: 
1.	Dwa testy pisemne sprawdzające słownictwo, gramatykę, umiejętności komunikacyjne, rozumienie krótkiego tekstu czytanego, rozumienie ze słuchu oraz umiejętność tworzenia krótkiej wypowiedzi pisemnej (opis, tekst argumentacyjny, list, e-mail) przeprowadzane po każdej jednostce (dossier). 
2.	Ustne przedstawienie wybranego tematu zgodnego z treściami kształcenia (pod koniec semestru).
3.	2-3 krótkie pisemne zadania domowe.
Warunki zaliczenia:
1.	Do zaliczenia testu niezbędne jest uzyskanie 51% przyznawanych punktów. Nieusprawiedliwiona nieobecność na teście i zaliczanie go w drugim terminie wiąże się z podwyższeniem progu zaliczenia testu do 60% przyznawanych punktów.
2.	Zaliczenie zadań domowych.
3.	Zaliczenie ustnej prezentacji.
4.	Obecność i aktywny udział w zajęciach (możliwość 2 nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach).
5.	Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich uzyskanych przez studenta ocen.
Lektury podstawowe:
1.	Catherine Dollez, Sylvie Pons – Alter Ego 3 – podręcznik studenta, Paris, 2007
2.	Emmanuelle Daill, Pascale TREVISIOLE - Alter Ego 3 - Cahier d'activités (zeszyt ćwiczeń), Paris, 2007
Lektury uzupełniające:
Brak
Uwagi: