Rok akademicki:
2017/18
Jednostka prowadząca:
Instytut Pracy Socjalnej WNS
Kierunek:
Praca socjalna
Poziom:
studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne
Nazwa przedmiotu:
Języki obce
(Foreign languages )
Nazwa szczegółowa przedmiotu:
Język francuski F_A1.2_zo_30/20_2
Język:
PL
Typ przedmiotu:
przedmiot kształcenia ogólnego
Przedmiot obieralny:
tak
Rok studiów/semestr:
I/letni
Wymiar:
ćwiczenia: 30 godz.
Punkty ECTS:
ćwiczenia: 2
Forma zaliczenia:
ćwiczenia: zaliczenie z oceną
Prowadzący:
ćwiczenia: mgr Magdalena Tatara;
Koordynator sylabusa:
mgr Magdalena Tatara
Sylabus dostępny w ramach przedmiotu:
- Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny lek [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język obcy - fakultatywny [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język obcy - fakultatywny [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język obcy - fakultatywny [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny I [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny I [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny I [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny I [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo+e/3ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny II [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny II [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny II [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny II [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] kanon fakultatywny*, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] kanon fakultatywny*, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] kanon fakultatywny*, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, V rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] teologia katechetyczno-pastoralna, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] teologia katechetyczno-pastoralna, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] teologia katechetyczno-pastoralna, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] teologia katechetyczno-pastoralna, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] teologia katechetyczno-pastoralna, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:20h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:20h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:20h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Języki nowożytne [na kierunku:] Języki obce, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- Język nowożytny [na kierunku:] teologia systematyczna, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] teologia systematyczna, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Prawo kanoniczne, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Prawo kanoniczne, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr letni
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] Prawo kanoniczne, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: Magdalena Tatara;
- Język nowożytny [na kierunku:] prawo kanoniczne (studia do licencjatu kościelnego - do naboru 2015/2016), studia do licencjatu kościelnego, stacjonarne, III rok, semestr zimowy
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/0ECTS]: Magdalena Tatara;
Wymagania wstępne:
Znajomość materiału objętego programem nauczania dla semestru pierwszego (poziom wewnętrzny A1.1)
Cele:
Celem zajęć jest wypracowanie u studentów umiejętności komunikowania się i wypowiadania na tematy bliskie im i ich otoczeniu: mówienie o sobie i swoich bliskich. Wyrażane to będzie za pomocą czasu teraźniejszego oraz nowopoznanych: czasu przeszłego i przyszłego.
Celem zajęć jest również ciągłe doskonalenie przez studentów wymowy języka francuskiego, szczególnie poprawnej wymowy samogłosek.
Treści kształcenia:
1. Komunikacja i sprawności językowe:
Mówienie o sobie, swoich preferencjach, gustach i zainteresowaniach oraz zajęciach w czasie wolnym.
Charakteryzowanie i opis wyglądu zewnętrznego osoby.
Proponowanie wyjścia – akceptowanie i odmawianie, ustalanie terminu spotkania, zapraszanie.
Mówienie o czynnościach i zwyczajach codziennych i planie codziennych zajęć.
Opowiadanie o wydarzeniach z przeszłości.
Rozumienie ankiety i umiejętność zadawania pytań.
Mówienie o swoich planach na przyszłość.
Mówienie o swojej rodzinie, wydarzeniach i świętach rodzinnych, gratulacje, składanie kondolencji, pytanie o samopoczucie i zdrowie.
Rozmowa telefoniczna – inicjowanie rozmowy, odpowiadanie, odbieranie telefonu.
2. Gramatyka:
Rekcja czasowników oznaczających gusty i upodobania: aimer, adorer, détester + rzeczownik lub bezokolicznik.
Odmiana czasowników nieregularnych gr. III w czasie teraźniejszym : faire (robić) i aller (iść, jechać) + rodzajnik ściągnięty oraz czasowników pouvoir (móc), vouloir (chcieć) i devoir (musieć) oraz dire (powiedzieć)
Rodzaj męski i żeński rzeczowników oznaczających zawody.
Rodzaj męski i żeński przymiotników.
Zaimki osobowe akcentowane.
Zaimek osobowy ”on” w funkcji ”nous”.
Tryb rozkazujący – dla 2 os. l.poj i mn.
Odmiana czasowników zwrotnych w czasie teraźniejszym.
Wyrażenia czasowe.
Czas przeszły – passé composé – odmieniany z czasownikami posiłkowymi avoir i être - tworzenie formy twierdzącej i przeczącej oraz odmiana czasowników zwrotnych.
Trzy formy zadawania pytań.
Czas przyszły bliski – futur proche i przeszły bliski – passé récent – tworzenie i użycie w tekście.
Przyimek „chez” z zaimkami osobowymi akcentowanymi.
Zaimki przymiotne dzierżawcze – wszystkie formy.
Struktury: c’est / il est + przymiotnik oraz il a + rzeczownik.
3. Słownictwo:
Zawody, nazwy czynności i zajęć w czasie wolnym, dyscypliny sportowe.
Zwierzęta.
Cechy charakteru i wygląd zewnętrzny.
Przyimki używane z godzinami.
Wyrażenia z języka potocznego – cz.1.
Wyrażenia czasowe – chronologia zdarzeń i częstotliwość.
Nazwy członków rodziny, życie i wydarzenia rodzinne.
Nazwy świąt w ciągu roku.
Wyrażenie „avoir mal à” (boli mnie) + części ciała.
Wyrażenia używane w rozmowie telefonicznej.
Wyrażenia ilościowe – części, procenty.
4. Fonetyka:
Różnice w wymowie rzeczowników i przymiotników w rodz. męskim i żeńskim.
Samogłoski nosowe – wprowadzenie oraz rozróżnianie ich od odpowiadających im samogłosek ustnych.
Rozróżnienie dźwięków [ø] i [oe].
Zjawisko „liaison” – połączeń międzywyrazowych w wyrażaniu godzin oraz z zaimkami przymiotnymi dzierżawczymi.
Dźwięk „e nieme” oraz odróżnienie dźwięków „e otwarte” i „e zamknięte”.
Rozróżnienie w wymowie form czasownikowych w czasie teraźniejszym i przeszłym „passé composé".
Intonacja zdania pytającego.
Efekty kształcenia:
WIEDZA:
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
1. Rozpoznaje i odróżnia formy czasu teraźniejszego oraz formy czasu przeszłego „passé composé” i przyszłego „futur proche”.
2. Poznaje podstawowe słownictwo i odpowiednie struktury gramatyczne służące do przedstawienia siebie, swojego otoczenia, swoich upodobań i sposobów spędzania wolnego czasu.
3. Zapoznaje się z wyrażeniami służącymi do przeprowadzenia prostej rozmowy telefonicznej.
UMIEJĘTNOŚCI:
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
1. Poprawnie używa form czasu przeszłego „passé composé” i przyszłego „futur proche” w zależności od kontekstu wypowiedzi ustnej lub pisemnej.
2. Posługuje się podstawowym słownictwem i odpowiednimi strukturami gramatycznymi służącymi do przedstawienia siebie, swojego otoczenia, swoich upodobań i sposobów spędzania wolnego czasu.
3. Inicjuje, rozumie i podtrzymuje prostą rozmowę telefoniczną.
4. Rozwija swoje umiejętności wymowy szczególnie samogłosek francuskich.
Metody i narzędzia dydaktyczne:
1. Ćwiczenia audytoryjne,
2. praca w małych grupach lub parach,
3. czytanie dialogów lub krótkich tekstów ze zrozumieniem,
4. rozumienie ze słuchu,
5. ćwiczenia fonetyczne,
6. zadawanie pytań i odpowiadanie na pytania lektora lub innych studentów,
7. krótkie wypowiedzi na zadany temat,
8. oglądanie krótkich filmów i słuchanie nagrań,
9. wykonywanie ćwiczeń gramatycznych
10. wykonywanie ćwiczeń leksykalnych,
11. przygotowywanie i odgrywanie prostych scenek,
12. gry językowe
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
Sposoby sprawdzania:
1. Dwa testy pisemne sprawdzające słownictwo, gramatykę, umiejętności komunikacyjne, rozumienie ze słuchu oraz umiejętność tworzenia krótkiej wypowiedzi pisemnej przeprowadzane po każdej jednostce (dossier).
2. Ustne przedstawienie wybranego tematu zgodnego z treściami kształcenia (pod koniec semestru).
3. 2-3 krótkie pisemne zadania domowe.
Warunki zaliczenia:
1. Do zaliczenia testu niezbędne jest uzyskanie 51% przyznawanych punktów. Nieusprawiedliwiona nieobecność na teście i zaliczanie go w drugim terminie wiąże się z podwyższeniem progu zaliczenia testu do 60% przyznawanych punktów.
2. Zaliczenie zadań domowych.
3. Zaliczenie ustnej prezentacji.
4. Obecność i aktywny udział w zajęciach (możliwość 2 nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach).
5. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich uzyskanych przez studenta ocen.
Lektury podstawowe:
1. Annie Berthet, E. Daill, Catherine Hugot, V. Kizirian, Monique Waendendries - Alter Ego + 1 - Livre de l'élève (podręcznik studenta), Paris, 2012
2. Annie Berthet, Catherine Hugot, Béatrix Sampsonis, Monique Waendendries - Alter Ego + 1 - Cahier d'activités (zeszyt ćwiczeń), Paris, 2012
Lektury uzupełniające:
brak
Uwagi: