Rok akademicki:
2017/18
Jednostka prowadząca:
Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WNS
Kierunek:
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Poziom:
studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne
Nazwa przedmiotu:
Język nowożytny (drugi)
((Modern Foreign Language (the second)) )

Nazwa szczegółowa przedmiotu:
Język rosyjski (R_B2.1_e_60/_5)_6_6
Język:
PL
Typ przedmiotu:
przedmiot kształcenia ogólnego
Przedmiot obieralny:
tak
Rok studiów/semestr:
I/letni
Wymiar:
ćwiczenia: 20 godz.
Punkty ECTS:
ćwiczenia: 2
Forma zaliczenia:
ćwiczenia: zaliczenie z oceną
Prowadzący:
ćwiczenia: dr Magdalena Łubiarz;
Koordynator sylabusa:
dr Magdalena Łubiarz


Sylabus dostępny w ramach przedmiotu:

Wymagania wstępne:
znajomość języka na poziomie B1.4 określona na podstawie wyników testów przeprowadzanych w czasie zajęć w poprzednim semestrze
Cele:
Celem zajęć jest pogłębienie znajomości struktur języka rosyjskiego, utrwalenie wymowy, akcentu oraz zapoznanie studentów ze słownictwem niezbędnym do prowadzenia rozmów na tematy związane z pracą, działalnością gospodarczą i innymi problemami, z którymi spotykają się młodzi ludzie po za-kończeniu studiów.
Treści kształcenia:
T.1 doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na określonym poziomie językowym poprzez kształcenie umiejętności wypowiadania się, czytania oraz słuchania ze zrozumieniem
T.2 doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi ustnych właściwych pod względem gramatycznym i logicznym
T. 3 doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi pisemnych właściwych pod względem gramatycznym i logicznym
T. 4 wzbogacenie zasobu słownictwa w zakresie poniższych zagadnień:
ludzie w sporcie, symbolika w sporcie, założenie firmy, operacje handlowe, sukcesy i porażki w biznesie, roz-mowa kwalifikacyjna – pierwsze spotkanie z przyszłym pracodawcą, architektoniczne cuda świata, znane budowle i ich historie
T. 5 doskonalenie poprawnej wymowy oraz intonacji
T. 6 doskonalenie poprawnego użycia znanych już struktur gramatycznych
T. 7 doskonalenie słownictwa potrzebnego do: rozpoczęcia, kontynuacji / przerwania, zakoń-czenia dyskusji, prezentacji
T. 8 doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem według założeń określo-nych dla poziomu B2 w ESKJ.
Efekty kształcenia:
E. 1 rozwija słownictwo w zakresie omówionych tematów
E. 2 wykorzystuje nowo poznane słownictwo w działaniach komunikacyjnych
E. 3 rozpoznaje swoje błędy oraz przejęzyczenia i poprawia je
E. 4 formułuje wypowiedzi na tematy poruszane na zajęciach dobierając właściwe słownictwo
E. 5 kontroluje swoją wypowiedź zarówno pod względem treści, jak i poprawności grama-tycznej
E. 6 opracowuje własne CV oraz przykładowy list motywacyjny
E. 7 czyta ze zrozumieniem teksty o różnorakiej tematyce
E. 8 opracowuje prezentacje na wybrane tematy
Metody i narzędzia dydaktyczne:
M. 1 elementy metody konwersacyjnej
M. 2 elementy metody kognitywnej
M. 3 elementy metody audiolingwalnej
M. 4 podręcznik
M. 5 strony internetowe
M. 6 filmy obcojęzyczne
M. 7 prezentacje multimedialne
M. 8 materiały autentyczne
M. 9 artykuły z prasy
M. 10 słowniki
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
W. 1 dwa testy sprawdzające krótsze partie materiału lub określone sprawności
W. 2 wypowiedzi ustne
W. 3 zadania domowe
W. 4 prezentacje
W. 5 krótkie wypowiedzi pisemne (napisanie własnego CV oraz listu motywacyjnego w wy-znaczonym przez lektora terminie; nieusprawiedliwione opóźnienie w oddaniu powyższych prac skutkuje obniżenie oceny o jeden stopień)
W. 6 uczestnictwo w zajęciach (dopuszcza się trzy nieobecności nieusprawiedliwione; każda kolejna nieobecność na zajęciach musi być odrobiona na dyżurze)
W. 7 ocenianie ciągłe (aktywność)
W. 8 egzamin końcowy obejmujący zakres materiału z trzech lat (ocena z egzaminu jest oceną wypadkową: 80% oceny uzyskanej na egzaminie + 20% stanowi średnia arytmetyczna z ocen końcowych z poprzednich semestrów)
Lektury podstawowe:
Махнач А., Из первых уст. Русский язык для среднего уровня, Warszawa 2011
Lektury uzupełniające:
Dąbrowska L., Język rosyjski od A do Z. Testy gramatyczne, Warszawa 2004
Dobrowolski J., 200 Ćwiczeń z języka rosyjskiego dla poziomu B2, Warszawa 2006
Dołowa A., Rosyjski. Testy gramatyczno-leksykalne dla średnio zaawansowanych. Poziom B1-B2, Warszawa 2011
Materiały własne prowadzącego
Uwagi: