Rok akademicki:
2018/19
Jednostka prowadząca:
Międzyuczelniany Instytut Muzyki Kościelnej WHiDK
Kierunek:
Muzyka kościelna
Poziom:
studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne
Nazwa przedmiotu:
Proseminarium naukowe
Język:
PL
Typ przedmiotu:
przedmiot wybieralny
Przedmiot obieralny:
nie
Rok studiów/semestr:
II/letni
Wymiar:
ćwiczenia: 15 godz.
Punkty ECTS:
ćwiczenia: 1
Forma zaliczenia:
ćwiczenia: zaliczenie bez oceny
Prowadzący:
ćwiczenia: ks. dr hab. Robert Tyrała, prof. UPJPII;ks. Andrzej Zając; Jan Józef Janicki; prof. dr hab. Wiesław Delimat;
Koordynator sylabusa:
ks. dr hab. Robert Tyrała, prof. UPJPII


Sylabus dostępny w ramach przedmiotu:

Wymagania wstępne:
Zdobyte w szkole średniej umiejętności w zakresie wyrażania swoich myśli w formie pisemnej oraz streszczania tekstu własnymi słowami.
Cele:
Zapoznanie studentów z metodyką pracy naukowej m.in.: formułowanie tematu, konstrukcja pracy, redakcja wstępu i zakończenia, systematyzacja bibliografii itp., zdobycie i pogłębianie umiejętności wyrażania własnymi słowami treści podanego tekstu w formie ustnej i pisemnej, zdobycie umiejętności korzystania z literatury i dokumentowanie tego w postaci przypisów.
Treści kształcenia:
T_1 Pisanie pracy pod kierunkiem promotora po wybraniu tematu mieszczącego się w zakresie problematyki danego seminarium.
Efekty kształcenia:
WIEDZA
Ew_1 Zna powiązania i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami studiowania kierunku muzyka kościelna
Ew_2 Zna podstawową terminologię następujących nauk humanistycznych: historia, historia sztuki, antropologia kultury, archeologia, filozofia, bibliotekoznawstwo, teologia

UMIEJĘTNOŚCI
Eu_1 Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczególnie związanych ze studiowaniem muzyki kościelnej

KOMPETENCJE
Ek_1 Samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji
Ek_2 jest zdolny do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania własnych zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami
Metody i narzędzia dydaktyczne:
M_1 praca z tekstem
M_2 dyskusja i analiza przypadków
M_3 praca indywidualna
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
W_1 realizacja zleconego zadania

Zaliczenie z oceną
Lektury podstawowe:
Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000
Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych,
Gniezno 1995
Myśków J., Elementy metodyki pracy naukowej, „Studia Theologica Varsaviensia”
1983, nr 21, s. 221-258
Wyczawski H.E., Technika pisania pracy magisterskiej, Wrocław 1991
Lektury uzupełniające:
Orczyk J., Zarys metodyki pracy umysłowej, Warszawa 1984
Uwagi: