Rok akademicki:
2018/19
Jednostka prowadząca:
Wydział Teologiczny
Kierunek:
Teologia
specjalność: teologia kapłańska   
Poziom:
jednolite studia magisterskie, stacjonarne
Nazwa przedmiotu:
Język nowożytny

Nazwa szczegółowa przedmiotu:
Język angielski (A_C1.1_zo_30/20)_tk_"3"_od_18_19
Język:
PL
Typ przedmiotu:
przedmiot obowiązkowy
Przedmiot obieralny:
tak
Rok studiów/semestr:
I/zimowy
Wymiar:
ćwiczenia: 30 godz.
Punkty ECTS:
ćwiczenia: 2
Forma zaliczenia:
ćwiczenia: zaliczenie z oceną
Prowadzący:
ćwiczenia: dr Agnieszka Kościńska;
Koordynator sylabusa:
dr Agnieszka Kościńska


Sylabus dostępny w ramach przedmiotu:

Wymagania wstępne:
znajomość języka na poziomie C1.1 określona na podstawie wyników testu plasującego online przeprowadzonego przed rozpoczęciem zajęć
Cele:
Cele zajęć oparte są na wytycznych dla poziomu C1 zawartych w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie opracowanego przez Radę Europy. Celem jest doskonalenie umiejętności językowych w zakresie powyższych obszarów do poziomu C1.
Treści kształcenia:
1. doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem dłuższych tekstów biblijnych, chrześcijańskich
2. opis fundamentów chrześcijaństwa
3. usystematyzowanie wiedzy z zakresu życia i działalności Jezusa
4. wzbogacanie zasobu słownictwa z zakresu sprawowania sakramentów
5. zaawansowane słownictwo związane z organizacją i strukturą kościoła, kalendarzem liturgicznym
6. zaznajomienie z zaawansowanymi zagadnieniami związanymi z turystyką religijną, architekturą sakralną
7. zaznajomienie z zaawansowanym słownictwem z zakresu różnych elementów życia religijnego
8. kształtowanie postawy odpowiedniego zachowania w miejscach kultu oraz postawy szacunku dla innych religii i kultur
9. kształtowanie postaw moralnych i etycznych
10. doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi właściwych pod względem gramatycznym oraz logicznym
11. doskonalenie poprawnej wymowy oraz intonacji.
12. doskonalenie poprawnego użycia zdań warunkowych, konstrukcji typu: had I, but for, if only, I wish oraz aspektu ciągłego
13. opis swoich nawyków z teraźniejszości i przeszłości
14. doskonalenie poprawnego użycia znanych już struktur gramatycznych
Efekty kształcenia:
1. właściwie rozumie oraz interpretuje sens przeczytanych tekstów biblijnych, chrześcijańskich
2. wykazuje znajomość bardziej zaawansowanego słownictwa potrzebnego do opisu fundamentalnych zagadnień chrześcijaństwa
3. zna i stosuje zaawansowane słownictwo dotyczące sprawowania sakramentów
4. rozumie wyrażenia i słowa związane z organizacją kościoła, turystyką religijną, różnymi aspektami życia religijnego
5. wykorzystuje nowo poznane słownictwo do opisu wydarzeń z Biblii
6. pogłębia znajomość słownictwa w zakresie omówionych tematów
7. podejmuje działania komunikacyjne wymagające użycia określonych wyrażeń i struktur
8. właściwie wykorzystuje utrwalone czasy teraźniejsze, przeszłe oraz aspekty ciągłe w wypowiedziach ustnych oraz pisemnych
9. dobiera właściwe konstrukcje gramatyczne potrzebne do opisu wydarzeń mających miejsce w różnych okresach czasowych
10. prawidłowo opisuje swoje nawyki z teraźniejszości i przeszłości używając do tego różnorakich struktur
11. posiada znajomość skomplikowanych struktur gramatycznych
Metody i narzędzia dydaktyczne:
Metody nauczania:
M.1 elementy metody konwersacyjnej,
M.2 elementy metody kognitywnej,
M.3 elementy CLL
Narzędzia:
M.4 podręcznik,
M.5 komputer,
M.6 oprogramowanie do podręcznika,
M.7 rzutnik,
M.8 odtwarzacz CD oraz DVD,
M.9 płyty CD oraz DVD,
M.10 materiały interaktywne dołączone do podręczników,
M.11 strony internetowe,
M.12 filmy obcojęzyczne,
M.13 prezentacje multimedialne,
M.14 materiały autentyczne,
M.15 artykuły z prasy,
M.16 słowniki
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
W.1 ocenianie ciągłe przygotowania studenta do zajęć oraz jego pracy na zajęciach;

W.2 zadania domowe - obowiązek oddania prac pisemnych w terminie do dwóch tygodni od ich zadania; po przekroczeniu tego terminu prace nie będą przyjmowane i oceniane;
W.3 prezentacje - obowiązek wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego niższą ocenę.
W.4 projekty grupowe obowiązek wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego niższą ocenę.

W.5 obowiązek frekwencji: dopuszczalna jest dwukrotna nieobecność na zajęciach (z jakiegokolwiek powodu); w razie większej liczby nieobecności niż dwie w semestrze, każda następna winna być odpracowana na dyżurze lub w inny, ustalony z prowadzącym sposób (zwykle jest to odpowiedź ustna z materiału omówionego na opuszczonych przez studenta zajęciach);

W.6 zapowiedziane testy pisemne po każdej jednostce dydaktycznej podręcznika w ciągu semestru, trwające od 30-90 minut - w razie nieusprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście, student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu lub ustalenia terminu jego napisania
- w razie usprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście, student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu, przedstawiając pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane);

Ocena za semestr jest średnią ocen z testów i innych ocenionych zadań (scenki, dialogi, zadania pisemne, wyjątkowa aktywność na zajęciach).
Lektury podstawowe:
Kościńska Agnieszka, Majdanik Anna, English for Religious Practice – A vocabulary resource book, Wydawnictwo Św. Stanisława BM
Clare Antonia, JJ Wilson, SpeakOut Advanced, Longman – Pearson Education
Lektury uzupełniające:
Michael Vince, Advanced Language Practice, English Grammar and Vocabulary, Macmillan
Uwagi:
Część zajęć może być prowadzona w formie online (wg zasad prowadzenia zajęć e-learningowych określonych rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 września 2007 r. w sprawie warunków, jakie muszą być spełnione, aby zajęcia dydaktyczne na studiach mogły być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość)