Seminarium z teologii dogmatycznej (2014/15)


Sylabus

Sylabus

Wymagania wstępne

brak

Cele

1) umiejętność napisania tekstu naukowego z wszystkim tego elementami merytorycznymi i formalnymi
2) umiejętność krytycznej dyskusji sformułowanej tezy teologicznej bądź filozoficznej
3) umiejętność myślenia teologicznego

Treści kształcenia

T_1: prezentacja i dyskusja nad czytanymi pozycjami naukowymi mającymi znaczenie dla pracy magisterskiej uczestnika seminarium
T_2: czytanie i dyskusja napisanych wcześniej fragmentów pracy magisterskiej
T_3: wspólne czytanie (ew. prezentacja) i dyskusja ważnych pozycji z dziedziny teologii

Efekty kształcenia

Ew_1: student/studentka zna cechy tekstu naukowego oraz strukturę krytycznego myślenia teologicznego
Eu_1: student/studentka ocenia jakość argumentacji teologicznej (w mowie bądź piśmie) i jej ewentualne braki
Eu_2: student/studentka potrafi wyrazić swoje poglądy w formie tekstu naukowego
Ek_1: student/studentka jest aktywny w dyskusji teologicznej (filozoficznej) i każdej innej wymianie poglądów, potrafi poddać krytyce poglądy innych oraz uzasadnić własne

Metody dydaktyczne

M_1: prezentacja przeczytanego wcześniej tekstu
M_2: wspólne czytanie i krytyczna dyskusja napisanego wcześniej tekstu
M_3: wspólne czytanie i dyskusja tekstu innego autora

Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia

W_1: ocenianie ciągłe na podstawie uczestnictwa i zaangażowania studenta/studentki w prace seminarium

Lektury podstawowe

H. Seweryniak. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych z teologii. Płock 1997.
S. C. Napiórkowski. Jak uprawiać teologię. Wrocław 1994

Lektury uzupełniające

S. Grzechowiak. Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995
F. Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej. Pelplin 2000.
M. Węglińska. Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów. Kraków 2007