Seminarium z patrologii (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Seminarium z patrologii
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, V rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, V rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, V rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, V rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, VI rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: ks. dr hab. Jan Witold Żelazny
Sylabus
Wymagania wstępne
Podstawowy kurs języka łacińskiego i greckiego
/dla tych którzy chcą poznawać patrologie orientalną jeden z języków orientalnych, kurs podstawowy w wymiarze 2 h w jednym semestrze/
/dla tych którzy chcą poznawać patrologie orientalną jeden z języków orientalnych, kurs podstawowy w wymiarze 2 h w jednym semestrze/
Cele
Przygotowanie do czytania ze zrozumieniem i interpretacji tekstów patrystycznych. zaznajomienie z podstawowymi kierunkami współczesnych badań patrystycznych.
Przekazanie i nauczenie metody pracy z tekstem Ojców.
Prowadzenie prac magisterskich i licencjackich.
Przekazanie i nauczenie metody pracy z tekstem Ojców.
Prowadzenie prac magisterskich i licencjackich.
Treści kształcenia
W roku 2012/2013 podejmiemy studium Abraham - tajemnica ojcostwa. Zaznajomienie z autorami, kontekst powstania.
Rozdanie tekstów do przygotowania.
Lektura i analiza. Zaznajomienie z autorami, kontekst powstania.
Rozdanie tekstów do przygotowania.
Lektura i analiza.
Rozdanie tekstów do przygotowania.
Lektura i analiza. Zaznajomienie z autorami, kontekst powstania.
Rozdanie tekstów do przygotowania.
Lektura i analiza.
Efekty kształcenia
W wyniku przeprowadzonego studium student potrafi rozpoznać kolejne elementy formowania się idei ojcostwa jak i praktycznego ukierunkowania zagadnień związanych z obrazem ojca w różnych momentach życia społeczeństwa. Potrafi rozpoznać konkretne problemy wskazać na ich źródło jak i odpowiedzi wiary dawane w różnych wspólnotach. Potrafi rozwinąć i twórczo ubogacić, także poprzez syntezę różnych postaw, konkretne odpowiedzi jak i ukazać zagadnienie w jego wielowymiarowej złożoności.
Metody dydaktyczne
lektura tekstu, samodzielne przygotowanie wystąpienia;
praca w bibliotece oraz poszukiwania internetowe, umiejętność przygotowania wystąpienia i demonstracji;
pisanie kolejnych rozdziałów pracy magisterskiej
praca w bibliotece oraz poszukiwania internetowe, umiejętność przygotowania wystąpienia i demonstracji;
pisanie kolejnych rozdziałów pracy magisterskiej
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
W pierwszym roku - plan pracy, zebranie materiałów, okreslenie i zdefiniowanie zagadnienia badawczego
W drugim roku - powstanie min 1 rozdziału, innymi słowy pisemny opis badań i analiza jednego z zagadnień związanych z realizowanym przez studenta tematem
W roku trzecim - powstanie korpusu pracy obejmującego sobą analizę tekstu.
W czwartym roku - konfrontacja pracy samodzielnej z innymi badaczami zjawiska
W drugim roku - powstanie min 1 rozdziału, innymi słowy pisemny opis badań i analiza jednego z zagadnień związanych z realizowanym przez studenta tematem
W roku trzecim - powstanie korpusu pracy obejmującego sobą analizę tekstu.
W czwartym roku - konfrontacja pracy samodzielnej z innymi badaczami zjawiska
Lektury podstawowe
Abraham - tajemnica ojcostwa, red. M. Starowieyski, Kraków Ojcowie Żywi 16, 1999.