Seminarium z pedagogiki (2014/15)


Sylabus

Sylabus

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z metodologii nauk teologicznych, humanistycznych i społecznych.

Cele

Ukierunkowanie merytoryczne i wsparcie metodyczne warsztatu pracy studenta, zwieńczone napisaniem pracy magisterskiej

Treści kształcenia

1. Określenie celów i wymagań, jakie powinna spełniać praca magisterska.
2. Etapy procesu badawczego.
3. Właściwy dobór tematów poszczególnych prac.
4. Dostarczenie dodatkowej wiedzy z zakresu wybranych tematów.
5. Ukierunkowanie pisania prac magisterskich; pomoc w doborze literatury
6. Przygotowanie prezentacji z postępujących etapów procesu badawczego.

Efekty kształcenia

1. Student umie pracować w zespole przy rozwiązywaniu zagadnień przedmiotowych.
2. Na podstawie usystematyzowanej wiedzy z zakresu metod i technik badawczych umie tworzyć własne narzędzia, potrzebne do zebrania materiału empirycznego.
3. Na podstawie zebranej i przyswojonej literatury, umie przygotować wystąpienie ustne, jak i prezentację multimedialną z zakresu przyjętej problematyki.

Metody dydaktyczne

1. Praca z tekstem.
2. Dyskusja, burza mózgów.
3. Prezentacje (w tymmultimedialne)

Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia

1. Opracowanie spisu treści, zarysu Wstępu, poszczególnych rozdziałów oraz zakończenia.
2. Przygotowanie własnej metodologii badań(wybór metody, techniki, narzędzia badawczego)
3. Przeprowadzenie badań.
4. Opracowanie badań własnych

Lektury podstawowe

1. Babbi E., Podstawy badań społecznych, Wyd Naukowe PWN, Warszawa 2010.
2. Nowak S., Metodologia badań własnych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012

Lektury uzupełniające

1. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Wyd Naukowe PWN, Warszawa 2010
2. Sawiński Z., Sztabiński P.B., Sztabiński F., Podręcznik ankietera, Wyd. SMG/KRC Polan Media S.A., Warszawa 2010