Seminarium magisterskie z historii sztuki XIX i XX wieku (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Seminarium magisterskie z historii sztuki XIX i XX wieku
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Seminarium magisterskie [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Marta Leśniakowska, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Marta Leśniakowska, prof. UPJPII
- - Seminarium magisterskie [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Marta Leśniakowska, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Marta Leśniakowska, prof. UPJPII
- - Seminarium magisterskie [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Marta Leśniakowska, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Marta Leśniakowska, prof. UPJPII
- - Seminarium magisterskie [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Marta Leśniakowska, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Marta Leśniakowska, prof. UPJPII
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: dr hab. Marta Leśniakowska, prof. UPJPII
Sylabus
Wymagania wstępne
Ogólna orientacja magistranta w sztuce i kulturze interesującego go okresu. Umiejętność analizy dzieła sztuki: jego opisu i interpretacji. Umiejętność korzystania z materiałów źródłowych.
Cele
Uzyskanie wiedzy z zakresu historii fotografii w powiązaniu ze sztuką, którą student jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej.
Treści kształcenia
T.1 - Propozycje tematów prac ze strony prowadzącego i studentów, określenie zasad metodologicznych, podanie instrukcji zapisów bibliograficznych
T.2 - Konsultacje naukowe, z określeniem i korygowaniem kierunku badawczego, wskazywanie zasobów źródłowych, pozycji bibliograficznych i innych konsultantów – znawców zagadnienia
T.3 - Czytanie przez studentów fragmentów prac magisterskich, prezentacja innych referatów
T.4 - Dyskusje na tematy metodologiczne oraz nad prezentowanymi pracami magisterskimi i innymi referatami, wspólne uczestnictwo w konferencjach naukowych
T.2 - Konsultacje naukowe, z określeniem i korygowaniem kierunku badawczego, wskazywanie zasobów źródłowych, pozycji bibliograficznych i innych konsultantów – znawców zagadnienia
T.3 - Czytanie przez studentów fragmentów prac magisterskich, prezentacja innych referatów
T.4 - Dyskusje na tematy metodologiczne oraz nad prezentowanymi pracami magisterskimi i innymi referatami, wspólne uczestnictwo w konferencjach naukowych
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_1 Student potrafi posługiwać się aparatem naukowym historyka sztuki i wykorzystywać wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie studiów.
W_2 Student posiada wiedzę na temat współczesnych metod badawczych
W_3 Student zna podstawowe pojęcia i zasady prawa autorskiego oraz zarządzania zasobami własności intelektualnej
UMIEJĘTNOŚCI
U_1 Student zna wybrane teksty źródłowe i je interpretować i krytycznie oceniać.
U_2 Student nabywa umiejętności przygotowania wystąpień ustnych i pisemnych.
KOMPETENCJE
K_1 Student potrafi odnieść się krytycznie do prac prezentowanych przez innych uczestników zajęć oraz do problematyki tam dyskutowanych.
K_2 Student uzyskuje świadomość zakresu swojej wiedzy i potrzebę pogłębiania jej przez całe życie
W_1 Student potrafi posługiwać się aparatem naukowym historyka sztuki i wykorzystywać wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie studiów.
W_2 Student posiada wiedzę na temat współczesnych metod badawczych
W_3 Student zna podstawowe pojęcia i zasady prawa autorskiego oraz zarządzania zasobami własności intelektualnej
UMIEJĘTNOŚCI
U_1 Student zna wybrane teksty źródłowe i je interpretować i krytycznie oceniać.
U_2 Student nabywa umiejętności przygotowania wystąpień ustnych i pisemnych.
KOMPETENCJE
K_1 Student potrafi odnieść się krytycznie do prac prezentowanych przez innych uczestników zajęć oraz do problematyki tam dyskutowanych.
K_2 Student uzyskuje świadomość zakresu swojej wiedzy i potrzebę pogłębiania jej przez całe życie
Metody dydaktyczne
M.1 Zapoznanie studentów z metodami pracy nad źródłami archiwalnymi i drukowanymi.
M.2 Wskazówki dotyczące sporządzania zapisów bibliograficznych, posługiwania się przypisami, sporządzania spisu ilustracji, aneksów etc.
M.3 Referowanie przez studentów kolejnych fragmentów ich prac (łącznie z prezentacją materiału ilustracyjnego).
M.4 Dyskusja nad referatami
M.5 Indywidualne konsultacje studentów z prowadzącym
M.2 Wskazówki dotyczące sporządzania zapisów bibliograficznych, posługiwania się przypisami, sporządzania spisu ilustracji, aneksów etc.
M.3 Referowanie przez studentów kolejnych fragmentów ich prac (łącznie z prezentacją materiału ilustracyjnego).
M.4 Dyskusja nad referatami
M.5 Indywidualne konsultacje studentów z prowadzącym
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
Zaliczenie. Obecność na większości zajęć, prowadzenie kwerend dotyczących wybranego przez siebie tematu, prezentacja wyników kwerend w formie ilustrowanych referatów, pisemne przygotowywanie dla prowadzącego kolejnych rozdziałów pracy do weryfikacji i dyskusji.
Lektury podstawowe
Literatura jest omawiana z każdym z magistrantów indywidualnie, zależnie od opracowywanego tematu.
Lektury uzupełniające
Literatura jest omawiana z każdym z magistrantów indywidualnie, zależnie od opracowywanego tematu.