Seminarium licencjackie z historii sztuki XIX-XX wieku (2014/15)


Sylabus

Sylabus

Wymagania wstępne

Brak

Cele

Wybór tematu i przygotowanie pracy licencjackiej. Samodzielne zbieranie materiału, kwerendy archiwalne i biblioteczne, znajomość szeregu dzieł sztuki z autopsji. Opanowanie techniki pisania pracy licencjackiej (z przypisami, aneksami źródłowymi i przygotowaniem ilustracji).

Treści kształcenia

T.1 - Proponowana tematyka prac z zakresu sztuki XIX i XX w.
T.2 - Rozwijanie umiejętności związanych z pracą nad tekstem oraz warsztatu badawczego. Doskonalenie zapisu bibliograficznego, terminologii właściwej sztuce XIX i XX w., umiejętności posługiwania się odpowiednią metodologią pracy naukowej.
T.3 - Rozwijanie umiejętności pracy nad tekstami źródłowymi i ich krytyka
T.4 - Dyskusja nad prezentowaniem fragmentów prac licencjackich, pozwalająca na doskonalenie umiejętności krytycznej oceny i formułowania własnych wniosków przez studentów.

Efekty kształcenia

WIEDZA
W_1 Student umie sporządzić zestawienie bibliograficzne na temat dzieła sztuki i sformułować stan badań

UMIEJĘTNOŚCI
U_1 Student umie dokonać opisu dzieła i przeprowadzić jego analizę stylistyczną
U_2 Student umie dokonać analizy porównawczej i dokonać interpretacji genetycznej stylu
U_3 Student potrafi przeprowadzić analizę ikonograficzną i rozpoznać typ ikonograficzny
U_4 Student potrafi przeprowadzić interpretację treści i osadzić ją w kontekście kulturowym
U_5 Student zna w zakresie podstawowym najważniejsze metody historii sztuki

Metody dydaktyczne

M.1 Prezentacja multimedialna
M.2 Prezentacja fragmentów przygotowanych prac proseminaryjnych połączona z dyskusja na forum grupy
M.3 Konsultacje odnośnie poprawności merytorycznej i warsztatowej prac

Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia

W zimowym semestrze : wybór tematyki pierwszego referatu w wersjach: pisemnej i do zreferowania z prezentacją. W letnim semestrze powstanie praca licencjacka, lub tylko kolejny referat. Ocena tego seminarium wiąże się z systematycznością i jakością wykonanej pracy w ciągu całego roku.

Lektury podstawowe

Dobór literatury związany jest z tematyką prac przygotowywanych przez studentów i jest co roku modyfikowany stosownie do potrzeb dydaktycznych.

Lektury uzupełniające

Dobór literatury związany jest z tematyką prac przygotowywanych przez studentów i jest co roku modyfikowany stosownie do potrzeb dydaktycznych.