Seminarium licencjackie z historii sztuki XIX-XX wieku (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Seminarium licencjackie z historii sztuki XIX-XX wieku
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Seminarium licencjackie [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/8ECTS]: dr Józef Wroński
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/8ECTS]: dr Józef Wroński
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: dr Józef Wroński
Sylabus
Wymagania wstępne
Brak
Cele
Wybór tematu i przygotowanie pracy licencjackiej. Samodzielne zbieranie materiału, kwerendy archiwalne i biblioteczne, znajomość szeregu dzieł sztuki z autopsji. Opanowanie techniki pisania pracy licencjackiej (z przypisami, aneksami źródłowymi i przygotowaniem ilustracji).
Treści kształcenia
T.1 - Proponowana tematyka prac z zakresu sztuki XIX i XX w.
T.2 - Rozwijanie umiejętności związanych z pracą nad tekstem oraz warsztatu badawczego. Doskonalenie zapisu bibliograficznego, terminologii właściwej sztuce XIX i XX w., umiejętności posługiwania się odpowiednią metodologią pracy naukowej.
T.3 - Rozwijanie umiejętności pracy nad tekstami źródłowymi i ich krytyka
T.4 - Dyskusja nad prezentowaniem fragmentów prac licencjackich, pozwalająca na doskonalenie umiejętności krytycznej oceny i formułowania własnych wniosków przez studentów.
T.2 - Rozwijanie umiejętności związanych z pracą nad tekstem oraz warsztatu badawczego. Doskonalenie zapisu bibliograficznego, terminologii właściwej sztuce XIX i XX w., umiejętności posługiwania się odpowiednią metodologią pracy naukowej.
T.3 - Rozwijanie umiejętności pracy nad tekstami źródłowymi i ich krytyka
T.4 - Dyskusja nad prezentowaniem fragmentów prac licencjackich, pozwalająca na doskonalenie umiejętności krytycznej oceny i formułowania własnych wniosków przez studentów.
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_1 Student umie sporządzić zestawienie bibliograficzne na temat dzieła sztuki i sformułować stan badań
UMIEJĘTNOŚCI
U_1 Student umie dokonać opisu dzieła i przeprowadzić jego analizę stylistyczną
U_2 Student umie dokonać analizy porównawczej i dokonać interpretacji genetycznej stylu
U_3 Student potrafi przeprowadzić analizę ikonograficzną i rozpoznać typ ikonograficzny
U_4 Student potrafi przeprowadzić interpretację treści i osadzić ją w kontekście kulturowym
U_5 Student zna w zakresie podstawowym najważniejsze metody historii sztuki
W_1 Student umie sporządzić zestawienie bibliograficzne na temat dzieła sztuki i sformułować stan badań
UMIEJĘTNOŚCI
U_1 Student umie dokonać opisu dzieła i przeprowadzić jego analizę stylistyczną
U_2 Student umie dokonać analizy porównawczej i dokonać interpretacji genetycznej stylu
U_3 Student potrafi przeprowadzić analizę ikonograficzną i rozpoznać typ ikonograficzny
U_4 Student potrafi przeprowadzić interpretację treści i osadzić ją w kontekście kulturowym
U_5 Student zna w zakresie podstawowym najważniejsze metody historii sztuki
Metody dydaktyczne
M.1 Prezentacja multimedialna
M.2 Prezentacja fragmentów przygotowanych prac proseminaryjnych połączona z dyskusja na forum grupy
M.3 Konsultacje odnośnie poprawności merytorycznej i warsztatowej prac
M.2 Prezentacja fragmentów przygotowanych prac proseminaryjnych połączona z dyskusja na forum grupy
M.3 Konsultacje odnośnie poprawności merytorycznej i warsztatowej prac
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
W zimowym semestrze : wybór tematyki pierwszego referatu w wersjach: pisemnej i do zreferowania z prezentacją. W letnim semestrze powstanie praca licencjacka, lub tylko kolejny referat. Ocena tego seminarium wiąże się z systematycznością i jakością wykonanej pracy w ciągu całego roku.
Lektury podstawowe
Dobór literatury związany jest z tematyką prac przygotowywanych przez studentów i jest co roku modyfikowany stosownie do potrzeb dydaktycznych.
Lektury uzupełniające
Dobór literatury związany jest z tematyką prac przygotowywanych przez studentów i jest co roku modyfikowany stosownie do potrzeb dydaktycznych.