Chór (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Chór
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Chór [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: prof. dr hab. Wiesław Delimat
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: dr Krzysztof Michałek (AM)
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: prof. dr hab. Wiesław Delimat
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: prof. dr hab. Wiesław Delimat
Sylabus
Wymagania wstępne
Umiejętność odczytywania głosem zadanego materiału muzycznego
Odpowiednie warunki głosowe i przygotowanie emisyjne
Znajomość zasad muzyki
Podstawowa znajomość literatury muzycznej, w odniesieniu do stylów i gatunków dzieł muzycznych
Odpowiednie warunki głosowe i przygotowanie emisyjne
Znajomość zasad muzyki
Podstawowa znajomość literatury muzycznej, w odniesieniu do stylów i gatunków dzieł muzycznych
Cele
Przygotowanie i opracowanie wybranego repertuaru muzyki wokalnej i wokalno-instrumentalnej, przeznaczonej do wykonania podczas egzaminów, przesłuchań, koncertów i okolicznościowych imprez.
Praktyczna pomoc studentom realizującym przedmiot dyrygowanie, w zakresie indywidualnej pracy z zespołem chóralnym
Praktyczna pomoc studentom realizującym przedmiot dyrygowanie, w zakresie indywidualnej pracy z zespołem chóralnym
Treści kształcenia
T_1 Materiał muzyczny opracowywany podczas zajęć wybierany jest przez pedagogów prowadzących zajęcia, w porozumieniu z pedagogami prowadzącymi przedmiot: dyrygowanie. Przerabiany w każdym semestrze materiał muzyczny dostosowywany jest do potrzeb studentów, realizujących program z zakresu dyrygowania (różny dla różnych semestrów studiów)
T_2 Materiał muzyczny opracowywany podczas zajęć wybierany jest przez pedagogów prowadzących zajęcia, w porozumieniu z pedagogami prowadzącymi przedmiot: dyrygowanie. Przerabiany w każdym semestrze materiał muzyczny dostosowywany jest do: Potrzeb egzaminów dyplomowych studentów
T_3 Materiał muzyczny opracowywany podczas zajęć wybierany jest przez pedagogów prowadzących zajęcia, w porozumieniu z pedagogami prowadzącymi przedmiot: dyrygowanie. Przerabiany w każdym semestrze materiał muzyczny dostosowywany jest do możliwości wokalnych i emisyjnych studentów
T_4 Materiał muzyczny opracowywany podczas zajęć wybierany jest przez pedagogów prowadzących zajęcia, w porozumieniu z pedagogami prowadzącymi przedmiot: dyrygowanie. Przerabiany w każdym semestrze materiał muzyczny dostosowywany jest do składu zespołu (jednorodne, mieszane, zróżnicowane co do ilości głosów)
T_5 Materiał muzyczny opracowywany podczas zajęć wybierany jest przez pedagogów prowadzących zajęcia, w porozumieniu z pedagogami prowadzącymi przedmiot: dyrygowanie. Przerabiany w każdym semestrze materiał muzyczny dostosowywany jest do planowanych w danym semestrze przedsięwzięć koncertowych
T_6 Repertuar muzyczny, realizowany w trakcie zajęć jest zróżnicowany pod względem stylu, form i gatunków, rytmiki, metryki oraz harmoniki. W zakresie repertuaru znajdują się dzieła monodii średniowiecznej, a także kompozycje wielogłosowe, wielo-chóralne, wokalne i wokalno-instrumentalne. Zakłada się możliwie największą różnorodność przygotowywanych utworów, tak, by w toku nauki student zapoznał się z szeroką gamą literatury muzycznej i potrafił wykonać poszczególne kompozycje.
T_2 Materiał muzyczny opracowywany podczas zajęć wybierany jest przez pedagogów prowadzących zajęcia, w porozumieniu z pedagogami prowadzącymi przedmiot: dyrygowanie. Przerabiany w każdym semestrze materiał muzyczny dostosowywany jest do: Potrzeb egzaminów dyplomowych studentów
T_3 Materiał muzyczny opracowywany podczas zajęć wybierany jest przez pedagogów prowadzących zajęcia, w porozumieniu z pedagogami prowadzącymi przedmiot: dyrygowanie. Przerabiany w każdym semestrze materiał muzyczny dostosowywany jest do możliwości wokalnych i emisyjnych studentów
T_4 Materiał muzyczny opracowywany podczas zajęć wybierany jest przez pedagogów prowadzących zajęcia, w porozumieniu z pedagogami prowadzącymi przedmiot: dyrygowanie. Przerabiany w każdym semestrze materiał muzyczny dostosowywany jest do składu zespołu (jednorodne, mieszane, zróżnicowane co do ilości głosów)
T_5 Materiał muzyczny opracowywany podczas zajęć wybierany jest przez pedagogów prowadzących zajęcia, w porozumieniu z pedagogami prowadzącymi przedmiot: dyrygowanie. Przerabiany w każdym semestrze materiał muzyczny dostosowywany jest do planowanych w danym semestrze przedsięwzięć koncertowych
T_6 Repertuar muzyczny, realizowany w trakcie zajęć jest zróżnicowany pod względem stylu, form i gatunków, rytmiki, metryki oraz harmoniki. W zakresie repertuaru znajdują się dzieła monodii średniowiecznej, a także kompozycje wielogłosowe, wielo-chóralne, wokalne i wokalno-instrumentalne. Zakłada się możliwie największą różnorodność przygotowywanych utworów, tak, by w toku nauki student zapoznał się z szeroką gamą literatury muzycznej i potrafił wykonać poszczególne kompozycje.
Efekty kształcenia
WIEDZA
Ew_1 Posiada znajomość podstawowego repertuaru związanego z kierunkiem
Ew_2 Zna charakterystyczne cechy form i gatunków muzyki wokalnej, wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej w zakresie repertuaru opracowywanego w trakcie studiów
UMIEJĘTNOŚCI
Eu_1 Dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do realizacji dzieł muzycznych
Eu_2 Wykonuje utwory muzyczne związane z kierunkiem studiów, zgodnie ze stylistyką epoki w której zostały stworzone.
Eu_3 Posiada umiejętność odczytu zapisu nutowego opracowywanych kompozycji, powstałych w różnych epokach historycznych (od średniowiecza do muzyki współczesnej)
KOMPETENCJE
Ek_1 Umie współdziałać z innymi wykonawcami podczas realizacji wspólnych projektów artystycznych i kulturalnych.
Ew_1 Posiada znajomość podstawowego repertuaru związanego z kierunkiem
Ew_2 Zna charakterystyczne cechy form i gatunków muzyki wokalnej, wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej w zakresie repertuaru opracowywanego w trakcie studiów
UMIEJĘTNOŚCI
Eu_1 Dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do realizacji dzieł muzycznych
Eu_2 Wykonuje utwory muzyczne związane z kierunkiem studiów, zgodnie ze stylistyką epoki w której zostały stworzone.
Eu_3 Posiada umiejętność odczytu zapisu nutowego opracowywanych kompozycji, powstałych w różnych epokach historycznych (od średniowiecza do muzyki współczesnej)
KOMPETENCJE
Ek_1 Umie współdziałać z innymi wykonawcami podczas realizacji wspólnych projektów artystycznych i kulturalnych.
Metody dydaktyczne
M_1 Rozwiązywania zadań artystycznych
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
Zaliczenie przedmiotu uwarunkowane jest uczęszczaniem na zajęcia – kontrola obecności oraz osiągnięciem założonych efektów kształcenia. Niezbędne jest również uczestniczenie we wszystkich działaniach artystycznych chóru. Dodatkowym elementem oceny (w razie konieczności) są kolokwia i przesłuchania.
zaliczenie z oceną.
W_1 kolokwium ustne
W_2 Przesłuchania (wykonawstwo)
zaliczenie z oceną.
W_1 kolokwium ustne
W_2 Przesłuchania (wykonawstwo)
Lektury podstawowe
Wybrane na początku każdego semestru materiały nutowe.