Seminarium (2014/15)


Sylabus

Sylabus

Wymagania wstępne

Dobre oceny z przedmiotów kierunkowych, a zwłaszcza z historii mediów. Twórcza postawa.

Cele

Systematyczna praca podczas zajęć. Aktywność naukowa. Ukończenie redakcji pracy licencjackiej i przedstawienie jej do egzaminu licencjackiego.

Treści kształcenia

Wskazania metodologiczne zw. z pisaniem pracy naukowej. Wybór tematu. Bibliografia. Cyfrowe biblioteki. Dyskurs naukowy a dziennikarski.
Powtórzenie wybranych zagadnień z historii mediów ze szczegółowym naświetleniem pól wybranych przez studentów.
Nowe media.

Efekty kształcenia

Student

- definiuje i identyfikuje poszczególne etapy rozwoju mediów w historii, dostrzega i potrafii opisać podstawowe zjawiska medialne.

- odnajduje i analizuje bibligrafię medialną. Opracowuje naukowo zaganienie wybrane do pracy licencjackiej. Twórczo współpracuje z promotorem w nakresleniu planu pracy i redakcji całości pracy.

- wyrabia w sobie zdolność do pogłebionej analizy naukowej, stawiania wniosków właściwych ze wzgledu na źródła, otwiera pole przyszłej pracy naukowej w zakresie magisterium

Metody dydaktyczne

Wykład niektórych zagadnień metodycznych. Ćwiczenia redakcji pracy naukowej tak bibliograficzne jak i w narracji właściwego tekstu pracy. Pisanie planu. Konsultacje źródeł. Publiczna prezentacja pracy w grupie. Publiczna i/lub indywidualna pomoc w korekcie.

Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia

Obecność na zajeciach, kolaudacja tematu i planu pracy, korekta i zaliczanie poszczególnych partii pracy, zaliczenie końcowe po ukończeniu całości redakcji pracy licencjackiej.

Lektury podstawowe

M. Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej, WATK, Warszawa 1997.
J.E. Bielecki, Metodologia, Wyd. XX. Misjonarzy, Kraków 1993.