Seminarium (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Seminarium
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Seminarium licencjackie [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/5ECTS]:ks. dr Dariusz Raś
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/5ECTS]:ks. dr Dariusz Raś
- - Seminarium licencjackie [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/5ECTS]:ks. dr Dariusz Raś
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/5ECTS]:ks. dr Dariusz Raś
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: ks. dr Dariusz Raś
Sylabus
Wymagania wstępne
Dobre oceny z przedmiotów kierunkowych, a zwłaszcza z historii mediów. Twórcza postawa.
Cele
Systematyczna praca podczas zajęć. Aktywność naukowa. Ukończenie redakcji pracy licencjackiej i przedstawienie jej do egzaminu licencjackiego.
Treści kształcenia
Wskazania metodologiczne zw. z pisaniem pracy naukowej. Wybór tematu. Bibliografia. Cyfrowe biblioteki. Dyskurs naukowy a dziennikarski.
Powtórzenie wybranych zagadnień z historii mediów ze szczegółowym naświetleniem pól wybranych przez studentów.
Nowe media.
Powtórzenie wybranych zagadnień z historii mediów ze szczegółowym naświetleniem pól wybranych przez studentów.
Nowe media.
Efekty kształcenia
Student
- definiuje i identyfikuje poszczególne etapy rozwoju mediów w historii, dostrzega i potrafii opisać podstawowe zjawiska medialne.
- odnajduje i analizuje bibligrafię medialną. Opracowuje naukowo zaganienie wybrane do pracy licencjackiej. Twórczo współpracuje z promotorem w nakresleniu planu pracy i redakcji całości pracy.
- wyrabia w sobie zdolność do pogłebionej analizy naukowej, stawiania wniosków właściwych ze wzgledu na źródła, otwiera pole przyszłej pracy naukowej w zakresie magisterium
- definiuje i identyfikuje poszczególne etapy rozwoju mediów w historii, dostrzega i potrafii opisać podstawowe zjawiska medialne.
- odnajduje i analizuje bibligrafię medialną. Opracowuje naukowo zaganienie wybrane do pracy licencjackiej. Twórczo współpracuje z promotorem w nakresleniu planu pracy i redakcji całości pracy.
- wyrabia w sobie zdolność do pogłebionej analizy naukowej, stawiania wniosków właściwych ze wzgledu na źródła, otwiera pole przyszłej pracy naukowej w zakresie magisterium
Metody dydaktyczne
Wykład niektórych zagadnień metodycznych. Ćwiczenia redakcji pracy naukowej tak bibliograficzne jak i w narracji właściwego tekstu pracy. Pisanie planu. Konsultacje źródeł. Publiczna prezentacja pracy w grupie. Publiczna i/lub indywidualna pomoc w korekcie.
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
Obecność na zajeciach, kolaudacja tematu i planu pracy, korekta i zaliczanie poszczególnych partii pracy, zaliczenie końcowe po ukończeniu całości redakcji pracy licencjackiej.
Lektury podstawowe
M. Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej, WATK, Warszawa 1997.
J.E. Bielecki, Metodologia, Wyd. XX. Misjonarzy, Kraków 1993.
J.E. Bielecki, Metodologia, Wyd. XX. Misjonarzy, Kraków 1993.