Stylistyka (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Stylistyka
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Stylistyka [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: dr Izabela Sariusz-Skąpska
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: dr Izabela Sariusz-Skąpska
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: dr Izabela Sariusz-Skąpska
Sylabus
Wymagania wstępne
Brak.
Cele
C_1_ Wyrobienie umiejętności wskazania w tekście ćwiczeń błędów językowych.
C_2_ Nazwanie błędu i umiejętność poprawienia błędnie napisanego tekstu - w oparciu o słowniki specjalistyczne lub samodzielnie wskazane przykłady.
C_3_ Zastosowanie poznanych reguł w ćwiczeniach (praca wspólna)i wypracowaniach (praca własna).
C_2_ Nazwanie błędu i umiejętność poprawienia błędnie napisanego tekstu - w oparciu o słowniki specjalistyczne lub samodzielnie wskazane przykłady.
C_3_ Zastosowanie poznanych reguł w ćwiczeniach (praca wspólna)i wypracowaniach (praca własna).
Treści kształcenia
T_1_Jako materiał do ćwiczeń prowadząca wykorzystuje autentyczne teksty naukowe przed ich redakcyjnym opracowaniem, wskazuje najbardziej typowe błędy oraz omawia mechanizmy ich powstawania i metody poprawy.
T_2_Studenci ćwiczą np. zasady interpunkcji, użycie słów modalnych, poprawne użycie zaimków i wybranych związków frazeologicznych, poprawiają szyk zdań, wskazują w tekstach zapożyczenia, aliteracje, pleonazmy itd.
T_2_Studenci ćwiczą np. zasady interpunkcji, użycie słów modalnych, poprawne użycie zaimków i wybranych związków frazeologicznych, poprawiają szyk zdań, wskazują w tekstach zapożyczenia, aliteracje, pleonazmy itd.
Efekty kształcenia
E_1_Utrwalenie podstaw gramatyki języka polskiego.
E_2_ Umiejętność praktycznego zastosowania reguł teoretycznych do tekstów cudzych (ćwiczenia) i własnych (wypracowania).
E_3_ Wyczulenie na zagadnienia poprawności języka pisanego i mówionego.
E_2_ Umiejętność praktycznego zastosowania reguł teoretycznych do tekstów cudzych (ćwiczenia) i własnych (wypracowania).
E_3_ Wyczulenie na zagadnienia poprawności języka pisanego i mówionego.
Metody dydaktyczne
M_1_ Wspólna (podczas zajęć) praca nad autorskimi ćwiczeniami przygotowanymi przez prowadzącą.
M_2_ Indywidualne przygotowanie prac pisemnych (wypracowania na zadany temat, poprawa ćwiczeń).
M_2_ Indywidualne przygotowanie prac pisemnych (wypracowania na zadany temat, poprawa ćwiczeń).
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
W_1_ Obowiązkowa i aktywna obecność na zajęciach.
W_2_Terminowe oddanie wszystkich prac pisemnych.
W_3_Zaliczenie w formie ustnego, indywidualnego omówienia prac pisemnych.
W_2_Terminowe oddanie wszystkich prac pisemnych.
W_3_Zaliczenie w formie ustnego, indywidualnego omówienia prac pisemnych.
Lektury podstawowe
Autorskie zestawy ćwiczeń.
Lektury uzupełniające
Słowniki języka polskiego w wydaniu Państwowego Wydawnictwa Naukowego (najnowsze edycje, uwzględniające aktualny stan zasad poprawności językowej).