Seminarium doktoranckie z filozofii społecznej i polityki (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Seminarium doktoranckie z filozofii społecznej i polityki
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Filozofia, studia trzeciego stopnia (doktoranckie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/2ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/2ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Filozofia, studia trzeciego stopnia (doktoranckie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/2ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/2ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Filozofia, studia trzeciego stopnia (doktoranckie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/3ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/3ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Filozofia, studia trzeciego stopnia (doktoranckie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/3ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/3ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Filozofia, studia trzeciego stopnia (doktoranckie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/3ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/3ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Filozofia, studia trzeciego stopnia (doktoranckie), stacjonarne, III rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/3ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/3ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Filozofia, studia trzeciego stopnia (doktoranckie), stacjonarne, IV rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/3ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/3ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Filozofia, studia trzeciego stopnia (doktoranckie), stacjonarne, IV rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/3ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/3ECTS]: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: dr hab. Joanna Mysona Byrska, prof. UPJPII
Sylabus
Wymagania wstępne
brak
Cele
Student nabywa umiejętności niezbędne do budowania własnego warsztatu badawczego. Uczy się pozyskiwania i analizy tekstów filozoficznych z filozofii społecznej i polityki, prezentacji wyników swoich badań oraz przygotowywania pracy dyplomowej. W czasie seminarium student przygotowuje pracę magisterską / doktorską.
Treści kształcenia
Na seminarium prezentowane są zagadnienia związane z przygotowywaniem pracy dyplomowej i bu-dowaniem filozoficznego warsztatu badawczego. Prowadzona jest analiza wybranych tekstów źró-dłowych. W ramach seminarium omawiane są prace dyplomowe studentów i doktorantów.
Treści merytoryczne – Pełny opis:
T_1. Omawianie prac dyplomowych, metodologia pracy naukowej
T_2. Analiza wybranego tekstu źródłowego
T_3. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_4. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_5. Zasady formatowania pracy dyplomowej
T_6. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_7. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_8. Formatowanie pracy dyplomowej – ćwiczenia
T_9. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_10. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_11.Analiza wybranego tekstu filozoficznego
T_12. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_13. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_14. Analiza wybranego tekstu filozoficznego
T_15. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
Treści merytoryczne – Pełny opis:
T_1. Omawianie prac dyplomowych, metodologia pracy naukowej
T_2. Analiza wybranego tekstu źródłowego
T_3. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_4. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_5. Zasady formatowania pracy dyplomowej
T_6. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_7. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_8. Formatowanie pracy dyplomowej – ćwiczenia
T_9. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_10. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_11.Analiza wybranego tekstu filozoficznego
T_12. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_13. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
T_14. Analiza wybranego tekstu filozoficznego
T_15. Omawianie prac dyplomowych – prezentacja studentów
Efekty kształcenia
E_1. Samodzielnie wyszukuje, analizuje, selekcjonuje i integruje wiedzę ze źródeł pisanych i elektronicznych, twórczo ją wykorzystuje w formułowaniu hipotez i krytycznych argumentacji oraz planuje projekty badawcze (K_U01)
E_2. Określa stopień doniosłości (relewancji) stawianych tez dla badanego problemu lub argumentacji (K_U04)
E_3. Precyzyjnie formułuje w mowie i na piśmie złożone problemy filozoficzne, stawia tezy i krytycznie je komentuje (K_U07)
E_4. Pisze opracowania monograficzne na podstawie samodzielnie dobranej literatury, stosując oryginalne podejścia i uwzględniając nowe osiągnięcia w filozofii w zakresie etyki i filozofii człowieka (K_U08)
E_5. Prowadzi, we współpracy z innymi profesjonalistami, samodzielną pracę badawczą, umożliwiającą rozwój nau-kowy i podnoszenie kwalifikacji profesjonalnych (K_U11)
E_6. Potrafi zaprezentować samodzielnie wybrany problem, a następnie poprowadzić dyskusję na jego temat (K_K01)
E_7. Efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień́ zaawansowania (K_K04)
E_8. Rozumie znaczenie krytycznej dyskusji dla właściwego prowadzenia indywidualnej pracy filozoficznej (K_K08)
E_2. Określa stopień doniosłości (relewancji) stawianych tez dla badanego problemu lub argumentacji (K_U04)
E_3. Precyzyjnie formułuje w mowie i na piśmie złożone problemy filozoficzne, stawia tezy i krytycznie je komentuje (K_U07)
E_4. Pisze opracowania monograficzne na podstawie samodzielnie dobranej literatury, stosując oryginalne podejścia i uwzględniając nowe osiągnięcia w filozofii w zakresie etyki i filozofii człowieka (K_U08)
E_5. Prowadzi, we współpracy z innymi profesjonalistami, samodzielną pracę badawczą, umożliwiającą rozwój nau-kowy i podnoszenie kwalifikacji profesjonalnych (K_U11)
E_6. Potrafi zaprezentować samodzielnie wybrany problem, a następnie poprowadzić dyskusję na jego temat (K_K01)
E_7. Efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień́ zaawansowania (K_K04)
E_8. Rozumie znaczenie krytycznej dyskusji dla właściwego prowadzenia indywidualnej pracy filozoficznej (K_K08)
Metody dydaktyczne
M_1 Burza mózgów
M_2 dyskusja
M_3 prezentacje
M_2 dyskusja
M_3 prezentacje
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
UMIEJĘTNOŚCI
1. K_U01, K_U04, K_U07, K_U08, K_U11
Etap przygotowania pracy dyplomowej właściwy dla roku i poziomu studiów, prezentacja podczas zajęć, ukończona praca dyplomowa.
KOMPETENCJE (POSTAWY)
2. K_K01, K_K04, K_K08
Dyskusja podczas zajęć, ukończona praca dyplomowa
Warunkiem zaliczenia jest regularne uczęszczanie na zajęcia i zaprezentowanie wyników pracy adekwatnych dla roku i poziomu studiów (według indywidualnego harmonogramu ustalonego na początku semestru zimowego).
1. K_U01, K_U04, K_U07, K_U08, K_U11
Etap przygotowania pracy dyplomowej właściwy dla roku i poziomu studiów, prezentacja podczas zajęć, ukończona praca dyplomowa.
KOMPETENCJE (POSTAWY)
2. K_K01, K_K04, K_K08
Dyskusja podczas zajęć, ukończona praca dyplomowa
Warunkiem zaliczenia jest regularne uczęszczanie na zajęcia i zaprezentowanie wyników pracy adekwatnych dla roku i poziomu studiów (według indywidualnego harmonogramu ustalonego na początku semestru zimowego).
Lektury podstawowe
M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, 2010.
Lektury uzupełniające
U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową, Warszawa 2007.