Seminarium magisterskie (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Seminarium magisterskie
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Seminarium magisterskie [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), niestacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/6ECTS]:ks. dr Dariusz Raś
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/6ECTS]:ks. dr Dariusz Raś
- - Seminarium magisterskie [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), niestacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/6ECTS]:ks. dr Dariusz Raś
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/6ECTS]:ks. dr Dariusz Raś
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: ks. dr Dariusz Raś
Sylabus
Wymagania wstępne
Licencjat. Zainteresowanie historią mediów w jej różnorakich aspektach. Dobre oceny z przedmiotów kierunkowych. Twórcza postawa.
Cele
Systematyczna praca podczas zajęć. Aktywność naukowa. Ukończenie redakcji pracy magisterskiej i przedstawienie jej do egzaminu końcowego w Instytucie DiKS.
Treści kształcenia
Wskazania metodologiczne zw. z pisaniem pracy magisterskiej. Poszukiwanie tematu. Gromadzenie źródeł i bibliografii.
Powtórka wybranych zagadnień z historii mediów ze szczegółowym naświetleniem pól wybranych przez studentów.
Nowe media.
Powtórka wybranych zagadnień z historii mediów ze szczegółowym naświetleniem pól wybranych przez studentów.
Nowe media.
Efekty kształcenia
Student
- definiuje i identyfikuje poszczególne etapy rozwoju mediów w historii, dostrzega i potrafii opisać zjawiska medialne.
- odnajduje i analizuje szeroko bibligrafię. Opracowuje naukowo zaganienie wybrane do pracy magisterskiej. Systematycznie współpracuje z promotorem w redakcji całości pracy.
- wyrabia w sobie zdolność do pogłebionej analizy naukowej, stawiania wniosków właściwych ze wzgledu na posiadane źródła, otwiera pole do przyszłej pracy zawodowej
- definiuje i identyfikuje poszczególne etapy rozwoju mediów w historii, dostrzega i potrafii opisać zjawiska medialne.
- odnajduje i analizuje szeroko bibligrafię. Opracowuje naukowo zaganienie wybrane do pracy magisterskiej. Systematycznie współpracuje z promotorem w redakcji całości pracy.
- wyrabia w sobie zdolność do pogłebionej analizy naukowej, stawiania wniosków właściwych ze wzgledu na posiadane źródła, otwiera pole do przyszłej pracy zawodowej
Metody dydaktyczne
Wykład wybranych zagadnień metodycznych.
Ćwiczenia w redagowaniu pracy naukowej - tak bibliograficzne jak i w narracji właściwego tekstu pracy, pisania planu. Konsultacje źródeł. Publiczna prezentacja pracy w grupie. Publiczna i/lub indywidualna pomoc w korekcie.
Ćwiczenia w redagowaniu pracy naukowej - tak bibliograficzne jak i w narracji właściwego tekstu pracy, pisania planu. Konsultacje źródeł. Publiczna prezentacja pracy w grupie. Publiczna i/lub indywidualna pomoc w korekcie.
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
Obecność na zajeciach, kolaudacja tematu i planu pracy, korekta i zaliczanie poszczególnych partii pracy, zaliczenie końcowe po ukończeniu całości redakcji pracy magisterskiej.
Lektury podstawowe
M. Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej, WATK, Warszawa 1997.
J.E. Bielecki, Metodologia, Wyd. XX. Misjonarzy, Kraków 1993.
J.E. Bielecki, Metodologia, Wyd. XX. Misjonarzy, Kraków 1993.