Seminarium z teologii dogmatycznej (2014/15)


Sylabus

Sylabus

Wymagania wstępne

Brak

Cele

1)umiejętność napisania tekstu naukowego na poziomie pracy licencjackiej lub doktorskiej
2)umiejętność krytycznej dyskusji sformułowanej tezy teologicznej bądź filozoficznej
3)rozwinięcie erudycji filozoficznej i teologicznej
4) doskonalenie zdolności badań naukowych

Treści kształcenia

T_1: prezentacja i dyskusja nad czytanymi pozycjami naukowymi mającymi znaczenie dla pracy
magisterskiej uczestnika seminarium
T_2: czytanie i dyskusja napisanych wcześniej fragmentów pracy magisterskiej
T_3: wspólne czytanie (ew. prezentacja) i dyskusja ważnych pozycji z dziedziny teologii

Efekty kształcenia

Ew_1: student/studentka zna charakterystykę tekstu naukowego na poziomie pracy licencjackiej i doktorskiej
Eu-1: student/studentka ocenia jakość argumentacji teologicznej (w mowie bądź piśmie) i jej ewentualne
braki
Eu_2: student/studentka potrafi przeprowadzić zaawansowane badania naukowe
Ek_1: student/studentka jest aktywny w dyskusji teologicznej (filozoficznej) i każdej innej wymianie
poglądów, potrafi poddać krytyce poglądy innych oraz uzasadnić własne

Metody dydaktyczne

M_1: prezentacja przeczytanego wcześniej tekstu
M_2: wspólne czytanie i krytyczna dyskusja napisanego wcześniej tekstu
M_3: wspólne czytanie i dyskusja tekstu innego autora

Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia

W_1: ocenianie ciągłe na podstawie uczestnictwa i zaangażowania studenta/studentki w prace seminarium

Lektury podstawowe

S. C. Napiórkowski. Jak uprawiać teologię. Wrocław 1994.