Seminarium z komunikacji religijnej (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Seminarium z komunikacji religijnej
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, IV rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, III rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, IV rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
Sylabus
Wymagania wstępne
Ukończone studia magisterskie lub licencjackie.
Znajomość metodyki pracy naukowej na poziomie magisterskim.
Znajomość metodyki pracy naukowej na poziomie magisterskim.
Cele
1. Zapoznanie się z komunikacją religijną w ramach liturgii i poza nią.
2. Nabycie umiejętności pisania tekstów naukowych z zakresu komunikacji religijnej.
3. Napisanie pracy naukowej licencjackiej lub doktorskiej.
2. Nabycie umiejętności pisania tekstów naukowych z zakresu komunikacji religijnej.
3. Napisanie pracy naukowej licencjackiej lub doktorskiej.
Treści kształcenia
Tk_1 Dyskusja o tematach planowanych prac naukowych.
Tk_2 Zapoznanie się z metodologią właściwą dla komunikacji religijnej.
Tk_3 Kwerenda naukowa związana z tematami prac.
Tk_4 Przygotowanie planu prac.
Tk_5 Referowanie poszczególnych etapów badań.
Tk_6 Zasady redagowania tekstu naukowego i redakcja pracy.
Tk_7 Uwagi promotora.
Tk_2 Zapoznanie się z metodologią właściwą dla komunikacji religijnej.
Tk_3 Kwerenda naukowa związana z tematami prac.
Tk_4 Przygotowanie planu prac.
Tk_5 Referowanie poszczególnych etapów badań.
Tk_6 Zasady redagowania tekstu naukowego i redakcja pracy.
Tk_7 Uwagi promotora.
Efekty kształcenia
Ew_1 Doktorant posługuje się metodami właściwymi dla komunikacji religijnej.
Ew_2 Posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie badanego zagadnienia.
Ew_3 Rozumie zależności między różnymi problemami w zakresie prowadzonych badań.
Eu_1 Doktorant posiada umiejętność krytycznej analizy w zakresie zagadnień związanych z komunikacją religijną.
Eu_2 Potrafi sformułować zadanie badawcze i przedstawić jego harmonogram.
Eu_3 Potrafi przygotować do publikacji pracę naukową.
Ek_1 Doktorant odznacza się szacunkiem do drugiego człowieka, z poszanowaniem jego godności i wolności.
Ek_2 Ma poczucie odpowiedzialności za wypowiadane słowa.
Ek_3 Radzi sobie z komunikacją w przestrzeni publicznej.
Ew_2 Posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie badanego zagadnienia.
Ew_3 Rozumie zależności między różnymi problemami w zakresie prowadzonych badań.
Eu_1 Doktorant posiada umiejętność krytycznej analizy w zakresie zagadnień związanych z komunikacją religijną.
Eu_2 Potrafi sformułować zadanie badawcze i przedstawić jego harmonogram.
Eu_3 Potrafi przygotować do publikacji pracę naukową.
Ek_1 Doktorant odznacza się szacunkiem do drugiego człowieka, z poszanowaniem jego godności i wolności.
Ek_2 Ma poczucie odpowiedzialności za wypowiadane słowa.
Ek_3 Radzi sobie z komunikacją w przestrzeni publicznej.
Metody dydaktyczne
M_1: Lektura tekstów źródłowych,
M_2: Prezentacja wybranych kwestii przez doktorantów.
M_3: Dyskusja na temat prezentacji.
M_4: Uwagi i opinia promotora.
M_2: Prezentacja wybranych kwestii przez doktorantów.
M_3: Dyskusja na temat prezentacji.
M_4: Uwagi i opinia promotora.
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
W_1: Lektura przygotowanych przez doktoranta fragmentów rozprawy.
W_2: Dyskusja na forum uczestników seminarium.
W_3: Uwagi promotora.
W_2: Dyskusja na forum uczestników seminarium.
W_3: Uwagi promotora.
Lektury podstawowe
Chmielewski M., Poradnik doktoranta, Lublin 2007.
Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008.
Stuart J., Mosty zamiast murów. Poradnik komunikacji interpersonalnej, Warszawa 2014.
Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008.
Stuart J., Mosty zamiast murów. Poradnik komunikacji interpersonalnej, Warszawa 2014.
Lektury uzupełniające
Napiórkowski S. C., Jak uprawiać teologię, Warszawa 1991.