Seminarium z liturgiki (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Seminarium z liturgiki
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, IV rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, III rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] Teologia, studia trzeciego stopnia (licencjacko-doktoranckie), stacjonarne, IV rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/1ECTS]:s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: s. dr hab. Adelajda Sielepin CHR, prof. UPJPII
Sylabus
Wymagania wstępne
Ukończone studia magisterskie lub liecncjackie.
Cele
1. Poszerzenie wiedzy z teologii liturgii.
2. Umiejętności metodologiczne w pisaniu prac i artykułów z teologii liturgii.
3. Napisanie pracy naukowej (licencjat lub doktorat).
2. Umiejętności metodologiczne w pisaniu prac i artykułów z teologii liturgii.
3. Napisanie pracy naukowej (licencjat lub doktorat).
Treści kształcenia
- Ustalenie tematów dla podejmowanych prac.
- Podstawowe zasady metodologiczne (repetytorium).
- Kwerenda naukowa do opracowywanych tematów.
- Opracowywanie planu prac realizowanych przez studentów.
- Referowanie stanu badań.
- Pisanie pracy.
- Referowanie opracowanych fragmentów prac i wspólna dyskusja.
- Podejmowanie bieżących wydarzeń liturgicznych, bieżąca literatura (prezentacja).
- Podstawowe zasady metodologiczne (repetytorium).
- Kwerenda naukowa do opracowywanych tematów.
- Opracowywanie planu prac realizowanych przez studentów.
- Referowanie stanu badań.
- Pisanie pracy.
- Referowanie opracowanych fragmentów prac i wspólna dyskusja.
- Podejmowanie bieżących wydarzeń liturgicznych, bieżąca literatura (prezentacja).
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student ma uporządkowaną wiedzę prowadzącą do specjalizacji liturgicznej, ustala temat pracy, zna i formułuje problem badawczy, prowadzi kwerendę, zbiera literaturę, poznaje temat z zebranej literatury.
UMIEJĘTNOŚCI
Student porządkuje zebrany materiał, tworzy plan, wykorzystuje zebrany materiał według planu pracy, prezentuje wyniki badań na seminarium, potrafi odpowiadać na pytania i dyskutować w grupie, uzasadnia swoje stanowisko, zadaje twórcze pytania innym uczestnikom seminarium.
KOMPETENCJE
Student jest aktywny i pracowity, twórczy w badaniach i w forułowaniu wniosków, precyzyjny i staranny w wyrażaniu myśli, otwarty na sugestie innych, konsekwentny w prowadzeniu tematu, osobiście korzysta z poznawanych treści dla osobistego rozwoju, chętnie prezentuje wyniki badań i dzieli się swoją fascynacją.
Student ma uporządkowaną wiedzę prowadzącą do specjalizacji liturgicznej, ustala temat pracy, zna i formułuje problem badawczy, prowadzi kwerendę, zbiera literaturę, poznaje temat z zebranej literatury.
UMIEJĘTNOŚCI
Student porządkuje zebrany materiał, tworzy plan, wykorzystuje zebrany materiał według planu pracy, prezentuje wyniki badań na seminarium, potrafi odpowiadać na pytania i dyskutować w grupie, uzasadnia swoje stanowisko, zadaje twórcze pytania innym uczestnikom seminarium.
KOMPETENCJE
Student jest aktywny i pracowity, twórczy w badaniach i w forułowaniu wniosków, precyzyjny i staranny w wyrażaniu myśli, otwarty na sugestie innych, konsekwentny w prowadzeniu tematu, osobiście korzysta z poznawanych treści dla osobistego rozwoju, chętnie prezentuje wyniki badań i dzieli się swoją fascynacją.
Metody dydaktyczne
- Ustalanie tematu w formie twórczej dyskusji.
- Podanie zasad metodologicznych i przykładów ich zastosowania.
- Samodzielna praca badawcza i weryfikacja na zajęciach.
- nauka ścisłego myślenia i formułowania myśli w ramach dyskusji w grupie.
- Podanie zasad metodologicznych i przykładów ich zastosowania.
- Samodzielna praca badawcza i weryfikacja na zajęciach.
- nauka ścisłego myślenia i formułowania myśli w ramach dyskusji w grupie.
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
- Systematyczne referowanie stanu badań i gromadzonej literatury.
- Przedstawianie fragmentów pisanej pracy (temat, plan, połowa lub cały rozdział na semestr).
- Pisanie artykułów (publikacja 1 na rok w punktowanym czasopiśmie).
- Aktywny udział w dyskusjach.
- Uczestnictwo w sympozjach.
- Prezentacja jednego współczesnego artykułu z teologii liturgii (polski lub obcojęzyczny).
- Przedstawianie fragmentów pisanej pracy (temat, plan, połowa lub cały rozdział na semestr).
- Pisanie artykułów (publikacja 1 na rok w punktowanym czasopiśmie).
- Aktywny udział w dyskusjach.
- Uczestnictwo w sympozjach.
- Prezentacja jednego współczesnego artykułu z teologii liturgii (polski lub obcojęzyczny).
Lektury podstawowe
Literatura bieżąca i literatura przedmiotu dla każdego uczestnika seminarium.
Lektury uzupełniające
Jak wyżej.
Uwagi
Seminarium doktoranckie przeznaczone jest dla licencjantów i doktorantów.
Zajęcia prowadzone są w piątki o 8.30 - 10.00 w Instytucie Liturgicznym, sala przy blibliotece IL, Sławkowska 24/3.
Zajęcia prowadzone są w piątki o 8.30 - 10.00 w Instytucie Liturgicznym, sala przy blibliotece IL, Sławkowska 24/3.