Seminarium licencjackie z historii sztuki nowożytnej (2014/15)


Sylabus

Sylabus

Wymagania wstępne

Brak

Cele

Cele Student rozszerza swoją wiedzę na temat współczesnej metodologii stosowanej w historii sztuki nowożytnej; utrwala znajomość zasad zapisu bibliograficznego spełniającego wymogi weryfikowalności pracy naukowej; doskonali swój warsztat badawczy; dalej rozwija umiejętność analizy i interpretacji dzieła sztuki.

Treści kształcenia

T.1 - Podczas zajęć seminaryjnych student przygotowuje pracę licencjacką na temat zaaprobowany przez prowadzącego.
T.2 - Rozwijanie umiejętności związanych z pracą nad tekstem oraz warsztatu badawczego. Doskonalenie zapisu bibliograficznego, terminologii właściwej sztuce nowożytnej, umiejętności posługiwania się odpowiednią metodologią pracy naukowej.
T.3 - Rozwijanie umiejętności pracy nad tekstami źródłowymi i ich krytyka
T.4 - Dyskusja nad prezentowaniem fragmentów prac licencjackich, pozwalająca na doskonalenie umiejętności krytycznej oceny i formułowania własnych wniosków przez studentów.

Efekty kształcenia

WIEDZA
W_1 Student nabywa umiejętność posługiwania się prawidłową terminologią
W_2 Student potrafi posługiwać się podstawowymi metodami analizy i interpretacji dzieł sztuki

UMIEJĘTNOŚCI
U_1 Student nabywa umiejętność zdobywania wiedzy korzystając z bibliotek i źródeł internetowych
U_2 Student umie sporządzić pracę naukową wykorzystując w niej podstawowe elementy warsztatu naukowego

Metody dydaktyczne

M.1 Zajęcia terenowe
M.2 Prezentacja fragmentów przygotowanych prac seminaryjnych połączona z dyskusja na forum grupy
M.3 Konsultacje odnośnie poprawności merytorycznej i warsztatowej prac

Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia

Sposób zaliczenia przedmiotu. Forma i warunki zaliczenia, metody i kryteria oceniania Zaliczenie bez oceny. Warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach seminaryjnych, frekwencja (dopuszczalne są trzy obecności nieusprawiedliwione) oraz złożenie pracy licencjackiej w formie zaaprobowanej przez prowadzącego.

Lektury podstawowe

Literatura jest indywidualnie dostosowana do tematu pisanej pracy licencjackiej.