Seminarium licencjackie z historii sztuki nowożytnej (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Seminarium licencjackie z historii sztuki nowożytnej
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Seminarium licencjackie [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/8ECTS]: dr hab. Ryszard Szmydki, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/8ECTS]: dr hab. Ryszard Szmydki, prof. UPJPII
- - Seminarium licencjackie [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/8ECTS]: dr hab. Ryszard Szmydki, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/8ECTS]: dr hab. Ryszard Szmydki, prof. UPJPII
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: dr hab. Ryszard Szmydki, prof. UPJPII
Sylabus
Wymagania wstępne
Brak
Cele
Cele Student rozszerza swoją wiedzę na temat współczesnej metodologii stosowanej w historii sztuki nowożytnej; utrwala znajomość zasad zapisu bibliograficznego spełniającego wymogi weryfikowalności pracy naukowej; doskonali swój warsztat badawczy; dalej rozwija umiejętność analizy i interpretacji dzieła sztuki.
Treści kształcenia
T.1 - Podczas zajęć seminaryjnych student przygotowuje pracę licencjacką na temat zaaprobowany przez prowadzącego.
T.2 - Rozwijanie umiejętności związanych z pracą nad tekstem oraz warsztatu badawczego. Doskonalenie zapisu bibliograficznego, terminologii właściwej sztuce nowożytnej, umiejętności posługiwania się odpowiednią metodologią pracy naukowej.
T.3 - Rozwijanie umiejętności pracy nad tekstami źródłowymi i ich krytyka
T.4 - Dyskusja nad prezentowaniem fragmentów prac licencjackich, pozwalająca na doskonalenie umiejętności krytycznej oceny i formułowania własnych wniosków przez studentów.
T.2 - Rozwijanie umiejętności związanych z pracą nad tekstem oraz warsztatu badawczego. Doskonalenie zapisu bibliograficznego, terminologii właściwej sztuce nowożytnej, umiejętności posługiwania się odpowiednią metodologią pracy naukowej.
T.3 - Rozwijanie umiejętności pracy nad tekstami źródłowymi i ich krytyka
T.4 - Dyskusja nad prezentowaniem fragmentów prac licencjackich, pozwalająca na doskonalenie umiejętności krytycznej oceny i formułowania własnych wniosków przez studentów.
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_1 Student nabywa umiejętność posługiwania się prawidłową terminologią
W_2 Student potrafi posługiwać się podstawowymi metodami analizy i interpretacji dzieł sztuki
UMIEJĘTNOŚCI
U_1 Student nabywa umiejętność zdobywania wiedzy korzystając z bibliotek i źródeł internetowych
U_2 Student umie sporządzić pracę naukową wykorzystując w niej podstawowe elementy warsztatu naukowego
W_1 Student nabywa umiejętność posługiwania się prawidłową terminologią
W_2 Student potrafi posługiwać się podstawowymi metodami analizy i interpretacji dzieł sztuki
UMIEJĘTNOŚCI
U_1 Student nabywa umiejętność zdobywania wiedzy korzystając z bibliotek i źródeł internetowych
U_2 Student umie sporządzić pracę naukową wykorzystując w niej podstawowe elementy warsztatu naukowego
Metody dydaktyczne
M.1 Zajęcia terenowe
M.2 Prezentacja fragmentów przygotowanych prac seminaryjnych połączona z dyskusja na forum grupy
M.3 Konsultacje odnośnie poprawności merytorycznej i warsztatowej prac
M.2 Prezentacja fragmentów przygotowanych prac seminaryjnych połączona z dyskusja na forum grupy
M.3 Konsultacje odnośnie poprawności merytorycznej i warsztatowej prac
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
Sposób zaliczenia przedmiotu. Forma i warunki zaliczenia, metody i kryteria oceniania Zaliczenie bez oceny. Warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach seminaryjnych, frekwencja (dopuszczalne są trzy obecności nieusprawiedliwione) oraz złożenie pracy licencjackiej w formie zaaprobowanej przez prowadzącego.
Lektury podstawowe
Literatura jest indywidualnie dostosowana do tematu pisanej pracy licencjackiej.