Język włoski W_B1.1_zo_30/20_2 (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Język włoski W_B1.1_zo_30/20_2
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Języki nowożytne [na kierunku:] Języki obce, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny (drugi) [na kierunku:] Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Nauki o rodzinie, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Języki obce [na kierunku:] Praca socjalna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), niestacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język obcy - fakultatywny [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język obcy - fakultatywny [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język obcy - fakultatywny [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] prawo kanoniczne, studia do licencjatu kościelnego, stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] prawo kanoniczne, studia do licencjatu kościelnego, stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] prawo kanoniczne, studia do licencjatu kościelnego, stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] prawo kanoniczne, studia do licencjatu kościelnego, stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] prawo kanoniczne, studia do licencjatu kościelnego, stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Turystyka religijna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny lek [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny lek [na kierunku:] Ochrona dóbr kultury, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] kanon fakultatywny*, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] kanon fakultatywny*, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- - Język nowożytny [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: dr Monika Małecka
Sylabus
Wymagania wstępne
1. umiejętność korzystania ze słownika polsko-włoskiego, włosko-polskiego i włosko-włoskiego (typu monolingua; słowniki synonimów ecc.);
2. znajomość leksyki i gramatyki j. włoskiego w zakresie poziomów A1 i A2.
2. znajomość leksyki i gramatyki j. włoskiego w zakresie poziomów A1 i A2.
Cele
Celem zajęć jest zdobycie umiejętności rozmowy na temat rozmiarów i typów tkanin i odzieży, oraz udzielania porad w kwestii stroju; nabycie umiejętności wyrażania życzeń, pragnień i aprobaty, stawiania hipotez, uprzejmego pytania i prośby, wydawania poleceń i pozwoleń; rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów mówionych i pisanych; rozwijanie umiejętności mówienia i pisania po włosku na tematy związane z życiem codziennym oraz zawodowym; poszerzanie wiedzy geograficznej, artystycznej i kulturowej na temat Włoch i ich mieszkańców.
Treści kształcenia
I Komunikacja
1.
a) jaki rozmiar? jak leży ubranie? - pytanie i odpowiedź; uprzejme pytania i prośby;
b) wyrażanie życzeń, pragnień;
c) stawianie hipotez i wyrażanie wątpliwości;
d) udzielanie porad;
2.
a) udzielanie pozwolenia i wydawanie rozkazów;
b) przeprowadzanie wywiadu w sposób formalny;
c) rozmowa kwalifikacyjna – rekrutacja na staż i do pracy;
d) wyrażanie aprobaty; uprzejme przerywanie, zręczne włączanie się do dyskusji;
3.
a) znaczenie i zastosowanie wyrażeń magari, più o meno, al massimo, per la precisione, prima o poi, ogni tanto, un paio d’ore;
b) rozmowa na temat geografii Włoch, włoskich środków transportu, zabytków i specjalności kulinarnych.
II Gramatyka
1.
a) tryb warunkowy I typu – condizionale semplice;
b) zaimki względne – pronomi relativi chi, che cui – utrwalenie;
c) liczba mnoga rzeczowników nieregularnych – utrwalenie;
d) użycie przyimków a, da, di w opisie odzieży i tkanin;
2.
a) tryb rozkazujący nieformalny i formalny – imperativo del tu e del Lei;
b) użycie zaimków w połączeniu z trybem rozkazującym;
3.
a) magari w funkcji przysłówka i wykrzyknika;
b) czas przyszły prosty i złożony – futuro semplice e anteriore – utrwalenie;
c) rodzajniki określone i nieokreślone – articoli determinativi e indeterminativi – utrwalenie;
d) zastosowanie rodzajników w połączeniu z nazwami geograficznymi, w tym z nazwami wysp;
e) utrwalenie użycia przyimka in z nazwami miejsc.
III Leksyka
1.
a) zakupy;
b) odzież i dodatki; tkaniny;
c) czynności życia codziennego;
d) pokolenia;
e) globalizacja;
2.
a) świat pracy; staż i praktyki zawodowe;
b) pisanie listu formalnego, w tym motywacyjnego oraz curriculum vitae;
c) rozmowy telefoniczne;
3.
a) zbiór słownictwa związany z geografią fizyczną i polityczną Włoch, z podróżowaniem, ze środkami transportu, z włoskimi zabytkami i specjalnościami kulinarnymi.
IV Kultura
1.
a) włoskie produkty i marki znane na świecie;
b) moda włoska;
2.
a) komunikacja niewerbalna;
b) przepisy na włoskie przysmaki – tiramisù;
c) savoir-vivre używania telefonu komórkowego;
d) włoskie przepisy prawa dotyczące stażu i praktyk zawodowych.
3.
a) system transportu we Włoszech;
b) geografia fizyczna i polityczna Włoch;
c) włoskie zabytki i specjalności kulinarne.
1.
a) jaki rozmiar? jak leży ubranie? - pytanie i odpowiedź; uprzejme pytania i prośby;
b) wyrażanie życzeń, pragnień;
c) stawianie hipotez i wyrażanie wątpliwości;
d) udzielanie porad;
2.
a) udzielanie pozwolenia i wydawanie rozkazów;
b) przeprowadzanie wywiadu w sposób formalny;
c) rozmowa kwalifikacyjna – rekrutacja na staż i do pracy;
d) wyrażanie aprobaty; uprzejme przerywanie, zręczne włączanie się do dyskusji;
3.
a) znaczenie i zastosowanie wyrażeń magari, più o meno, al massimo, per la precisione, prima o poi, ogni tanto, un paio d’ore;
b) rozmowa na temat geografii Włoch, włoskich środków transportu, zabytków i specjalności kulinarnych.
II Gramatyka
1.
a) tryb warunkowy I typu – condizionale semplice;
b) zaimki względne – pronomi relativi chi, che cui – utrwalenie;
c) liczba mnoga rzeczowników nieregularnych – utrwalenie;
d) użycie przyimków a, da, di w opisie odzieży i tkanin;
2.
a) tryb rozkazujący nieformalny i formalny – imperativo del tu e del Lei;
b) użycie zaimków w połączeniu z trybem rozkazującym;
3.
a) magari w funkcji przysłówka i wykrzyknika;
b) czas przyszły prosty i złożony – futuro semplice e anteriore – utrwalenie;
c) rodzajniki określone i nieokreślone – articoli determinativi e indeterminativi – utrwalenie;
d) zastosowanie rodzajników w połączeniu z nazwami geograficznymi, w tym z nazwami wysp;
e) utrwalenie użycia przyimka in z nazwami miejsc.
III Leksyka
1.
a) zakupy;
b) odzież i dodatki; tkaniny;
c) czynności życia codziennego;
d) pokolenia;
e) globalizacja;
2.
a) świat pracy; staż i praktyki zawodowe;
b) pisanie listu formalnego, w tym motywacyjnego oraz curriculum vitae;
c) rozmowy telefoniczne;
3.
a) zbiór słownictwa związany z geografią fizyczną i polityczną Włoch, z podróżowaniem, ze środkami transportu, z włoskimi zabytkami i specjalnościami kulinarnymi.
IV Kultura
1.
a) włoskie produkty i marki znane na świecie;
b) moda włoska;
2.
a) komunikacja niewerbalna;
b) przepisy na włoskie przysmaki – tiramisù;
c) savoir-vivre używania telefonu komórkowego;
d) włoskie przepisy prawa dotyczące stażu i praktyk zawodowych.
3.
a) system transportu we Włoszech;
b) geografia fizyczna i polityczna Włoch;
c) włoskie zabytki i specjalności kulinarne.
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student
1. zna szerokie słownictwo związane z modą i ubiorem, życiem codziennym oraz zjawiskiem globalizacji;
2. zna słownictwo potrzebne podczas rozmowy w sprawie stażu i pracy;
3. zna mapę fizyczną i polityczną Włoch, najważniejsze ich zabytki oraz specjalności kuchni; wie, jak praktycznie podróżować po Italii;
4. zna reguły stosowania rodzajników nieokreślonych i określonych również w połączeniu z nazwami geograficznymi, w tym z nazwami wysp;
zna odmianę czasowników trzech koniugacji oraz czasowników nieregularnych w trybach orzekającym, przypuszczającym I stopnia i rozkazującym;
zna zasady tworzenia liczby mnogiej rzeczowników nieregularnych.
UMIEJĘTNOŚCI
Student
1. potrafi rozmawiać na tematy mody i ubioru, geografii, sztuki i kuchni włoskiej, oraz o wielu kwestiach z życia codziennego;
2. potrafi udzielać porad, wydawać polecenia, zezwolenia, stawiać hipotezy; formułować grzeczne prośby;
3. w sposób taktowny włącza się do rozmowy, także wchodząc rozmówcy w słowo;
4. odmienia czasowniki w trzech koniugacjach oraz czasowniki nieregularne w trybach orzekającym, przypuszczającym i rozkazującym;
poprawnie tworzy liczbę mnogą rzeczowników regularnych i nieregularnych;
właściwie stosuje rodzajniki, w tym przed rzeczownikami własnymi z zakresu geografii.
Student
1. zna szerokie słownictwo związane z modą i ubiorem, życiem codziennym oraz zjawiskiem globalizacji;
2. zna słownictwo potrzebne podczas rozmowy w sprawie stażu i pracy;
3. zna mapę fizyczną i polityczną Włoch, najważniejsze ich zabytki oraz specjalności kuchni; wie, jak praktycznie podróżować po Italii;
4. zna reguły stosowania rodzajników nieokreślonych i określonych również w połączeniu z nazwami geograficznymi, w tym z nazwami wysp;
zna odmianę czasowników trzech koniugacji oraz czasowników nieregularnych w trybach orzekającym, przypuszczającym I stopnia i rozkazującym;
zna zasady tworzenia liczby mnogiej rzeczowników nieregularnych.
UMIEJĘTNOŚCI
Student
1. potrafi rozmawiać na tematy mody i ubioru, geografii, sztuki i kuchni włoskiej, oraz o wielu kwestiach z życia codziennego;
2. potrafi udzielać porad, wydawać polecenia, zezwolenia, stawiać hipotezy; formułować grzeczne prośby;
3. w sposób taktowny włącza się do rozmowy, także wchodząc rozmówcy w słowo;
4. odmienia czasowniki w trzech koniugacjach oraz czasowniki nieregularne w trybach orzekającym, przypuszczającym i rozkazującym;
poprawnie tworzy liczbę mnogą rzeczowników regularnych i nieregularnych;
właściwie stosuje rodzajniki, w tym przed rzeczownikami własnymi z zakresu geografii.
Metody dydaktyczne
. praca z podręcznikiem: słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie;
2. różnorodne ćwiczenia konwersacyjne i leksykalne; na forum grupy, w parach i w małych grupach, w tym odgrywanie scenek;
3. dedukcja i/lub objaśnienie teoretyczne reguł gramatycznych;
4. dodatkowe audiowizualne materiały dydaktyczne (np. piosenki i teledyski);
5. prezentacja multimedialna;
6. testy sprawdzające stopień opanowania materiału;
7. praca własna studenta;
8. konsultacje.
2. różnorodne ćwiczenia konwersacyjne i leksykalne; na forum grupy, w parach i w małych grupach, w tym odgrywanie scenek;
3. dedukcja i/lub objaśnienie teoretyczne reguł gramatycznych;
4. dodatkowe audiowizualne materiały dydaktyczne (np. piosenki i teledyski);
5. prezentacja multimedialna;
6. testy sprawdzające stopień opanowania materiału;
7. praca własna studenta;
8. konsultacje.
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
1. ocenianie ciągłe przygotowania studenta do zajęć oraz jego pracy na zajęciach;
2. zapowiedziane testy pisemne po każdej jednostce dydaktycznej podręcznika w ciągu semestru, trwające od 30-90 minut; w razie nieusprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście, student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu; próg procentowy potrzebny do uzyskania pozytywnej oceny rośnie z każdym tygodniem o 5%; w razie usprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście, student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu, przedstawiając pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane);
3. niezapowiedziane krótkie testy sprawdzające z ostatnich poruszanych na zajęciach zagadnień (5-15 minut); w razie nieobecności na niezapowiedzianym teście, student nie otrzymuje żadnej oceny z tego zadania;
4. obowiązek oddania prac pisemnych w terminie do dwóch tygodni od ich zadania; po przekroczeniu tego terminu prace nie będą przyjmowane i oceniane; w zamian za to należy odpowiedzieć ustnie z danego tematu na dyżurze prowadzącego;
5. zaliczenie ustne: odbywa się na ostatnich zajęciach w semestrze; jest to wypowiedź na tematy losowane spośród podanych kilka tygodni wcześniej zagadnień; do zaliczenia ustnego student przystępuje po wywiązaniu się ze wszystkich warunków uzyskania zaliczenia (oceny pozytywne z wszystkich testów, terminowo oddane wszystkie zadania pisemne, odrobione ewentualne nieobecności, gdy jest ich więcej niż dwie w semestrze);
6. obowiązek frekwencji: dopuszczalna jest dwukrotna nieobecność na zajęciach (z jakiegokolwiek powodu); w razie większej liczby nieobecności niż dwie w semestrze, każda następna winna być odpracowana na dyżurze lub w inny, ustalony z prowadzącym sposób (zwykle jest to odpowiedź ustna z materiału omówionego na opuszczonych przez studenta zajęciach).
Ocena za semestr jest średnią ważoną ocen z testów i innych ocenionych zadań (scenki, dialogi, zadania pisemne, wyjątkowa aktywność na zajęciach) oraz oceny uzyskanej z zaliczenia ustnego. Średnia ważona ocen składowych z zadań w czasie całego semestru z wagą 1/2 i oceny z zaliczenia ustnego z wagą 1/2 (suma ocen z zadań w semestrze x 1/2 i oceny z zaliczenia ustnego x 1/2).
2. zapowiedziane testy pisemne po każdej jednostce dydaktycznej podręcznika w ciągu semestru, trwające od 30-90 minut; w razie nieusprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście, student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu; próg procentowy potrzebny do uzyskania pozytywnej oceny rośnie z każdym tygodniem o 5%; w razie usprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście, student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu, przedstawiając pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane);
3. niezapowiedziane krótkie testy sprawdzające z ostatnich poruszanych na zajęciach zagadnień (5-15 minut); w razie nieobecności na niezapowiedzianym teście, student nie otrzymuje żadnej oceny z tego zadania;
4. obowiązek oddania prac pisemnych w terminie do dwóch tygodni od ich zadania; po przekroczeniu tego terminu prace nie będą przyjmowane i oceniane; w zamian za to należy odpowiedzieć ustnie z danego tematu na dyżurze prowadzącego;
5. zaliczenie ustne: odbywa się na ostatnich zajęciach w semestrze; jest to wypowiedź na tematy losowane spośród podanych kilka tygodni wcześniej zagadnień; do zaliczenia ustnego student przystępuje po wywiązaniu się ze wszystkich warunków uzyskania zaliczenia (oceny pozytywne z wszystkich testów, terminowo oddane wszystkie zadania pisemne, odrobione ewentualne nieobecności, gdy jest ich więcej niż dwie w semestrze);
6. obowiązek frekwencji: dopuszczalna jest dwukrotna nieobecność na zajęciach (z jakiegokolwiek powodu); w razie większej liczby nieobecności niż dwie w semestrze, każda następna winna być odpracowana na dyżurze lub w inny, ustalony z prowadzącym sposób (zwykle jest to odpowiedź ustna z materiału omówionego na opuszczonych przez studenta zajęciach).
Ocena za semestr jest średnią ważoną ocen z testów i innych ocenionych zadań (scenki, dialogi, zadania pisemne, wyjątkowa aktywność na zajęciach) oraz oceny uzyskanej z zaliczenia ustnego. Średnia ważona ocen składowych z zadań w czasie całego semestru z wagą 1/2 i oceny z zaliczenia ustnego z wagą 1/2 (suma ocen z zadań w semestrze x 1/2 i oceny z zaliczenia ustnego x 1/2).
Lektury podstawowe
- R. Errico, M.A. Esposito, N. Grandi: Campus Italia 1, Guerra Edizioni 2009 i nast. – jednostki nr 9 i 10;
- A. de Giuli, C. Guastalla, C.M. Naddeo: Magari!, Alma Edizioni 2008 i nast. – jednostka nr 1.
- Podręczny słownik włosko-polski i polsko-włoski, Wiedza Powszechna (4 tomy)
- A. de Giuli, C. Guastalla, C.M. Naddeo: Magari!, Alma Edizioni 2008 i nast. – jednostka nr 1.
- Podręczny słownik włosko-polski i polsko-włoski, Wiedza Powszechna (4 tomy)
Lektury uzupełniające
- A. Latino, M. Muscolino: Gramatyka włoska dla wszystkich 1, poziom A1-A2, Wyd. EdiLingua
- A. Latino, M. Muscolino: Una grammatica italiana per tutti 2 – poziom B1-B2, Wyd. EdiLingua
- Lo Zingarelli. Vocabolario Della Lingua Italiana PWN-Zanichelli
- A. Latino, M. Muscolino: Una grammatica italiana per tutti 2 – poziom B1-B2, Wyd. EdiLingua
- Lo Zingarelli. Vocabolario Della Lingua Italiana PWN-Zanichelli
Uwagi
Włoski Instytut Kultury w Krakowie (KINO gratis!)
ul. Grodzka 49
http://www.iiccracovia.esteri.it/IIC_Cracovia
Włoska księgarnia językowa w Krakowie:
http://www.italicus.com.pl/
Ćwiczenia on-line:
http://www.e-wloski.pl/
http://www.wloski.slowka.pl/gry-on-line,d,3,10.html
http://www.wloski.net.pl/
http://www.pro-wloski.pl/
http://www.italian-verbs.com/verbi-italiani/coniugazione.php?verbo=mettersi
http://www.wloski.slowka.pl/piosenki,toto-cutugno-litaliano,m,39.html
Słowniki monolingua:
http://dizionari.corriere.it/dizionario_italiano/
http://dizionari.hoepli.it/Default.aspx
http://www.homolaicus.com/linguaggi/sinonimi/hypertext/0763.htm
Media:
http://www.rai.tv/
http://www.tv2000.it/
http://it.radiovaticana.va/
http://www.radioitalia.it/
http://www.repubblica.it/
Książki on-line i audiobooki:
http://www.liberliber.it/libri/index.php
http://www.libroaudio.it/
http://www.liberliber.it/audiolibri/index.php
Inne:
http://parliamoitaliano.altervista.org/dubbi-linguistici/comment-page-4/#comment-307
http://www.culturaitalia.it/
ul. Grodzka 49
http://www.iiccracovia.esteri.it/IIC_Cracovia
Włoska księgarnia językowa w Krakowie:
http://www.italicus.com.pl/
Ćwiczenia on-line:
http://www.e-wloski.pl/
http://www.wloski.slowka.pl/gry-on-line,d,3,10.html
http://www.wloski.net.pl/
http://www.pro-wloski.pl/
http://www.italian-verbs.com/verbi-italiani/coniugazione.php?verbo=mettersi
http://www.wloski.slowka.pl/piosenki,toto-cutugno-litaliano,m,39.html
Słowniki monolingua:
http://dizionari.corriere.it/dizionario_italiano/
http://dizionari.hoepli.it/Default.aspx
http://www.homolaicus.com/linguaggi/sinonimi/hypertext/0763.htm
Media:
http://www.rai.tv/
http://www.tv2000.it/
http://it.radiovaticana.va/
http://www.radioitalia.it/
http://www.repubblica.it/
Książki on-line i audiobooki:
http://www.liberliber.it/libri/index.php
http://www.libroaudio.it/
http://www.liberliber.it/audiolibri/index.php
Inne:
http://parliamoitaliano.altervista.org/dubbi-linguistici/comment-page-4/#comment-307
http://www.culturaitalia.it/