dr Monika Borowska


  • Dyżur dydaktyczny:
    Wtorek, 13.00-13.30
    pok.113, ul. Bernardyńska 3
    lub po wczesniejszym umowieniu sie

Curriculum Vitae:

  • 2019 – Koordynacja merytoryczna porozumienia o współpracy naukowo-dydaktycznej pomiędzy Uniwersytetem Papieskim Jana Pawła II w Krakowie a Katolickim Uniwersytetem Lubelskim Jana Pawła II w Lublinie, z dn. 08.02.2019, w zakresie prowadzonych badań i działalności dydaktycznej. Porozumienie dotyczy prac naukowych i dydaktycznych prowadzonych przez Katedrę Psychologii Instytutu Nauk o Rodzinie UPJPII w Krakowie i Katedrę Psychologii Rozwojowej Instytutu Psychologii KUL.
  • 2018 – Dwutygodniowy krajowy staż dydaktyczny na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w ramach Zadania 5 - "Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej", poz. 60 - staż dydaktyczny krajowy, Programu pt. „Skonsolidowany Plan Rozwoju UPJPII” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój numer i nazwa Osi priorytetowej: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, numer i nazwa Działania: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym, na podstawie umowy o dofinansowanie nr POWR.03.05.00-00-Z104/17-00.
  • 2007 – Katedra Psychologii WNS INOR UPJPII w Krakowie - adiunkt
  • 2004 - 2007 – Katedra Psychologii Rozwoju, Wydział Psychologii Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie - adiunkt
  • 2000 - 2004 – wykładowca Centrum Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli przy Wyższej Szkole Administracji w Bielsku-Białej na podyplomowych studiach pedagogicznych w zakresie psychologii rozwojowej, psychologii klinicznej dziecka i psychologicznych podstaw oddziaływań rew
  • 2000 - 2004 – wykładowca Wszechnicy Świętokrzyskiej w Kielcach, Wydział Humanistyczno-Pedagogiczny w zakresie psychologii rozwoju i osobowości, psychologii klinicznej dziecka, psychologii klinicznej z elementami psychopatologii, psychologicznych podstaw oddziaływań re
  • 2000 - 2004 – wykładowca Wojewódzkiego Centrum Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli w Krakowie w zakresie psychologii rozwojowej, psychologii klinicznej dziecka i psychologicznych podstaw oddziaływań rewalidacyjnych
  • 1999 - 2000 – Katedra Psychologii Defektologicznej Instytutu Psychologii UJ – asystent
  • 1990 - 1998 – Katedra Psychologii Rozwojowej KUL - asystent

Publikacje:

Artykuły Książkowe:
  • [szukaj w bibliotece]
  • [szukaj w bibliotece]
  • [szukaj w bibliotece]
  • Rozwojowe konsekwencje dzieciństwa przebiegającego w kontekście problemu alkoholowego rodzica [współatorstwo z:] Grabowska L., Zielińska E. [w:] Zdrowie psychiczne dziecka, Kraków: Wyd. św. Stanisława BM 2012, s. 191-205. [szukaj w bibliotece]
  • Upośledzenie umysłowe dziecka w perspektywie rozwojowej – zadania dla rodziny i dla poradnictwa psychologicznego [w:] Bębas S., Jasiuk E. [red.], Prawne, administracyjne i etyczne aspekty wychowania w rodzinie, Radom: Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu 2011, s. 1001-1021. [szukaj w bibliotece]
  • Rola poradnictwa rozwojowego w psychologicznym wsparciu rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo [w:] Gulla B., Duda M. [red.], Silna rodzina. Seria Małżeństwo i Rodzina - Nauki o Rodzinie PAT, Kraków: Wyd. św. Stanisława BM 2009, s. 208-220. [szukaj w bibliotece]
  • Rodzina jako fakt rozwojowy - perspektywa psychologiczna [w:] Makiełło-Jarża G. [red.], W poszukiwaniu jakości życia współczesnej rodziny polskiej, Kraków: Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne 2009, s. 59-67. [szukaj w bibliotece]
  • Funkcjonowanie społeczne i osobowościowe młodzieży z upośledzeniem umysłowym a psychologiczne wsparcie rodziny [w:] Makiełło-Jarża G. [red.], Wymiary przestrzeni życiowej współczesnej rodziny, Kraków: Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne 2009, s. 285-298.

Więcej Publikacji:

Prowadzone zajęcia w roku akademickim 2014/15:

Projekty badawcze:

  • Psychologiczne konsekwencje życia w warunkach wybranych postaci zaburzeń funkcjonowania psychicznego z uwzględnieniem specyfiki rozwoju dziecka (240303)

Wygłoszone Referaty:

  • Rodzicielstwo - próba parametryzacji i jego związki z religijnością [podczas konferencji:] VIII Międzyuczelniane Sympozjum UPJPII-KUL Religijność, duchowość, psychologia – w kontekście badań nad rodziną, 26 kwietnia 2019, .
  • Rozwój religijny w kontekście całościowego funkcjonowania człowieka [podczas konferencji:] Najnowsze trendy w psychologii rozwojowej, 7 marca 2016, .
  • Regulacyjna funkcja religijności w realizacji zadań życia rodzinnego [podczas konferencji:] VI Międzyuczelniane Sympocjum UPJPII-KUL: Religijność, duchowość, psychologia w badaniach nad rodziną, 29 wrzesnia 2015, .
  • Religijność członków duszpasterstwa osób żyjacych w związkach niesakramentalnych [podczas konferencji:] XXIV Ogólnopolska Konferencja Psychologii Rozwojowej Rozwój autonomii i podmiotowości człowieka w dobie globalizacji, 3 czerwca 2015, .
  • Religijność a osobnicza perspektywa względem rodziny i względem doświadczeń w rodzinie - ujęcie rozwojowe [podczas konferencji:] Miedzynarodowa Konferencja Naukowa Rodzina ceniona i zagrożona, 2 czerwca 2015, .
  • Regulacyjna funkcja religijności w realizacji wybranych zadań życia - doniesienie z badań [podczas konferencji:] II Międzynarodowa Konferencja Psychologii Religii i Duchowości, 3 czerwca 2014, .
  • Rozwojowe konsekwencje dzieciństwa przebiegającego w kontekście problemu alkoholowego rodzica [podczas konferencji:] Zdroie psychiczne dziecka, 8 listopada 2012, .
  • Wybrane czynniki kształtowania się u Studentów niepełnosprawnych nastawień i oczekiwań wobec psychospołecznych warunków studiowania [podczas konferencji:] Student z niepełnosprawnością w środowisku akademickim – współczesne wyzwania i dylematy, 1 czerwca 2010, .
  • Rodzina jako fakt rozwojowy – perspektywa psychologiczna [podczas konferencji:] IX Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Państwo, Gospodarka, Społeczeństwo", 0 czerwca 2009, .
  • Funkcjonowanie społeczne i osobowościowe młodzieży z upośledzeniem umysłowym a psychologiczne wsparcie rodziny [podczas konferencji:] VIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Państwo, Gospodarka, Społeczeństwo", 0 czerwca 2008, .