dr Monika Małecka
Curriculum Vitae:
- 2014 – szkolenie Wykorzystanie zasobów wiedzy z zakresu prawo z informacjami o prawie kanonicznym w ramach projektu pt. Efektywność zarządzania i jakość kształcenia miarą sukcesu w UPJPII, Kraków
- 2014 – prezes Stowarzyszenia NE CEDAT ACADEMIA; poprzednio od 1997 sekretarz Stowarzyszenia (przedmiotem działalności stowarzyszenia jest kultywowanie pamięci o martyrologii profesorów krakowskich uczelni podczas II wojny światowej oraz o tajnym nauczaniu)
- 2014 – szkolenie Ścieżki kariery nauczycieli akademickich UPJPII w Krakowie w ramach projektu pt. Efektywność zarządzania i jakość kształcenia miarą sukcesu w UPJPII, Kraków
- 2013 – wyjazd szkoleniowy pracowników MSJO UPJPII do Centro Linguistico di Ateneo (CLA) działającym przy Università degli Studi di Firenze (w ramach LLP Erasmus)
- 2012 – starszy wykładowca języka włoskiego w MSJO UPJPII
- 2012 – licencja egzaminatora TELC Italiano B1-B2
- 2011 – warsztaty Insegnare a comprendere, prowadzone przez prof. Marco Mezzadri z Uniwersytetu w Parmie, Jagiellońskie Centrum Językowe, Kraków
- 2010 – licencja egzaminatora TELC Italiano A1-A2
- 2009 – udział w seminarium Make the right move zorganizowane przez Macmillan Teacher Training, UPJPII, Kraków
- 2009 – warsztaty Uczę po ludzku, UPJPII, Kraków
- 2009 – szkolenie: Wspieranie nauczania języków obcych studentów dotkniętych niepełnosprawnością oraz dysleksją zorganizowane przez Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, UPJPII, Kraków
- 2007 – nagroda JM Rektora PAT za osiągnięcia dydaktyczne i organizacyjne w Akademii
- 2003 – stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, Wydział Filologiczny UJ (rozprawa doktorska Il passivo nella lingua italiana in confronto con il polacco, Katedra Italianistyki UJ, promotor prof. dr hab. Stanisław Widłak)
- 1995 – tłumacz przysięgły języka włoskiego Sądu Okręgowego w Krakowie
- 1993 – tytuł magistra filologii włoskiej
- 1987 - 1992 – studia magisterskie na Wydziale Filologicznym UJ w zakresie filologii włoskiej
Publikacje:
Monografie:
- [tłum.] Felice Lorenzo Poli Miłość Marii Magdaleny, Kielce: Vita et Pax 2009.
Artykuły Książkowe:
- „Sia lodato Gesù Cristo” – indywidualizacja procesu nauczania języka włoskiego poprzez wykorzystanie tekstów religijnych w pracy ze studentami duchownymi [w:] J. Małocha [red.], Indywidualizacja nauczania języków obcych : badania i praktyka, Kraków: Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie. Wydawnictwo Naukowe 2014, s. 68-86.
- Costrutti passivi VENIRE / ANDARE + pp e le strutture corrispondenti in polacco [w:] Bart Van den Bossche [red.], Italia e Europa: dalla cultura nazionale all’interculturalismo – atti del XVI Congresso dell’A.I.P.I., Firenze: Franco Cesati Editore 2006, s. 0-0.
- Relazioni tempo-aspettuali nell’ambito delle perifrasi passive in italiano e polacco [w:] Marcela Świątkowska, Roman Sosnowski, Iwona Piechnik [red.], Mistrz i Przyjaciel : studia dedykowane Stanisławowi Widłakowi, Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego 2004, s. 0-0.
- Costrutto passivo ESSERE + participio passato nella lingua italiana in confronto con la lingua polacca – studio contrastivo [w:] Stanisław Widłak [red.], Lingua e Letteratura italiana dentro e fuori la Penisola. Atti del III Convegno degli Italianisti Europei, Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego 2003, s. 0-0.
- L’interpretazione della diatesi nelle grammatiche italiane del XX sec [w:] Stanislaw Widłak [red.], Lingua e Letteratura IV, Kraków: Universitas 1999, s. 0-0.
- Alcuni aspetti dell’integrazione flessionale degli italianismi alla lingua polacca [w:] Stanisław Widłak [red.], Italianità e Italianistica, Atti del II Convegno degli italianisti dell’Europa Centrale e Orientale, Kraków: Universitas 1997, s. 0-0.
Artykuły w Czasopismach:
- Na ziemi Dantego - wyjazd szkoleniowy delegacji MSJO [w:] Vita Academica, Nr 5 (75) 2013, s. 42-44.
- Studenci z dysleksją a nauka języków obcych [w:] Vita Academica, Nr 6 (54) 2009, s. 10-11.
Więcej Publikacji:
Wygłoszone Referaty:
- „Sia lodato Gesù Cristo” – indywidualizacja procesu nauczania języka włoskiego poprzez wykorzystanie tekstów religijnych w pracy ze studentami duchownymi [podczas konferencji:] Indywidualizacja procesu nauczania języków obcych – badania naukowe i praktyka, 26 pazdziernika 2012, .
- Student z niepełnosprawnością w środowisku akademickim - współczesne wyzwania i dylematy [podczas konferencji:] Studenci z dysleksją a nauka języków obcych - komunikat z warsztatów, 1 czerwca 2010, .
- Costrutti passivi VENIRE / ANDARE + pp e le strutture corrispondenti in polacco [podczas konferencji:] Congresso A.I.P.I., Italia e Europa: dalla cultura nazionale all’interculturalismo, 25 sierpnia 2004, .
- Costrutto passivo ESSERE + participio passato nella lingua italiana in confronto con la lingua polacca – studio contrastivo [podczas konferencji:] III Convegno degli Italianisti Europei, 11 pazdziernika 2001, .