dr Klaudia Cymanow-Sosin


  • Dyżur dydaktyczny:
    - środa, godz. 12.15-13.15
    - ul. Grodzka 40, Instytut DIKS klaudia.cymanow_sosin@upjp2.edu.pl

Pełnione funkcje

Curriculum Vitae:

  • 2015 - 2016 – Małopolski Urząd Wojewódzki - doradca ds. mediów w procesie przygotowania, koordynacji i ewaluacji Światowych Dni Młodzieży i spotkania młodych z Papieżem Franciszkiem (IV - zdanie egzaminu do korpusu służby cywilnej). Udział w nawiązaniu współpracy MUW z IDIKS UPJP2 - koordynator praktyk studentów Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej w MUW, współautorstwo i prowadzenie programu "Informator Regionalny ŚDM".
  • 2013 – Uniwersytet Jana Pawła II w Krakowie, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, prowadzone zajęcia: Podstawy public relations, Logistyka komunikacji wizualnej, Narzędzia PR, Media Relations, trening Public relations, Podstawy promocji, reklamy i marketingu, Podstawy Public Relations
  • 2011 - 2012 – prowadzenie szkoleń i konferencji w zakresie współpracy z mediami dla Stowarzyszenia: Studenci dla Rzeczpospolitej- wolontariat
  • 2009 - 2015 – Wydawnictwo Edukacyjne - prezes Zarządu Wydawnictwa Edukacyjnego Sp. z o.o. w latach 2009-2011
  • 2009 - 2011 – Prezes Niepublicznego Instytutu Kształcenia Nauczycieli WE w Krakowie
  • 2008 – Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, specjalność: teoria komunikacji. Temat rozprawy doktorskiej: „Funkcje metafory we współczesnym przekazie reklamowym” - publikacja dofinansowana przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
  • 2008 - 2010 – członek Rady Programowej Polskiego Radia Rzeszów
  • 2005 - 2007 – dyrektor Biura Poselskiego i sekretarz klubu radnych w Urzędzie Miasta Krakowa
  • 2004 - 2006 – redaktor naczelna Wiadomości Dzielnicy XI, wydawnictwo „Hipertext”
  • 2002 - 2003 – staż doktorancki, dydaktyka uniwersytecka, IFP Uniwersytetu Pedagogicznego
  • 2002 - 2003 – członek redakcji pisma naukowego „Konspekt”
  • 2001 - 2002 – prowadzenie biura organizacyjnego i współtworzenie Festiwalu „U siebie – At Home”, Telewizja Polska, Oddział w Krakowie
  • 2001 - 2004 – Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego – europeistyka (studia podyplomowe) - ocena: bardzo dobry (na podstawie pracy: „Mniejszości narodowe i etniczne w mediach elektronicznych”)
  • 1998 - 2000 – Studium Dziennikarskie Uniwersytetu Pedagogicznego (studia fakultatywne 1998-2000) – ocena: bardzo dobry (na podstawie etiudy filmowej „…bo nie jesteś ostateczna” - emisja telewizyjna 12.08. 2000 r.)
  • 1998 - 2015 – Członkostwo w stowarzyszeniach i organizacjach naukowych: - członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej (sekcja aksjologii komunikowania), - stały członek Stowarzyszenia Najświętszej Rodziny od 2011 r., (tworzenie kampanii informacyjnej i społecznej, min. „Serce damy dzieciom Ghany” na rzecz budowy szkoły przez s. Nazaretanki w Ghanie), - członek Stowarzyszenia Rozwoju i Integracji Młodzieży „Strim”, uczestnictwo w programie „Młodzież dla Europy”.
  • 1998 - 2001 – współpraca: „Dziennik Polski”, „Konspekt”, „Suplement”, „Zdanie”. Przeprowadzone wywiady, m. in. z Jerzym Giedroyciem, Ryszardem Kapuścińskim, cykl rozmów z rektorami krakowskich szkół wyższych.
  • 1997 - 2000 – staż w mediach: Radio RDN i Radio Plus – prowadzenie cotygodniowej audycji dla młodzieży (1997 – 2000), Radio Kraków – słuchowiska i reportaże (1999), TVP – oddział Kraków - scenariusz i reżyseria „…bo nie jesteś ostateczna” (2000),
  • 1997 - 2005 – Stypendystka: Fundacji im. Stanisława Pigonia (za bardzo dobre wyniku w nauce), Coroczne stypendium naukowe UP im. KEN (za wysoką średnią ocen). Fundacji im Zofii i Władysława Pokusów (za osiągnięcia naukowe).
  • 1996 - 2001 – Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Pedagogicznego (filologia polska 1996-2001) – ocena: bardzo dobry oraz Studium Doktoranckie Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Pedagogicznego: doktorat z wnioskiem o wyróżnienie – publikacja dystertacji w formie książkowej.

Publikacje:

Publikacje muzyczne
  • [:] utwór, WAM, Krakow 2015.
  • [:] Informator Regionalny SDM, TVP Kraków, Kraków 2016.

Więcej Publikacji:

Prowadzone zajęcia w roku akademickim 2014/15:

Wygłoszone Referaty:

  • Ocena narzędzi budowaniu wizerunku uniwersytetu w konteście umiędzynarodowienia uczelni wyższych [podczas konferencji:] 16. Konferencja Europejskiej Sieci Migracyjnej w Polsce pt. „Poziom umiędzynarodowienia uczelni wyższych a polityki migracyjne państw ”, 29 listopada 2019, .
  • Metafory polskośći narracje patriotyczne w dialogu Jerzego Giedrycia z młodymi - studium przypadku [podczas konferencji:] Rola medialnych i transmedialnych procesów narracyjnych w identyfikacji postaw patriotycznych Polaków, 7 listopada 2019, .
  • Wykorzystanie stereotypów w reklamie na przykładzie kontrowersyjnej kampanii American Airlines [podczas konferencji:] Media Biznes Kultura, 21 pazdziernika 2019, .
  • Wizja dziennikarstwa preewangelizacyjnego – kompozycja wyznaczników jakości oddziaływania w mediach w oparciu o model 4P [podczas konferencji:] III Colloquium z teologii mediów im. ks. prof. A. Baczyńskiego: "Zanussi - hagiograf - z okazji 80. rocznicy urodzin Mistrza", 14 czerwca 2019, .
  • Etyka public relations jako etyka zawodowa – konieczność czy ideał? [podczas konferencji:] Kongres Profesjonalistów PR, 29 kwietnia 2019, .
  • W poszukiwaniu fundamentalnych wartości w mediach - recepcja słuchaczy radiowych programów wieczornych [podczas konferencji:] OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWA: SŁOWO, DŹWIĘK, CISZA. SZTUKA AUDIALNA I RADIOWA VOL. III, 10 kwietnia 2019, .
  • Etyczne ramy wobec mowy nienawiści - podmiotowa odpowiedzianość wobec walczących słów [podczas konferencji:] Posiedzenie Komisji Medioznawczej PAU, 16 grudnia 2018, .
  • Korelacje miedzy public relations i dziennikarstwem w kontekście współczesnej komunikacji społecznej [podczas konferencji:] Jakie media? Konferencja na X-lecie Dziennikarstwa KUL, 14 listopada 2018, .
  • Kreacje i algorytmy - o tworzeniu i badaniu komunikatów wizerunkowych na przykładzie przekazów reklamowych, [podczas konferencji:] Wojna światów - zderzenie teorii z praktyką, 7 listopada 2018, .
  • Metody skutecznej perswazji w komunikowaniu promocyjno-wizerunkowym na przykładzie kampanii crossmedialnych [podczas konferencji:] Wiedza Komunikacja Działanie 20 lat Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ 25-26.10.2018 KRAKÓW, 25 pazdziernika 2018, .
  • Powrót do korzeni - życiopisanie i pamięć ukryta w twórczości ludzi gór [podczas konferencji:] Międzynarodowy Festiwal Folkloru Ziem Górskich - Konferencja naukowa Sztuka inspirowana górami Czerwony Dwór, ul. Kasprusie 27, 18 sierpnia 2018, .
  • PRAWDA JAKO WARTOŚĆ W KOMUNIKACJI WIZERUNKOWEJ - NA PRZYKŁADZIE PRZEKAZÓW REKLAMOWYCH [podczas konferencji:] "Postprawda: nowe narracje i praktyki społeczne w epoce sfingowanych informacji i gatunków hybrydycznych (mock- genres)", 14 czerwca 2018, .
  • Prawda w reklamie, prawda o reklamie – paradoksy współczesnych przekazów perswazyjnych [podczas konferencji:] Prawdziwe media - uczciwość i prawda w mediach, 28 maja 2018, .
  • Reklama multimedialna - w poszukiwaniu paradygmatu badawczego komunikatów perswazyjnych [podczas konferencji:] Współczesne Media - problemy i metody badań nad mediami, 25 kwietnia 2018, .
  • Komunikacja reklamowa w stanie rozproszonej uwagi - perspektywa ekonomii percepcji [podczas konferencji:] Włącz się na PR, 24 kwietnia 2018, .
  • Inicjatorzy, obserwatorzy, wybawcy i beneficjenci – konteksty medialnych kryzysów wizerunkowych [podczas konferencji:] Kongres Profesjonalistów PR, 20 kwietnia 2018, .
  • Projektowanie i badanie komunikowania wizerunkowego na przykładzie przekazów reklamowych – jako propozycja metodologiczna [podczas konferencji:] W poszukiwaniu fundamentów nauk o mediach, 20 marca 2018, .
  • Etyczne ramy mowa nienawiści – podmiotowa odpowiedzialność wobec walczących słów [podczas konferencji:] Komisja Medioznawcza Polskiej Akademii Umiejętności, 16 stycznia 2018, .
  • Ocena działalności Rady Programowej „Radia Kraków” [podczas konferencji:] Konferencja Episkopatu Polski, 12 grudnia 2017, .
  • Reklama jako odpowiedź na współczesne dylematy człowieka medialnego [podczas konferencji:] Man for the Media or the Media for Man, 7 grudnia 2017, .
  • Etyczno- aksjologiczny wymiar komunikacji perswazyjnej - odpowiedzialność społeczna i dobro w mediach, [podczas konferencji:] 10 LAT POLSKIEGO TOWARZYSTWA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ - DOKONANIA OSTATNIEJ DEKADY I PERSPEKTYWY ROZWOJOWE NAUK O MEDIACH i KOMUNIKOWANIU W POLSCE, 5 czerwca 2017, .
  • „Niestosowność” i tabu we współczesnej reklamie – shockvertising w wersji light [podczas konferencji:] Wzrokocentryzm, wizualność i wizualizacja w kulturze, 19 kwietnia 2017, .
  • Plotka, pogłoska i astroturfing we współczesnych mediach – informacja czy dezinformacja? [podczas konferencji:] II INTERDYSCYPLINARNA KONFERENCJA NAUKOWA - JĘZYK A MEDIA. ZJAWISKA JĘZKOWE I KOMUNIKACYJNE WE WSPÓŁCZESNYCH MEDIACH, 31 marca 2017, .
  • Komunikować dziedzictwo - aspekt komunikacyjny i wizerunkowy. [podczas konferencji:] II Kongres Kultury Regionów. Wspólśnic dziedzictwo., 19 pazdziernika 2016, .
  • Obraz ekonomicznej migracji Ukraińców do Polski w nowych mediach - zróżnicowane formy zagrożenia [podczas konferencji:] Mowa nienawiści w Sieci. Hejting i trolling w komunikacji społecznej w internecie, 5 pazdziernika 2016, .
  • NOWE TECHNOLOGIE W BUDOWIE POZYCJI UNIWERSYTETU - RECEPCJA STUDENTÓW DZIENNIKARSTWA I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ UNIWERSYTETU PAPIESKIEGO JANA PAWŁA II W KRAKOWIE [podczas konferencji:] IV Kongres Polskiego Towarzystwa Komunikacji Spolecznej, 16 wrzesnia 2016, .
  • Etyczny wymiar kreowania sytuacji kryzysowej w procesie przygotowań do Światowych [podczas konferencji:] X Etyka mediów, 18 maja 2016, .
  • Wykorzystanie narzędzi public relations w budowaniu wizerunku instytucji niekomercyjnej na przykładzie uczelni kościelnej [podczas konferencji:] 1. V Ogólnopolska Konferencja Naukowa z cyklu „Warszawskie Dni Medialne” – Public relations w instytucjach niekomercyjnych, 12 listopada 2015, .
  • Od medialnych obszarów przemilczeń po onkocelebrytyzm – studium przypadku ks. Jana Kaczkowskiego [podczas konferencji:] Prywatność w mediach. Prywatność i społecznościowość mediów, 14 maja 2015, .
  • Dialog jako forma maksymalizacji skuteczności działań w zakresie public relations Kościoła katolickiego - wyniki badań [podczas konferencji:] VIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa Etyki Mediów - Dialog w mediach – media w dialogu, 0  0000, .
  • Perswazja i manipulacja jako zjawiska kontekstowe na przykładzie reklam sektora usług instytucji rynku finansowego [podczas konferencji:] 3. Ogólnopolska konferencja naukowa: Manipulacja w mediach, reklamie i public relation, 0  0000, .
  • Polska literatura współczesna w intermedialnym uścisku. Wpływ strategii marketingowych i promocyjnych na percepcję czytelniczą [podczas konferencji:] Proza polska po roku 1989. Strategie czytania. Konferencja Naukowa Pracowników Instytutu Filologii Polskiej Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 0  0000, .
  • Podróż ludzi księgi Olgi Tokarczuk jako artystyczne motto debiutantki [podczas konferencji:] Podróż w literaturze polskiej Konferencja Naukowa Pracowników Instytutu Filologii Polskiej Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 0  0000, .
  • Fotografia reklamowa a pamięć twórcy. Fotokompozycje Ryszarda Horowitza [podczas konferencji:] Pisarskie wspomnienia, pamiętniki, dzienniki (w stronę teorii), Konferencja Naukowa Pracowników Instytutu Filologii Polskiej Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 0  0000, .
  • Dlaczego reklama może być interesująca dla literaturoznawcy? [podczas konferencji:] Polska krytyka literacka, teatralna i filmowa, Konferencja Naukowa Pracowników Instytutu Filologii Polskiej Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 0  0000, .
  • Miejsce przekazu reklamowego w komunikacji społecznej [podczas konferencji:] Intertekstualność w literaturze polskiej, Konferencja Naukowa Pracowników Instytutu Filologii Polskiej Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 0  0000, .
  • Metafora w reportażu lat 70. Polskie paradoksy? [podczas konferencji:] 19. Literatura polska w aspekcie egzystencjalnym, religijnym, politycznym, Konferencja Naukowa Pracowników Instytutu Filologii Polskiej Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 0  0000, .
  • Dom dzienny, dom nocny – Olgi Tokarczuk. W poszukiwaniu utraconej tożsamości [podczas konferencji:] Proza polska końca XX wieku. Postmodernizm?, Konferencja Naukowa Pracowników Instytutu Filologii Polskiej Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 0  0000, .
  • Miejsce przekazu reklamowego w komunikacji społecznej [podczas konferencji:] Ogólnopolska Konferencja Polonistów, 0  0000, .

Wykonania utworów muzycznych

  • [oprawa muzyczna podręcznika - 54 utwory:] "Elementarz dziecka Bożego" (w zapisie tradycyjnym) i towarzyszący mu "e-Elementarz" (w zapisie elektronicznym) [wraz z/ze:], S. Adria Bach, Paweł Nawrocki, Renata Sperka-Bernadzka, Kraków 2015.
  • [wykonanie aranzacji i utworu w studiu nagraniowym:] Nagranie koledy wraz z zyczeniami swiatecznymi na Boze Narodzenie 2016 [wraz z/ze:], studenci UPJPII, Radio Krakow 2016.