Zasady rekrutacji
Rekrutację przeprowadzają:
1. Koordynator uczelniany programu Erasmus;
2. Komisja rekrutacyjna (koordynatorzy wydziałowi programu Erasmus oraz przedstawiciel Studentów wskazany przez Samorząd Studentów UPJPII).
Rekrutacja odbywa się w dwóch etapach.
Pierwszy etap:
W ramach pierwszego etapu rekrutacji Kandydat/Kandydatka jest zobowiązany/zobowiązana przedłożyć uczelnianemu koordynatorowi programu Erasmus następujące dokumenty:
a) wypełniony formularz zgłoszeniowy Formularz
b) CV (w języku polskim i języku, w którym będą prowadzone zajęcia na uczelni zagranicznej) z potwierdzeniami osiągnięć wyszczególnionych w CV;
c) zaświadczenie potwierdzające przynajmniej dobrą (poziom B2) znajomość odpowiedniego języka obcego (certyfikat językowy/zaświadczenie o poziomie znajomości języka obcego, które można uzyskać w MSJO, Franciszkańska 1 po napisaniu testu);
d) opinię promotora pracy lub opiekuna naukowego (dotyczy studentów ostatnich lat studiów);
e) podpisane oświadczenie o dodatkowych kosztach, jakie trzeba ponieść wyjeżdżając na stypendium
Oświadczenie - dodatkowe koszty
Studenci/doktoranci, których dokumenty złożone w pierwszym etapie rekrutacji spełniają wymogi formalne, zostają zakwalifikowani do drugiego etapu rekrutacji.
Drugi etap rekrutacji ma postać rozmowy kwalifikacyjnej prowadzonej przez Komisję Rekrutacyjną. Studenci/doktoranci kwalifikowani są na wyjazd zagraniczny na podstawie:
a) średniej ocen uzyskanej w trakcie studiów, która stanowi 70% noty końcowej;
b) oceny uzyskanej w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, która stanowi 30% noty końcowej;
c) negatywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej uniemożliwia wyjazd w ramach programu Erasmus.
W wypadku uzyskania takich samych wyników przez więcej niż jednego studenta/doktoranta, do wyjazdu kwalifikowany jest kolejno student/doktorant:
a) starszego roku studiów,
b) posiadający wyższą średnią ocen uzyskanych w trakcie studiów,
c) o wyższej kompetencji językowej.
Lista studentów i doktorantów zakwalifikowanych na wyjazdy zagraniczne będzie podana do publicznej wiadomości nie później niż dwa dni po terminie drugiego etapu rekrutacji.
Decyzja Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna.
1. Koordynator uczelniany programu Erasmus;
2. Komisja rekrutacyjna (koordynatorzy wydziałowi programu Erasmus oraz przedstawiciel Studentów wskazany przez Samorząd Studentów UPJPII).
Rekrutacja odbywa się w dwóch etapach.
Pierwszy etap:
W ramach pierwszego etapu rekrutacji Kandydat/Kandydatka jest zobowiązany/zobowiązana przedłożyć uczelnianemu koordynatorowi programu Erasmus następujące dokumenty:
a) wypełniony formularz zgłoszeniowy Formularz
b) CV (w języku polskim i języku, w którym będą prowadzone zajęcia na uczelni zagranicznej) z potwierdzeniami osiągnięć wyszczególnionych w CV;
c) zaświadczenie potwierdzające przynajmniej dobrą (poziom B2) znajomość odpowiedniego języka obcego (certyfikat językowy/zaświadczenie o poziomie znajomości języka obcego, które można uzyskać w MSJO, Franciszkańska 1 po napisaniu testu);
d) opinię promotora pracy lub opiekuna naukowego (dotyczy studentów ostatnich lat studiów);
e) podpisane oświadczenie o dodatkowych kosztach, jakie trzeba ponieść wyjeżdżając na stypendium
Oświadczenie - dodatkowe koszty
Studenci/doktoranci, których dokumenty złożone w pierwszym etapie rekrutacji spełniają wymogi formalne, zostają zakwalifikowani do drugiego etapu rekrutacji.
Drugi etap rekrutacji ma postać rozmowy kwalifikacyjnej prowadzonej przez Komisję Rekrutacyjną. Studenci/doktoranci kwalifikowani są na wyjazd zagraniczny na podstawie:
a) średniej ocen uzyskanej w trakcie studiów, która stanowi 70% noty końcowej;
b) oceny uzyskanej w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, która stanowi 30% noty końcowej;
c) negatywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej uniemożliwia wyjazd w ramach programu Erasmus.
W wypadku uzyskania takich samych wyników przez więcej niż jednego studenta/doktoranta, do wyjazdu kwalifikowany jest kolejno student/doktorant:
a) starszego roku studiów,
b) posiadający wyższą średnią ocen uzyskanych w trakcie studiów,
c) o wyższej kompetencji językowej.
Lista studentów i doktorantów zakwalifikowanych na wyjazdy zagraniczne będzie podana do publicznej wiadomości nie później niż dwa dni po terminie drugiego etapu rekrutacji.
Decyzja Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna.