Procedura kwalifikacji na praktyki w ramach LLP Erasmus


    Studenci UPJPII składają imienną deklarację wyjazdu na praktykę w ramach LLP Erasmus w BWzZ. Lista kandydatów jest konsultowana z właściwymi dziekanatami, student musi mieć uregulowany stosunek do uczelni, zaliczony ostatni semestr studiów poprzedzający wyjazd.
    Przed zgłoszeniem się do instytucji, w której zamierza odbyć praktyki, student konsultuje się z koordynatorem wydziałowym Erasmusa, który ustala czy praktyka ta będzie mieściła się w ramach kierunku, który student realizuje w UPJPII.
    Studenci samodzielnie kontaktują się z wybranymi przez siebie instytucjami. Po nawiązaniu kontaktu student zwraca się do niej z prośbą o uzupełnienie i przesłanie listu intencyjnego (Letter of Intent - wzory listów u koordynatora wydziałowego).

    Po ogłoszeniu rekrutacji w BWzZ student powinien złożyć wymagane dokumenty:
    - Formularz zgłoszeniowy 2011/2012: formularz
    - Letter of Intent,
    - aktualny życiorys oraz list motywacyjny w języku polskim oraz języku, którym student będzie posługiwał się podczas odbywania praktyki,
    - pisemną opinię koordynatora wydziałowego stwierdzającą, że planowany staż jest zgodny z kierunkiem studiów realizowanych na UPJPII.
    Dostarczenie wyżej wspomnianych dokumentów jest warunkiem koniecznym do ubiegania się o wyjazd na realizację praktyki w Programie Erasmus, jednak nie gwarantuje otrzymania stypendium, ponieważ wysokość środków na realizację praktyk studenckich, o które wnioskuje uczelnia do Agencji Narodowej Programu Erasmus nie jest przyznawana automatycznie.
    Kwalifikacja odbędzie się na podstawie złożonych dokumentów. Pod uwagę zostaną wzięte wszystkie kryteria formalne i merytoryczne.
    Po weryfikacji zgłoszeń przez Komisję ds. Erasmusa w UPJPII zostanie ogłoszona lista rankingowa.
    Instytucja, która wyrazi zgodę na przyjęcie na praktykę powinna zostać zapoznana przez studenta z warunkami Porozumienia o Programie Praktyki (Training Agreement) oraz Karty Jakości Praktyki (Quality Commitment), która jest integralną częścią tego Porozumienia. Porozumienie jest podpisywane przez 3 strony: studenta, osobę odpowiedzialną za uznanie praktyki w instytucji przyjmującej oraz koordynatora wydziałowego jako reprezentanta UPJPII. Porozumienie o Programie Praktyki jest dokumentem o charakterze merytorycznym, w oparciu o który praktyka jest uznawana w uczelni macierzystej studenta (przy opracowaniu Porozumienia należy zwrócić uwagę na wymagania instytucji przyjmującej i uczelni macierzystej).
    Instytucja przyjmująca i student podpisują umowę, bądź inny dokument stanowiący podstawę do formalnego przyjęcia studenta na praktykę zgodnie z prawem obowiązującym w kraju instytucji przyjmującej.
    Z beneficjentami programu zostaną zawarte standardowe umowy Erasmus uczelnia-student. Beneficjenci zobowiązują się do przestrzegania postanowień zawartych w umowie. W przypadku rezygnacji z praktyki po podpisaniu umowy lub w przypadku powrotu do kraju przed terminem zakończenia stażu określonym w umowie beneficjent zobowiązany jest do zwrotu całości stypendium przyznanego z programu Erasmus. Zwrot stypendium nie będzie wymagany od studenta w przypadku zaistnienia okoliczności określonej jako "siła wyższa" (tj. sytuacja niezależna od studenta, związana z poważną chorobą lub nieszczęśliwym zdarzeniem).

    Przed podpisaniem umowy student przedkłada:

    - Training Agreement podpisany przez instytucję goszczącą, UPJPII oraz studenta
    - Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)
    - dowód osobisty
    - Formularz danych bankowych potwierdzający posiadanie przez studenta rachunku bankowego (EURO) na swoje nazwisko

    Po powrocie trzeba rozliczyć się z wyjazdu dostarczając do BWzZ zaświadczenie o czasie pobytu na praktyce wydane przez instytucję, w której była realizowana praktyka, zaświadczenie oceniające stopień i jakość realizacji programu praktyki oraz wypełniając krótką ankietę online.