Seminarium z patrologii, historii dogmatu (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Seminarium z patrologii, historii dogmatu
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, V rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, V rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, III rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, IV rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, V rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, V rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- - Seminarium naukowe [na kierunku:] teologia kapłańska, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, VI rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: ks. prof. dr hab. Arkadiusz Baron
Sylabus
Wymagania wstępne
Wpis na seminarium w programie APR
Cele
Zdobycie warsztatu naukowego związanego z pisaniem pracy naukowej w zakresie patrologii lub historii dogmatu
Treści kształcenia
T_1. Różne typy analizy i interpretacji tekstu.
T_2. Analiza historyczna
T_3. Analiza literacka
T_4. Analiza filozoficzna
T_5. Analiza teologiczna
T_6. Analiza różnych komentarzy jednej perykopy biblijnej (ŹMT 28, łacińskie komentarze do Tt; komentarze do Mt i Rz)
T_7. Analiza różnych przekładów tego samego tekstu: np. Didache (4 różne polskie przekłady)
T_8. Nauka wyszukiwania i zbierania bibliografii
T_9. Szczegółowa analiza poszczególnych rozdziałów dzieła patrystycznego z podziałem na:
a) wydobycie informacji z tekstu
b) stawianie pytań (problemu), jakie nasuwają uzyskane informacje
c) próba rozwiązania postawionych problemów z rożróżnieniem na status quaestionis oraz własnych opinii 1. Omówienie tesktu greckiego Didache
2. Zapoznanie sie z polskimi przekładami Didache (4 różne)
3. Nauka wyszukiwania i zbierania bibliografii
4. Szczegółowa analiza poszczególnych rozdziałów z podziałem na:
a) informacje uzyskane z tekstu
b) stawianie pytań (problemu), jakie nasuwaja uzyskane informacje
c) próba rozwiązania postawionych problemów z rożróżnieniem na status quaestionis oraz własnych opinii
T_2. Analiza historyczna
T_3. Analiza literacka
T_4. Analiza filozoficzna
T_5. Analiza teologiczna
T_6. Analiza różnych komentarzy jednej perykopy biblijnej (ŹMT 28, łacińskie komentarze do Tt; komentarze do Mt i Rz)
T_7. Analiza różnych przekładów tego samego tekstu: np. Didache (4 różne polskie przekłady)
T_8. Nauka wyszukiwania i zbierania bibliografii
T_9. Szczegółowa analiza poszczególnych rozdziałów dzieła patrystycznego z podziałem na:
a) wydobycie informacji z tekstu
b) stawianie pytań (problemu), jakie nasuwają uzyskane informacje
c) próba rozwiązania postawionych problemów z rożróżnieniem na status quaestionis oraz własnych opinii 1. Omówienie tesktu greckiego Didache
2. Zapoznanie sie z polskimi przekładami Didache (4 różne)
3. Nauka wyszukiwania i zbierania bibliografii
4. Szczegółowa analiza poszczególnych rozdziałów z podziałem na:
a) informacje uzyskane z tekstu
b) stawianie pytań (problemu), jakie nasuwaja uzyskane informacje
c) próba rozwiązania postawionych problemów z rożróżnieniem na status quaestionis oraz własnych opinii
Efekty kształcenia
E_1. Umiejętność przeprowadzenia analizy historycznej, literackiej, filozoficznej i teologiczne tesktu z rozróżnieniem metody historycznej i teologicznej.
E_2. Umiejętność formułowania zagadnień E_3. Umiejętność zbierania bibliografii.
E_4. Umiejętność redagowania status quaestionis zagadnienia i naukowego wyrażania własnej opinii.
E_2. Umiejętność formułowania zagadnień E_3. Umiejętność zbierania bibliografii.
E_4. Umiejętność redagowania status quaestionis zagadnienia i naukowego wyrażania własnej opinii.
Metody dydaktyczne
M_1. Wspólna praca zespołowa
M_2. Zastosowanie kilku godzin e-learningu
M_3. Pisanie własnej analizy i wspólna jej ocena
M_4. Korzystanie ze słowników patrystycznych, biblijnych, filologicznych (Języka łacińskiego i greckiego)
M_5. Prezentacja serri patrystycznych polskich i zagranicznych
M_6. Omówienie najważniejszych adresów internetowych
M_2. Zastosowanie kilku godzin e-learningu
M_3. Pisanie własnej analizy i wspólna jej ocena
M_4. Korzystanie ze słowników patrystycznych, biblijnych, filologicznych (Języka łacińskiego i greckiego)
M_5. Prezentacja serri patrystycznych polskich i zagranicznych
M_6. Omówienie najważniejszych adresów internetowych
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
W_1. Obecność na seminarium
W_2. Udział w dyskusji w czsie seminarium oraz w e-learningu
W_3. Napisanie własnej analizy fragmentu omawianego dzieła
W_2. Udział w dyskusji w czsie seminarium oraz w e-learningu
W_3. Napisanie własnej analizy fragmentu omawianego dzieła
Lektury podstawowe
Seminarium odbywa się w bibliotece katedry przy ulicy Kanoniczej 20. Lektury i potrzebne książki są dostępne na miejscu i udostępniane w zależności od tematu pisanej pracy magisterskiej