Seminarium z teologii fundamentalnej (2014/15)


Sylabus

Sylabus

Wymagania wstępne

Ukończony 2 rok teologii.

Cele

Nauczyć tworzenia poprawnych tekstów teologicznych, zwłaszcza o charakterze apologetycznym; czytania, analizowania, oceniania tekstów teologicznych oraz wypowiedzi teologicznych; słuchania i rozmowy na tematy teologiczne.

Treści kształcenia

Pogłębić z uczestnikami rozumienie nauki Kościoła o Jezusie Chrystusie w kontekście wielowyznaniowym, wieloreligijnym i wielokulturowym. Zapoznać z głównymi rodzajami obrony wiarygodności chrześcijaństwa. Do wypracowania każdorazowo w dialogu z uczestnikami zajęć, z uwzględnieniem ich szczegółowych zainteresowań i pytań. Do wypracowania każdorazowo w dialogu z uczestnikami zajęć, z uwzględnieniem ich szczegółowych zainteresowań i pytań.

Efekty kształcenia

Student prezentuje myśl teologiczną wybranych autorów lub dokumentów, analizuje i prezentuje zawartą w nich treść dotyczącą konkretnego zagadnienia, ocenia przez porównanie z wcześniejszym stanem wiedzy teologicznej i na tle normatywnej nauki Kościoła.

Metody dydaktyczne

samodzielna lektura, dyskusja, gromadzenie wypisów ze źródeł i literatury, pisanie opracowań na wybrany temat, ich weryfikacja w wyniku dyskusji...

Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia

ocena gromadzonego materiału i opracowań pisemnych w trakcie semestru.

Lektury podstawowe

T. Dzidek, Ł. Kamykowski, A. Napiórkowski (red.), Teologia fundamentalna I-VI. Kraków (Wyd. Naukowe PAT/UPJPII) 1998-2011

Lektury uzupełniające

H. Seweryniak, Świadectwo i sens, Płock (Płocki Inst, Wydawniczy) 2001;
H. Seweryniak, Teologia Fundamentalna, tomy I-II, Warszawa (Bilioteka Więzi) 2010.