Ćwiczenia historii sztuki nowożytnej powszechnej (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Ćwiczenia historii sztuki nowożytnej powszechnej
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Ćwiczenia historii sztuki nowożytnej powszechnej [na kierunku:] Historia sztuki, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: prof. dr hab. Juliusz Chrościcki
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: prof. dr hab. Juliusz Chrościcki
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: prof. dr hab. Juliusz Chrościcki
Sylabus
Wymagania wstępne
Brak
Cele
Utrwalenie i uzupełnienie treści podanych w ramach wykładów przedstawiających historię sztuki nowożytnej powszechnej od XV do 2 poł. XVIII w., oraz wdrożenie studentów do samodzielnej pracy przy analizach dzieł sztuki, z wykorzystaniem literatury w obcojęzycznej.
Treści kształcenia
T.1 - Omówienie wybranych zagadnień związanych z kształtowaniem się sztuki nowożytnej we Włoszech od XV do XVIII w.
T.2 - Omówienie wybranych zagadnień związanych z kształtowaniem się sztuki nowożytnej w Niderlandach i Hiszpanii od XV do XVIII w.
T.3 - Omówienie wybranych zagadnień związanych z kształtowaniem się sztuki nowożytnej we Francji od XVI do XVIII w.
T.4 - Omówienie wybranych zagadnień związanych z kształtowaniem się sztuki nowożytnej w Rzeszy Niemieckiej od XVI do XVIII w.
T.2 - Omówienie wybranych zagadnień związanych z kształtowaniem się sztuki nowożytnej w Niderlandach i Hiszpanii od XV do XVIII w.
T.3 - Omówienie wybranych zagadnień związanych z kształtowaniem się sztuki nowożytnej we Francji od XVI do XVIII w.
T.4 - Omówienie wybranych zagadnień związanych z kształtowaniem się sztuki nowożytnej w Rzeszy Niemieckiej od XVI do XVIII w.
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_1 - Student zna i rozumie właściwą terminologię, poznaje ikonografię dzieł i ich treści ideowe
W_2 - Student potrafi datować i właściwie klasyfikować i interpretować pod względem stylowym zabytek
W_3 - Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z prawa autorskiego
UMIEJĘTNOŚCI
U_1 - Student umie sporządzać opracowanie pisemne, potrafi wyszukiwać informacje, dokonywać analizy problemu, oceny i selekcji materiału
U_2 - Student potrafi rozpoznać różne rodzaje dzieł sztuki oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym
U_3 - Student posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków
U_4 - Student posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
U_5 - Student umie przygotować wystąpienia ustne w języku polskim, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
KOMPETENCJE
K_1 - Student ma świadomość zakresu swojej wiedzy z dziedziny historii sztuki i umiejętności warsztatowych oraz rozumie potrzebę dalszego, ciągłego rozwoju kompetencji w zakresie fachowym, ogólnohumanistycznym, jak też kompetencji personalnych i społecznych
K_2 - Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
K_3 - Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w pracy historyka sztuki i popularyzacji wiedzy z zakresu historii sztuki
W_1 - Student zna i rozumie właściwą terminologię, poznaje ikonografię dzieł i ich treści ideowe
W_2 - Student potrafi datować i właściwie klasyfikować i interpretować pod względem stylowym zabytek
W_3 - Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z prawa autorskiego
UMIEJĘTNOŚCI
U_1 - Student umie sporządzać opracowanie pisemne, potrafi wyszukiwać informacje, dokonywać analizy problemu, oceny i selekcji materiału
U_2 - Student potrafi rozpoznać różne rodzaje dzieł sztuki oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym
U_3 - Student posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków
U_4 - Student posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
U_5 - Student umie przygotować wystąpienia ustne w języku polskim, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
KOMPETENCJE
K_1 - Student ma świadomość zakresu swojej wiedzy z dziedziny historii sztuki i umiejętności warsztatowych oraz rozumie potrzebę dalszego, ciągłego rozwoju kompetencji w zakresie fachowym, ogólnohumanistycznym, jak też kompetencji personalnych i społecznych
K_2 - Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
K_3 - Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w pracy historyka sztuki i popularyzacji wiedzy z zakresu historii sztuki
Metody dydaktyczne
M.1 - Analiza i interpretacja dzieła sztuki w grupie ćwiczeniowej na podstawie prezentacji multimedialnej połączonej z referatem
M.2 - Analiza i interpretacja dzieła sztuki w terenie lub w muzeum
M.3 - Dyskusja problemowa
M.2 - Analiza i interpretacja dzieła sztuki w terenie lub w muzeum
M.3 - Dyskusja problemowa
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
Zaliczenie z oceną.
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest systematyczne i aktywne uczestnictwo w zajęciach, opracowanie i zaprezentowanie ważnego obiektu lub sylwetki artysty. Szeroki zakres chronologiczny, tematyczny, jak i europejska skala geograficzna zmusza studentów do samodzielnego wyboru tematyki referatu i koreferatu.
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest systematyczne i aktywne uczestnictwo w zajęciach, opracowanie i zaprezentowanie ważnego obiektu lub sylwetki artysty. Szeroki zakres chronologiczny, tematyczny, jak i europejska skala geograficzna zmusza studentów do samodzielnego wyboru tematyki referatu i koreferatu.
Lektury podstawowe
Literatura będzie efektem samodzielnych poszukiwań studenta, uzupełnionych niezbędnymi pozycjami podczas konsultacji z prowadzącym zajęcia.
Lektury uzupełniające
Literatura będzie efektem samodzielnych poszukiwań studenta, uzupełnionych niezbędnymi pozycjami podczas konsultacji z prowadzącym zajęcia.