Seminarium magisterskie z historii sztuki średniowiecznej (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Seminarium magisterskie z historii sztuki średniowiecznej
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Seminarium magisterskie [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Andrzej Włodarek, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Andrzej Włodarek, prof. UPJPII
- - Seminarium magisterskie [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, I rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Andrzej Włodarek, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Andrzej Włodarek, prof. UPJPII
- - Seminarium magisterskie [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Andrzej Włodarek, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Andrzej Włodarek, prof. UPJPII
- - Seminarium magisterskie [na kierunku:] Historia sztuki, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Andrzej Włodarek, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/10ECTS]: dr hab. Andrzej Włodarek, prof. UPJPII
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: dr hab. Andrzej Włodarek, prof. UPJPII
Sylabus
Wymagania wstępne
Brak
Cele
Praktyczne wykorzystanie przez studentów umiejętności nabytych w trakcie studiów i ich doskonalenie w trakcie przygotowania i napisania pracy magisterskiej
Treści kształcenia
T.1 Omówienie problematyki badawczej związanej z wybranymi tematami
T.2 Zapoznanie z metodologią badawczą i zasadami redagowania prac
T.3 Doskonalenie umiejętności korzystania z literatury i przekazów źródłowych oraz ich krytycznej interpretacji
T.4 Doskonalenie umiejętności opisu, analizy i interpretacji dzieła sztuki
T.5 Praca nad łacińskimi tekstami źródłowymi
T.6 Przygotowanie referatów na wybrany temat
T.7 Referowanie kolejnych rozdziałów pracy
T.2 Zapoznanie z metodologią badawczą i zasadami redagowania prac
T.3 Doskonalenie umiejętności korzystania z literatury i przekazów źródłowych oraz ich krytycznej interpretacji
T.4 Doskonalenie umiejętności opisu, analizy i interpretacji dzieła sztuki
T.5 Praca nad łacińskimi tekstami źródłowymi
T.6 Przygotowanie referatów na wybrany temat
T.7 Referowanie kolejnych rozdziałów pracy
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_1 Student potrafi posługiwać się aparatem naukowym historyka sztuki i wykorzystać umiejętności nabyte w trakcie studiów.
W_2 Student posiada wiedzę na temat współczesnych metod badawczych.
W_3 Student potrafi krytycznie ustosunkować się do określonej problematyki badawczej.
UMIEJĘTNOŚCI
U_1 Student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienia ustne i pisemne.
W_1 Student potrafi posługiwać się aparatem naukowym historyka sztuki i wykorzystać umiejętności nabyte w trakcie studiów.
W_2 Student posiada wiedzę na temat współczesnych metod badawczych.
W_3 Student potrafi krytycznie ustosunkować się do określonej problematyki badawczej.
UMIEJĘTNOŚCI
U_1 Student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienia ustne i pisemne.
Metody dydaktyczne
M.1 Wykład
M.2 Prezentacja multimedialna
M.3 Zajęcia terenowe,
M.4 Konsultacje
M.5 Referowanie przez studentów fragmentów prac magisterskich
M.2 Prezentacja multimedialna
M.3 Zajęcia terenowe,
M.4 Konsultacje
M.5 Referowanie przez studentów fragmentów prac magisterskich
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
Aktywny udział w zajęciach, przygotowanie i referowanie kolejnych rozdziałów pracy magisterskiej, opracowanie w formie referatu lub prezentacji multimedialnej wybranego zagadnienia.
Lektury podstawowe
Architektura gotycka w Polsce, red. T. Mroczko, M. Arszyński, vol. 1-3, Warszawa 1995;
Horzela D., Późnogotycka rzeźba drewniana w Małopolsce około 1440-1477, Kraków 2012;
Malarstwo gotyckie w Polsce, red. A.S. Labuda, K. Secomska, T. 1-3, Warszawa 2004;
Sztuka przedromańska i romańska w Polska, red. M. Walicki, vol.1-2, Warszawa 1971;
Walanus W., Późnogotycka rzeźba drewniana w Małopolsce 1490-1540, Kraków 2006.
Horzela D., Późnogotycka rzeźba drewniana w Małopolsce około 1440-1477, Kraków 2012;
Malarstwo gotyckie w Polsce, red. A.S. Labuda, K. Secomska, T. 1-3, Warszawa 2004;
Sztuka przedromańska i romańska w Polska, red. M. Walicki, vol.1-2, Warszawa 1971;
Walanus W., Późnogotycka rzeźba drewniana w Małopolsce 1490-1540, Kraków 2006.
Lektury uzupełniające
Olszewski A.M., Pierwowzory graficzne późnogotyckiej sztuki małopolskiej, Ossolineum 1975;
Późny gotyk. Studia nad sztuką przełomu średniowiecza i czasów nowych, red. S. Dettloff, Warszawa 1965;
Sztuka i ideologia XIII wieku, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1974;
Sztuka i ideologia XIV wieku, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1975;
Sztuka i ideologia XV wieku, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1978;
Sztuka około 1400, red. T. Hrankowska, T. 1-2, Warszawa 1996.
Sztuka około 1500. Materiały z Sesji SHS, Warszawa 1997;
Walczak M., Rzeźba architektoniczna w Małopolsce za czasów Kazimierza Wielkiego, Kraków 2006.
Oraz literatura szczegółowa uzależniona od wybranego tematu pracy magisterskiej.
Późny gotyk. Studia nad sztuką przełomu średniowiecza i czasów nowych, red. S. Dettloff, Warszawa 1965;
Sztuka i ideologia XIII wieku, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1974;
Sztuka i ideologia XIV wieku, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1975;
Sztuka i ideologia XV wieku, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1978;
Sztuka około 1400, red. T. Hrankowska, T. 1-2, Warszawa 1996.
Sztuka około 1500. Materiały z Sesji SHS, Warszawa 1997;
Walczak M., Rzeźba architektoniczna w Małopolsce za czasów Kazimierza Wielkiego, Kraków 2006.
Oraz literatura szczegółowa uzależniona od wybranego tematu pracy magisterskiej.