Seminarium licencjackie z filozofii przyrody (2014/15)


Sylabus

Sylabus

Wymagania wstępne

Wiedza i umiejętności osiągnięte po zaliczeniu wykładów i ćwiczeń z kursu filozofia przyrody I.

Cele

Identyfikowanie i rozpoznawanie wybranych zagadnień z zakresu filozofii przyrody oraz krytyka przyjmowanych rozstrzygnięć. Samodzielne poszukiwanie, wykrywanie, analiza ocena koncepcji z zakresu szeroko rozumianej filozofii przyrody (filozofii w nauce). W końcu celem jest opracowanie pracy dyplomowej.

Treści kształcenia

T1. Praca nad sformułowaniem tematu, kwerenda bibliograficzna
T2. Opracowanie referatu na temat związany z pracą dyplomową
T3. Dyskusje nad wybranym tekstem filozoficznym z filozofii w informatyce 1.Praca nad sformułowaniem tematu, kwerenda bibliograficzna
2.Opracowanie referatu na temat związany z pracą dyplomową
3.Dyskusje nad wybranymi tekstami filozoficznymi z filozofii w informatyce

Efekty kształcenia

Student:
E_1. wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje wiedzę filozoficzną ze źródeł pisanych i elektronicznych K_U01
E_2. umie samodzielnie zdobywać wiedzę filozoficzną i rozwijać umiejętności badawcze w dziedzinie filozofii, kierując się wskazówkami opiekuna K_U02
E_3. słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji idei i argumentów filozoficznych K_U04
E_4. pisze proste rozprawki z samodzielnym doborem literatury K_U08
E_5. potrafi przygotować ustną prezentację idei i argumentów filozoficznych z wykorzystaniem różnych dostępnych źródeł K_U11
E_6. efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania K_K04
E_7. rozumie znaczenie krytycznej dyskusji dla właściwego prowadzenia indywidualnej pracy filozoficznej K_K09

Metody dydaktyczne

M_1 Dyskusje
M_2 Referaty
M_3 Analiza tekstu filozoficznego

Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia

Wygłoszenie referatu lub napisanych części pracy dyplomowej. Podczas wspólnej dyskusji dokonywana będzie krytyczna ocena pod kątem umiejętności zawartych w efektach kształcenia).

Lektury podstawowe

Stacewicz P., Umysł a modele maszyn uczących się, Warszawa 2010 (rozdz. 4-5).

Lektury uzupełniające

Polak P. et al., Wprowadzenie do metodyki pracy w filozofii, Kraków 2012.