Seminarium licencjackie z filozofii przyrody (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Seminarium licencjackie z filozofii przyrody
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Seminarium licencjackie [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/2ECTS]: dr hab. Paweł Polak, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/2ECTS]: dr hab. Paweł Polak, prof. UPJPII
- - Seminarium licencjackie [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/2ECTS]: dr hab. Paweł Polak, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/z/2ECTS]: dr hab. Paweł Polak, prof. UPJPII
- - Seminarium licencjackie [na kierunku:] Filozofia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: dr hab. Paweł Polak, prof. UPJPII
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: dr hab. Paweł Polak, prof. UPJPII
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: dr hab. Paweł Polak, prof. UPJPII
Sylabus
Wymagania wstępne
Wiedza i umiejętności osiągnięte po zaliczeniu wykładów i ćwiczeń z kursu filozofia przyrody I.
Cele
Identyfikowanie i rozpoznawanie wybranych zagadnień z zakresu filozofii przyrody oraz krytyka przyjmowanych rozstrzygnięć. Samodzielne poszukiwanie, wykrywanie, analiza ocena koncepcji z zakresu szeroko rozumianej filozofii przyrody (filozofii w nauce). W końcu celem jest opracowanie pracy dyplomowej.
Treści kształcenia
T1. Praca nad sformułowaniem tematu, kwerenda bibliograficzna
T2. Opracowanie referatu na temat związany z pracą dyplomową
T3. Dyskusje nad wybranym tekstem filozoficznym z filozofii w informatyce 1.Praca nad sformułowaniem tematu, kwerenda bibliograficzna
2.Opracowanie referatu na temat związany z pracą dyplomową
3.Dyskusje nad wybranymi tekstami filozoficznymi z filozofii w informatyce
T2. Opracowanie referatu na temat związany z pracą dyplomową
T3. Dyskusje nad wybranym tekstem filozoficznym z filozofii w informatyce 1.Praca nad sformułowaniem tematu, kwerenda bibliograficzna
2.Opracowanie referatu na temat związany z pracą dyplomową
3.Dyskusje nad wybranymi tekstami filozoficznymi z filozofii w informatyce
Efekty kształcenia
Student:
E_1. wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje wiedzę filozoficzną ze źródeł pisanych i elektronicznych K_U01
E_2. umie samodzielnie zdobywać wiedzę filozoficzną i rozwijać umiejętności badawcze w dziedzinie filozofii, kierując się wskazówkami opiekuna K_U02
E_3. słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji idei i argumentów filozoficznych K_U04
E_4. pisze proste rozprawki z samodzielnym doborem literatury K_U08
E_5. potrafi przygotować ustną prezentację idei i argumentów filozoficznych z wykorzystaniem różnych dostępnych źródeł K_U11
E_6. efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania K_K04
E_7. rozumie znaczenie krytycznej dyskusji dla właściwego prowadzenia indywidualnej pracy filozoficznej K_K09
E_1. wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje wiedzę filozoficzną ze źródeł pisanych i elektronicznych K_U01
E_2. umie samodzielnie zdobywać wiedzę filozoficzną i rozwijać umiejętności badawcze w dziedzinie filozofii, kierując się wskazówkami opiekuna K_U02
E_3. słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji idei i argumentów filozoficznych K_U04
E_4. pisze proste rozprawki z samodzielnym doborem literatury K_U08
E_5. potrafi przygotować ustną prezentację idei i argumentów filozoficznych z wykorzystaniem różnych dostępnych źródeł K_U11
E_6. efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania K_K04
E_7. rozumie znaczenie krytycznej dyskusji dla właściwego prowadzenia indywidualnej pracy filozoficznej K_K09
Metody dydaktyczne
M_1 Dyskusje
M_2 Referaty
M_3 Analiza tekstu filozoficznego
M_2 Referaty
M_3 Analiza tekstu filozoficznego
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
Wygłoszenie referatu lub napisanych części pracy dyplomowej. Podczas wspólnej dyskusji dokonywana będzie krytyczna ocena pod kątem umiejętności zawartych w efektach kształcenia).
Lektury podstawowe
Stacewicz P., Umysł a modele maszyn uczących się, Warszawa 2010 (rozdz. 4-5).
Lektury uzupełniające
Polak P. et al., Wprowadzenie do metodyki pracy w filozofii, Kraków 2012.