Język grecki g_2_2_zo_15_1_tkp (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Język grecki g_2_2_zo_15_1_tkp
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Języki starożytne [na kierunku:] Języki obce, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, I rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- - Język grecki [na kierunku:] teologia dla świeckich, jednolite studia magisterskie, stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:15h/zo/1ECTS]: mgr Bożena Machowska-Jaros
- [prowadzący wykład:15h/zo/1ECTS]: mgr Bogusława Frontczak
- [prowadzący wykład:15h/zo/1ECTS]: mgr Bożena Machowska-Jaros
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: mgr Bożena Machowska-Jaros
Sylabus
Wymagania wstępne
Materiał I semestru, podstawowe wiadomości z gramatyki języka łacińskiego
Cele
1.poszerzenie wiadomości o czasownikach
2. .poszerzenie wiadomości o rzeczownikach oraz zaimkach osobowych i dzierżawczych
3. doskonalenie techniki tłumaczenia zdań w oparciu o zdobyte wiadomości z fleksji i składni.
2. .poszerzenie wiadomości o rzeczownikach oraz zaimkach osobowych i dzierżawczych
3. doskonalenie techniki tłumaczenia zdań w oparciu o zdobyte wiadomości z fleksji i składni.
Treści kształcenia
1. pronomina personalia et possesiva.
2. rzeczowniki i przymiotniki deklinacji I (r. żeński).
3. składnia ACI- w oparciu o wiadomości z języka łacińskiego.
4. Indicativus, infinitivus, imperativus praesentis medii-pasivi czasowników koniugacji I, verba deponentia.
5. indicativus imperfecti activi w niezłożonych czasownikach koniugacji I.
6. indicativus imperfecti activi czasownika ei)mi/.
2. rzeczowniki i przymiotniki deklinacji I (r. żeński).
3. składnia ACI- w oparciu o wiadomości z języka łacińskiego.
4. Indicativus, infinitivus, imperativus praesentis medii-pasivi czasowników koniugacji I, verba deponentia.
5. indicativus imperfecti activi w niezłożonych czasownikach koniugacji I.
6. indicativus imperfecti activi czasownika ei)mi/.
Efekty kształcenia
WIEDZA
1.Student tworząc formy czasownika koniugacji I w poznanych czasach i stronach, odmienia je.
2.Student wskazując czasowniki użyte w imperfectum, objaśnia je.
3.Student rozróżnia verba deponentia od pozostałych czasowników.
4. student rozpoznaje rzeczowniki I deklinacji.
5. student zna wprowadzone słownictwo.
UMIEJĘTNOŚCI
1. student posługuje się słownictwem oraz wiadomościami z fleksji i składni w tłumaczeniu zdań.
1.Student tworząc formy czasownika koniugacji I w poznanych czasach i stronach, odmienia je.
2.Student wskazując czasowniki użyte w imperfectum, objaśnia je.
3.Student rozróżnia verba deponentia od pozostałych czasowników.
4. student rozpoznaje rzeczowniki I deklinacji.
5. student zna wprowadzone słownictwo.
UMIEJĘTNOŚCI
1. student posługuje się słownictwem oraz wiadomościami z fleksji i składni w tłumaczeniu zdań.
Metody dydaktyczne
1. wprowadzenie
2. ćwiczenia audytoryjne: analiza przykładów zdań ( metoda gramatyczno- tłumaczeniowa),
3. praca w grupach, ćwiczenia fleksyjne, praca własna studenta.
2. ćwiczenia audytoryjne: analiza przykładów zdań ( metoda gramatyczno- tłumaczeniowa),
3. praca w grupach, ćwiczenia fleksyjne, praca własna studenta.
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
-1. ocenianie ciągłe przygotowania studenta do zajęć oraz jego pracy na zajęciach;
2. obowiązek frekwencji: dopuszczalna jest dwukrotna nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach;
3. sprawdziany pisemne (od 1- 3) w ciągu semestru, trwające 45 minut, nie później niż 2 tygodnie przed planowanym zakończeniem zajęć;
Ocena podsumowująca jest oparta na ocenach uzyskanych z kolokwiów oraz na ocenie wynikającej z ciągłego oceniania pracy studenta na zajęciach
2. obowiązek frekwencji: dopuszczalna jest dwukrotna nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach;
3. sprawdziany pisemne (od 1- 3) w ciągu semestru, trwające 45 minut, nie później niż 2 tygodnie przed planowanym zakończeniem zajęć;
Ocena podsumowująca jest oparta na ocenach uzyskanych z kolokwiów oraz na ocenie wynikającej z ciągłego oceniania pracy studenta na zajęciach
Lektury podstawowe
Auerbach M., Golias M. Gramatyka grecka, Warszawa 2000
Popowski R. Słownik grecko-polski Nowego Testamentu, Warszawa 2007
Materiały własne prowadzącego.
Popowski R. Słownik grecko-polski Nowego Testamentu, Warszawa 2007
Materiały własne prowadzącego.
Lektury uzupełniające
Bardski K. (, Warszawa 2005
Kalinkowski S. Język grecki. Podręcznik dla studentów teologii. Warszawa 2012
Korusowie A. i K. Hellenike glotta. Podręcznik do nauki języka greckiego, Warszawa 2009
Piwowar A. Greka Nowego Testamentu. Gramatyka. Kielce 2010
Kalinkowski S. Język grecki. Podręcznik dla studentów teologii. Warszawa 2012
Korusowie A. i K. Hellenike glotta. Podręcznik do nauki języka greckiego, Warszawa 2009
Piwowar A. Greka Nowego Testamentu. Gramatyka. Kielce 2010