Proseminarium z historii nowożytnej (2014/15)


Sylabus

Sylabus

Wymagania wstępne

Uczestnik proseminarium powinien posiadać elementarną wiedzę na temat pisania prac naukowych.

Cele

Zajęcia mają na celu wzbogacenie wiedzy studenta o literaturze i bazie źródłowej problematyki, którą opracuje w pracy pisemnej, a także poszerzenie znajomości epoki i zagadnień z historii okresu wczesnonowożytnego.

Treści kształcenia

T_1. W trakcie zajęć student zapoznaje się z różnymi źródłami historycznymi z okresu XVI-XVIII w.;

T_2. uczy się je analizować i wykorzystywać w dysertacjach naukowych;

T_3. poznaje zasady konstruowania pracy proseminaryjnej.

Uczestnik zajęć posiada dowolność w wyborze problematyki z okresu XVI-XVIII w.

Efekty kształcenia

W wyniku przeprowadzonych zajęć student:

E_1. wie jak analizować i interpretować źródła historyczne; zna zasady korzystania i cytowania dorobku naukowego innych badaczy; umie tworzyć teksty naukowe z zakresu historii (H_W06, H_W09, H_W10).

E_2. Ponadto potrafi posługiwać się pojęciami właściwymi dla pracy historyka; umie krytycznie odczytywać źródła historyczne; posiada umiejętność przygotowywania pisemnych prac naukowych (H_U02, H_U04, H_U07).

E_3. Pogłębi również świadomości o potrzebie ciągłego zdobywania i pogłębiania wiedzy (H_K01, H_K05).

Metody dydaktyczne

Na zajęciach student prezentuje temat wybranego zagadnienia oraz plan i efekty jego realizacji. Prowadzący ukierunkowuje prace studenta w zakresie metodologii, służy pomocą i wskazówkami przy kwerendzie. Przedstawiane na zajęciach opracowywane kwestie są dyskutowane.

M_1. Lektura i analiza tekstów źródłowych.

M_2. Prezentacja i omówienie przygotowanych referatów.

M_3. Dyskusja.

Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia

W_1. Aktywny udział w zajęciach

W_2. Zaliczenie uczestnik zajęć otrzymuje na podstawie napisanej samodzielnie rozprawy.

Lektury podstawowe

Dobór lektur uzależniony jest od opracowywanego przez studenta zagadnienia.