Proseminarium z historii nowożytnej (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Proseminarium z historii nowożytnej
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Proseminarium z historii nowożytnej [na kierunku:] Historia, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:ks. dr Rafał Szczurowski
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]:ks. dr Rafał Szczurowski
- - Proseminarium z historii nowożytnej [na kierunku:] Archiwistyka i zarządzanie dokumentacją, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: dr Paweł Krokosz
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: dr Paweł Krokosz
- - Proseminarium z historii nowożytnej [na kierunku:] Turystyka historyczna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, II rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: dr Paweł Krokosz
- [prowadzący ćwiczenia:30h/zo/2ECTS]: dr Paweł Krokosz
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: dr Paweł Krokosz
Sylabus
Wymagania wstępne
Uczestnik proseminarium powinien posiadać elementarną wiedzę na temat pisania prac naukowych.
Cele
Zajęcia mają na celu wzbogacenie wiedzy studenta o literaturze i bazie źródłowej problematyki, którą opracuje w pracy pisemnej, a także poszerzenie znajomości epoki i zagadnień z historii okresu wczesnonowożytnego.
Treści kształcenia
T_1. W trakcie zajęć student zapoznaje się z różnymi źródłami historycznymi z okresu XVI-XVIII w.;
T_2. uczy się je analizować i wykorzystywać w dysertacjach naukowych;
T_3. poznaje zasady konstruowania pracy proseminaryjnej.
Uczestnik zajęć posiada dowolność w wyborze problematyki z okresu XVI-XVIII w.
T_2. uczy się je analizować i wykorzystywać w dysertacjach naukowych;
T_3. poznaje zasady konstruowania pracy proseminaryjnej.
Uczestnik zajęć posiada dowolność w wyborze problematyki z okresu XVI-XVIII w.
Efekty kształcenia
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
E_1. wie jak analizować i interpretować źródła historyczne; zna zasady korzystania i cytowania dorobku naukowego innych badaczy; umie tworzyć teksty naukowe z zakresu historii (H_W06, H_W09, H_W10).
E_2. Ponadto potrafi posługiwać się pojęciami właściwymi dla pracy historyka; umie krytycznie odczytywać źródła historyczne; posiada umiejętność przygotowywania pisemnych prac naukowych (H_U02, H_U04, H_U07).
E_3. Pogłębi również świadomości o potrzebie ciągłego zdobywania i pogłębiania wiedzy (H_K01, H_K05).
E_1. wie jak analizować i interpretować źródła historyczne; zna zasady korzystania i cytowania dorobku naukowego innych badaczy; umie tworzyć teksty naukowe z zakresu historii (H_W06, H_W09, H_W10).
E_2. Ponadto potrafi posługiwać się pojęciami właściwymi dla pracy historyka; umie krytycznie odczytywać źródła historyczne; posiada umiejętność przygotowywania pisemnych prac naukowych (H_U02, H_U04, H_U07).
E_3. Pogłębi również świadomości o potrzebie ciągłego zdobywania i pogłębiania wiedzy (H_K01, H_K05).
Metody dydaktyczne
Na zajęciach student prezentuje temat wybranego zagadnienia oraz plan i efekty jego realizacji. Prowadzący ukierunkowuje prace studenta w zakresie metodologii, służy pomocą i wskazówkami przy kwerendzie. Przedstawiane na zajęciach opracowywane kwestie są dyskutowane.
M_1. Lektura i analiza tekstów źródłowych.
M_2. Prezentacja i omówienie przygotowanych referatów.
M_3. Dyskusja.
M_1. Lektura i analiza tekstów źródłowych.
M_2. Prezentacja i omówienie przygotowanych referatów.
M_3. Dyskusja.
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
W_1. Aktywny udział w zajęciach
W_2. Zaliczenie uczestnik zajęć otrzymuje na podstawie napisanej samodzielnie rozprawy.
W_2. Zaliczenie uczestnik zajęć otrzymuje na podstawie napisanej samodzielnie rozprawy.
Lektury podstawowe
Dobór lektur uzależniony jest od opracowywanego przez studenta zagadnienia.