dr Jakub Żurawski


  • Dyżur dydaktyczny:
    Dyżury w sesji zimowej 2019/2020:
    30.01., godz. 12:30-13:15
    7.02., godz. 18:00-18:30
    18.02., godz. 11:30-12:00

    Pok. 222c lub s. 111 lub s. 120
    ul. Franciszkańska 1

Curriculum Vitae:

  • 2019 – Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Katedra Prawa Mediów - adiunkt
  • 2012 – Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Katedra Prawa Mediów - asystent
  • 2011 – Uniwersytet Jagielloński, Instytut Nauk Politycznych i Stosunków Międzynarodowych; Zakład Dziennikarstwa - adiunkt
  • 2011 - 2012 – Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego, Wydział Zamiejscowy w Krakowie - adiunkt
  • 2009 – Uniwersytet Papieski Jana Pawła II - współpraca dydaktyczna
  • 2009 – Instytut Nauk Politycznych i Stosunków Międzynarodowych UJ – studia doktoranckie; uzyskany stopień naukowy: doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce.
  • 2009 - 2011 – Uniwersytet Jagielloński, Instytut Nauk Politycznych i Stosunków Międzynarodowych; Zakład Dziennikarstwa - asystent
  • 2005 - 2007 – Marketing przy Kawie (www.marketing-news.pl) - dziennikarz/redaktor
  • 2005 - 2007 – Współpraca z Ancla Consulting - konsultant/redaktor
  • 2004 – Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ – kierunek: politologia, specjalność: dziennikarstwo; uzyskany tytuł zawodowy: magister.

Publikacje:

Monografie:
Artykuły Książkowe:
  • Zjawisko degradacji treści przekazów jako możliwa konsekwencja funkcjonowania serwisów internetowych wg modelu web 2.0 [w:] Michał Drożdż [red.], Mądrość mediów. Meandry wiedzy i głupoty, Tarnów: Wydawnictwo Biblos 2014, s. 178-195. [szukaj w bibliotece]
  • Konwergencja a dziennikarstwo polityczne - rozkwit internetowej publicystyki politycznej czy zaangażowanego sieciowego "pseudodziennikarstwa"? (Na przykładzie wybranych politycznych wortali internetowych) [w:] M. Gierula, P. Szostok [red.], Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ślaskiego 2012, s. 299-312. [szukaj w bibliotece]
  • Kampanie polityczne – marketing dobra wśród medialnych wizerunków zła [w:] A. Baczyński, M. Drożdż [red.], Dobro w mediach – z cienia do światła, Tarnów: Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej "Biblos" 2012, s. 217-233. [szukaj w bibliotece]
Artykuły w Czasopismach:

Więcej Publikacji:

Artykuły Książkowe:
    Artykuły w Czasopismach:
    • Recenzja: Polskie media w jednoczącej się Europie: szanse i wyzwania, red. I. Dobosz, B. Zając [w:] Politeja, 1(7) 2007, s. 603-611. [szukaj w bibliotece]
    • Cele telewizyjnej reklamy politycznej jako narzędzia marketingu politycznego [w:] Politeja, 1(3) 2005, s. 441-451. [szukaj w bibliotece]

    Prowadzone zajęcia w roku akademickim 2014/15:

    Wygłoszone Referaty:

    • Polityka udostępniania informacji przez Sejm RP oraz Parlament Europejski - analiza porównawcza [podczas konferencji:] V Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Współczesny polski system medialny": Rola mediów w upowszechnianiu informacji publicznej", 30 listopada 2017, .
    • Zaufanie do mediów w Unii Europejskiej w drugiej dekadzie XXI w. na podstawie badań Eurobarometr (Komisji Europejskiej) [podczas konferencji:] XI Konferencja Naukowa Etyki Mediów "Zaufanie w mediach - zaufanie do mediów", 25 maja 2017, .
    • Cyfrowa nadbudowa - e-wydania i elementy multimedialne w ofercie polskich czasopism społeczno-politycznych (opinii). [podczas konferencji:] IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Współczesny polski system medialny: czasopiśmiennictwo", 1 grudnia 2016, .
    • Reklama wyborcza w Polsce w początkach XXI w.: przejście od prasy drukowanej do internetu? [podczas konferencji:] Międzynarodowa Konferencja 60 lat prasoznawstwa w Polsce, 27 listopada 2015, .
    • Zjawisko degradacji treści przekazów jako możliwa konsekwencja funkcjonowania serwisów internetowych wg modelu web 2.0 [podczas konferencji:] VII Ogólnopolska Konferencja Naukowa Etyki Mediów „Rozumieć media - mądrość w mediach?", 16 maja 2013, .
    • Konwergencja a dziennikarstwo polityczne – rozkwit internetowej publicystyki politycznej czy zaangażowanego sieciowego „pseudodziennikarstwa"? [podczas konferencji:] Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, 20 wrzesnia 2011, .
    • Kampanie polityczne: marketing dobra wśród medialnych wizerunków zła [podczas konferencji:] IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Etyki Mediów „Dobro w Mediach - Dobro Mediów", 14 maja 2010, .
    • Zadania telewizyjnych reklam politycznych [podczas konferencji:] Marketing polityczny – skuteczne narzędzie czy mrzonki?, 19 maja 2005, .