dr Jakub Żurawski
- Dyżur dydaktyczny:
Dyżury w sesji zimowej 2019/2020:
30.01., godz. 12:30-13:15
7.02., godz. 18:00-18:30
18.02., godz. 11:30-12:00
Pok. 222c lub s. 111 lub s. 120
ul. Franciszkańska 1
Curriculum Vitae:
- 2019 – Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Katedra Prawa Mediów - adiunkt
- 2012 – Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Katedra Prawa Mediów - asystent
- 2011 – Uniwersytet Jagielloński, Instytut Nauk Politycznych i Stosunków Międzynarodowych; Zakład Dziennikarstwa - adiunkt
- 2011 - 2012 – Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego, Wydział Zamiejscowy w Krakowie - adiunkt
- 2009 – Uniwersytet Papieski Jana Pawła II - współpraca dydaktyczna
- 2009 – Instytut Nauk Politycznych i Stosunków Międzynarodowych UJ – studia doktoranckie; uzyskany stopień naukowy: doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce.
- 2009 - 2011 – Uniwersytet Jagielloński, Instytut Nauk Politycznych i Stosunków Międzynarodowych; Zakład Dziennikarstwa - asystent
- 2005 - 2007 – Marketing przy Kawie (www.marketing-news.pl) - dziennikarz/redaktor
- 2005 - 2007 – Współpraca z Ancla Consulting - konsultant/redaktor
- 2004 – Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ – kierunek: politologia, specjalność: dziennikarstwo; uzyskany tytuł zawodowy: magister.
Publikacje:
Monografie:
Artykuły Książkowe:
- Zjawisko degradacji treści przekazów jako możliwa konsekwencja funkcjonowania serwisów internetowych wg modelu web 2.0 [w:] Michał Drożdż [red.], Mądrość mediów. Meandry wiedzy i głupoty, Tarnów: Wydawnictwo Biblos 2014, s. 178-195. [szukaj w bibliotece]
- Konwergencja a dziennikarstwo polityczne - rozkwit internetowej publicystyki politycznej czy zaangażowanego sieciowego "pseudodziennikarstwa"? (Na przykładzie wybranych politycznych wortali internetowych) [w:] M. Gierula, P. Szostok [red.], Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ślaskiego 2012, s. 299-312. [szukaj w bibliotece]
- Kampanie polityczne – marketing dobra wśród medialnych wizerunków zła [w:] A. Baczyński, M. Drożdż [red.], Dobro w mediach – z cienia do światła, Tarnów: Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej "Biblos" 2012, s. 217-233. [szukaj w bibliotece]
Artykuły w Czasopismach:
- [szukaj w bibliotece]
- [szukaj w bibliotece]
- Blogi polityków jako narzędzia komunikowanie się ze społeczeństwem [w:] Studia Socialia Cracoviensia, 2, nr 3 2010, s. 175-192. [szukaj w bibliotece]
- Dominacja, rywalizacja, symbioza – rozważania nad relacjami między mediami elektronicznymi a polityką [w:] Studia Socialia Cracoviensia, 1, nr 1 2009, s. 187-201. [szukaj w bibliotece]
- Komunikacja wyborcza poprzez Internet [w:] Politeja, 1(9) 2008, s. 481-502. [szukaj w bibliotece]
Więcej Publikacji:
Artykuły Książkowe:
Artykuły w Czasopismach:
- Recenzja: Polskie media w jednoczącej się Europie: szanse i wyzwania, red. I. Dobosz, B. Zając [w:] Politeja, 1(7) 2007, s. 603-611. [szukaj w bibliotece]
- Cele telewizyjnej reklamy politycznej jako narzędzia marketingu politycznego [w:] Politeja, 1(3) 2005, s. 441-451. [szukaj w bibliotece]
Prowadzone zajęcia w roku akademickim 2014/15:
Wygłoszone Referaty:
- Polityka udostępniania informacji przez Sejm RP oraz Parlament Europejski - analiza porównawcza [podczas konferencji:] V Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Współczesny polski system medialny": Rola mediów w upowszechnianiu informacji publicznej", 30 listopada 2017, .
- Zaufanie do mediów w Unii Europejskiej w drugiej dekadzie XXI w. na podstawie badań Eurobarometr (Komisji Europejskiej) [podczas konferencji:] XI Konferencja Naukowa Etyki Mediów "Zaufanie w mediach - zaufanie do mediów", 25 maja 2017, .
- Cyfrowa nadbudowa - e-wydania i elementy multimedialne w ofercie polskich czasopism społeczno-politycznych (opinii). [podczas konferencji:] IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Współczesny polski system medialny: czasopiśmiennictwo", 1 grudnia 2016, .
- Reklama wyborcza w Polsce w początkach XXI w.: przejście od prasy drukowanej do internetu? [podczas konferencji:] Międzynarodowa Konferencja 60 lat prasoznawstwa w Polsce, 27 listopada 2015, .
- Zjawisko degradacji treści przekazów jako możliwa konsekwencja funkcjonowania serwisów internetowych wg modelu web 2.0 [podczas konferencji:] VII Ogólnopolska Konferencja Naukowa Etyki Mediów „Rozumieć media - mądrość w mediach?", 16 maja 2013, .
- Konwergencja a dziennikarstwo polityczne – rozkwit internetowej publicystyki politycznej czy zaangażowanego sieciowego „pseudodziennikarstwa"? [podczas konferencji:] Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, 20 wrzesnia 2011, .
- Kampanie polityczne: marketing dobra wśród medialnych wizerunków zła [podczas konferencji:] IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Etyki Mediów „Dobro w Mediach - Dobro Mediów", 14 maja 2010, .
- Zadania telewizyjnych reklam politycznych [podczas konferencji:] Marketing polityczny – skuteczne narzędzie czy mrzonki?, 19 maja 2005, .