Seminarium pracy licencjackiej (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Seminarium pracy licencjackiej
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Seminarium pracy licencjackiej [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia pierwszego stopnia (licencjackie), stacjonarne, III rok, semestr zimowy [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Robert Tyrała, prof. UPJPII
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]: prof. dr hab. Wiesław Delimat
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]: Jan Józef Janicki
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. Andrzej Zając
- [prowadzący wykład:30h/z/2ECTS]:ks. dr hab. Robert Tyrała, prof. UPJPII
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: ks. dr hab. Robert Tyrała, prof. UPJPII
Sylabus
Wymagania wstępne
Zdobyte w szkole średniej umiejętności w zakresie wyrażania swoich myśli w formie pisemnej oraz streszczania tekstu własnymi słowami.
Cele
Zapoznanie studentów z metodyką pracy naukowej m.in.: formułowanie tematu, konstrukcja pracy, redakcja wstępu i zakończenia, systematyzacja bibliografii itp., zdobycie i pogłębianie umiejętności wyrażania własnymi słowami treści podanego tekstu w formie ustnej i pisemnej, zdobycie umiejętności korzystania z literatury i dokumentowanie tego w postaci przypisów.
Treści kształcenia
T_1 Pisanie pracy pod kierunkiem promotora po wybraniu tematu mieszczącego się w zakresie problematyki danego seminarium.
T_2 możliwość wyboru tematu spośród następujących grup zagadnień : 1) monografie instytucji uczestniczących w tworzeniu i rozwijaniu religijnej kultury muzycznej (chóry, schole liturgiczne, kościelne szkoły śpiewu itp.),
T_3 2) ważne dla życia religijnego i religijnej kultury muzycznej wydarzenia (festiwale muzyki religijnej, konkursy),
T_4 3) problematyka z zakresu teologii muzyki (muzyka w liturgii),
T_5 4) prace o charakterze muzykologicznym (analiza twórczości kompozytorów, sylwetki działaczy i twórców kultury),
T_6 5) prace z zakresu estetyki muzyki.
T_2 możliwość wyboru tematu spośród następujących grup zagadnień : 1) monografie instytucji uczestniczących w tworzeniu i rozwijaniu religijnej kultury muzycznej (chóry, schole liturgiczne, kościelne szkoły śpiewu itp.),
T_3 2) ważne dla życia religijnego i religijnej kultury muzycznej wydarzenia (festiwale muzyki religijnej, konkursy),
T_4 3) problematyka z zakresu teologii muzyki (muzyka w liturgii),
T_5 4) prace o charakterze muzykologicznym (analiza twórczości kompozytorów, sylwetki działaczy i twórców kultury),
T_6 5) prace z zakresu estetyki muzyki.
Efekty kształcenia
WIEDZA
Ew_1 Zna charakterystyczne cechy form i gatunków muzyki wokalnej, wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej w zakresie repertuaru opracowywanego w trakcie studiów
UMIEJĘTNOŚCI
Eu_1 Posiada umiejętność przygotowania pracy pisemnej i ustnej, dotyczącej zagadnień związanych z realizowanym kierunkiem studiów, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
KOMPETENCJE
Ek_1 Realizuje koncepcje i działania artystyczne wynikające z własnej wyobraźni, ekspresji i intuicji wykazując się umiejętnością organizacji pracy
Ek_2 Kieruje się w swym postępowaniu oraz działalności zawodowej zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej
Ew_1 Zna charakterystyczne cechy form i gatunków muzyki wokalnej, wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej w zakresie repertuaru opracowywanego w trakcie studiów
UMIEJĘTNOŚCI
Eu_1 Posiada umiejętność przygotowania pracy pisemnej i ustnej, dotyczącej zagadnień związanych z realizowanym kierunkiem studiów, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
KOMPETENCJE
Ek_1 Realizuje koncepcje i działania artystyczne wynikające z własnej wyobraźni, ekspresji i intuicji wykazując się umiejętnością organizacji pracy
Ek_2 Kieruje się w swym postępowaniu oraz działalności zawodowej zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej
Metody dydaktyczne
M_1 praca z tekstem
M_2 Dyskusja i praca indywidualna
M_2 Dyskusja i praca indywidualna
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
W_1 realizacja zleconego zadania
Zaliczenie
Zaliczenie
Lektury podstawowe
Seweryniak H, Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000
Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995
Myśków J., Elementy metodyki pracy naukowej, „Studia Theologica Varsaviensia” 21 (1983) s. 221-258
Wyczawski H.E., Technika pisania pracy magisterskiej, Wrocław 1991
Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995
Myśków J., Elementy metodyki pracy naukowej, „Studia Theologica Varsaviensia” 21 (1983) s. 221-258
Wyczawski H.E., Technika pisania pracy magisterskiej, Wrocław 1991
Lektury uzupełniające
Orczyk J., Zarys metodyki pracy umysłowej, Warszawa 1984