Seminarium pracy magisterskiej (2014/15)
Sylabus
- Tytuł zajęć: Seminarium pracy magisterskiej
- Rok akademicki: 2014/15 Zajęcia dostępne w ramach przedmiotu:
- - Seminarium pracy magisterskiej [na kierunku:] Muzyka kościelna, studia drugiego stopnia (magisterskie uzupełniające), stacjonarne, II rok, semestr letni [drukuj sylabus]
- [prowadzący wykład:30h/zo/4ECTS]:ks. dr hab. Robert Tyrała, prof. UPJPII
- [prowadzący wykład:30h/zo/4ECTS]: prof. dr hab. Wiesław Delimat
- [prowadzący wykład:30h/zo/4ECTS]: Jan Józef Janicki
- [prowadzący wykład:30h/zo/4ECTS]:ks. Andrzej Zając
- [prowadzący wykład:30h/zo/4ECTS]:ks. dr hab. Robert Tyrała, prof. UPJPII
- Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa: ks. dr hab. Robert Tyrała, prof. UPJPII
Sylabus
Wymagania wstępne
Ukończone studia licencjackie, umiejętność pisania pracy naukowej, znajomość problematyki określonej tematem pracy.
Cele
Zapoznanie studentów z metodyką pracy naukowej m.in.: formułowanie tematu, konstrukcja pracy, redakcja wstępu i zakończenia, systematyzacja bibliografii itp., zdobycie i pogłębianie umiejętności wyrażania własnymi słowami treści podanego tekstu w formie ustnej i pisemnej, zdobycie umiejętności korzystania z literatury i dokumentowanie tego w postaci przypisów. Ostatecznym seminarium celem jest napisanie pracy magisterskiej.
Treści kształcenia
T_1 Pisanie pracy magisterskiej na temat uzgodniony i zaakceptowany przez promotora.
T_2 W trakcie zajęć seminaryjnych student prezentuje sukcesywnie fragmenty napisanej pracy.
T_3 Na seminarium magisterskim student może kontynuować badania prowadzone w trakcie seminarium licencjackiego, pogłębiając i poszerzając zakres dotychczasowych badań.
T_4 Może także wybrać nowy temat badań spośród zaproponowanych przez promotora grup zagadnień, określonych przez profil naukowy danego seminarium.
T_5 Opracowuje monografie instytucji uczestniczących w tworzeniu i rozwijaniu religijnej kultury muzycznej
T_6 Opracowuje znaczące dla życia religijnego i religijnej kultury muzycznej wydarzenia (festiwale muzyki religijnej, konkursy)
T_7 Opracowuje problematyka z zakresu teologii muzyki (wyznaczniki sakralności muzyki, aspekty teologiczne muzyki liturgicznej i pozaliturgicznej),
T_8 Opracowuje prace o charakterze muzykologicznym (analiza twórczości kompozytorów, sylwetki działaczy i twórców kultury),
T_2 W trakcie zajęć seminaryjnych student prezentuje sukcesywnie fragmenty napisanej pracy.
T_3 Na seminarium magisterskim student może kontynuować badania prowadzone w trakcie seminarium licencjackiego, pogłębiając i poszerzając zakres dotychczasowych badań.
T_4 Może także wybrać nowy temat badań spośród zaproponowanych przez promotora grup zagadnień, określonych przez profil naukowy danego seminarium.
T_5 Opracowuje monografie instytucji uczestniczących w tworzeniu i rozwijaniu religijnej kultury muzycznej
T_6 Opracowuje znaczące dla życia religijnego i religijnej kultury muzycznej wydarzenia (festiwale muzyki religijnej, konkursy)
T_7 Opracowuje problematyka z zakresu teologii muzyki (wyznaczniki sakralności muzyki, aspekty teologiczne muzyki liturgicznej i pozaliturgicznej),
T_8 Opracowuje prace o charakterze muzykologicznym (analiza twórczości kompozytorów, sylwetki działaczy i twórców kultury),
Efekty kształcenia
WIEDZA
Ew_1 Rozumie powiązania teorii i praktyki w zakresie posiadanej wiedzy muzycznej
UMIEJĘTNOŚCI
Eu_1 Buduje swój wizerunek jako autorytet muzyczny na polu swoich zainteresowań twórczych (styl, epoka, gatunek)
KOMPETENCJE
Ek_1 Umie współdziałać jako inicjator przedsięwzięć z innymi artystami podczas realizacji wspólnych projektów artystycznych i kulturalnych.
Przewodniczy działaniom podczas organizacji i prowadzenia przedsięwzięć artystycznych oraz kulturalnych.
Ew_1 Rozumie powiązania teorii i praktyki w zakresie posiadanej wiedzy muzycznej
UMIEJĘTNOŚCI
Eu_1 Buduje swój wizerunek jako autorytet muzyczny na polu swoich zainteresowań twórczych (styl, epoka, gatunek)
KOMPETENCJE
Ek_1 Umie współdziałać jako inicjator przedsięwzięć z innymi artystami podczas realizacji wspólnych projektów artystycznych i kulturalnych.
Przewodniczy działaniom podczas organizacji i prowadzenia przedsięwzięć artystycznych oraz kulturalnych.
Metody dydaktyczne
M_1 praca z tekstem i dyskusja
M_2 praca indywidualna
M_2 praca indywidualna
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia
W_1 kontrola przygotowanych projektów
W_2 realizacja zleconego zadania
Zaliczenie z oceną
W_2 realizacja zleconego zadania
Zaliczenie z oceną
Lektury podstawowe
Seweryniak H, Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000
Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995
Myśków J., Elementy metodyki pracy naukowej, „Studia Theologica Varsaviensia”, 1983, nr 21,
s. 221-258
Wyczawski H.E., Technika pisania pracy magisterskiej, Wrocław 1991
Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995
Myśków J., Elementy metodyki pracy naukowej, „Studia Theologica Varsaviensia”, 1983, nr 21,
s. 221-258
Wyczawski H.E., Technika pisania pracy magisterskiej, Wrocław 1991
Lektury uzupełniające
Orczyk J., Zarys metodyki pracy umysłowej, Warszawa 1984